نقد و بررسی دوربین کانن Canon EOS 2000D لنز EFS 18-55mm III

فرزاد جوزقی
فرزاد جوزقی
به وبلاگ شخصی من خوش اومدین. بیست و چهار سالمه و چند ساله که کار طراحی تم و پلاگین وردپرسی انجام میدم اما این چند وقته شیفت کردم سمت بک‌اند و در زمینه طراحی و توسعه وب‌سایت با زبون PHP مشغول به کارم. مطالب وبلاگم هر چیزیه که به نظرم به جالب باشه یا به درد بخور. خوشحال میشم نظراتتونو بشنوم:)

این مطلب رو با دوستاتون به اشتراک بزارید!

سر فصل‌های این مطلب
مطلب

امروز اینجاییم برای نقد و بررسی دوربین Canon EOS 2000D از دید من که یک آماتور در زمینه عکاسی هستم. از اونجا که شغل خودم عکاسی نیست ودانش خیلی حرفه‌ای در این زمینه ندارم، سعی میکنم به جای استفاده از اعداد و معیارای غیر قابل درک، از معیارای ساده‌تر و قابل درک‌تر استفاده کنم که حاصل تجربه کار خودم با این دوربینه.

این مطلب به صورت پیوسته و با آشنایی بیشتر من با این دوربین آپدیت میشه. پس ممنون میشم شما هم تجربیاتتون رو درباره این دوربین با من در میون بزارید تا مطلب کامل تر بشه.

توجه کنید من یک آماتور هستم که حرفه اصلیم این نیست. پس اگر چیزایی که نوشتم به نظرتون اشتباهه لطفا در بخش کامنت‌ها با من در میون بزارید و تجربیات من رو 100 درصد ملاک قرار ندید. فراموش نکنید از افراد خبره هم مشورت بگیرید.

ضمن اینکه این مطلب مطلقا به سفارش یک شخص یا فروشگاه نوشته نشده و من هزار تومن هم از کسی بابت نوشتن این مطلب نگرفتم و نوشتم تماما تجربیات شخصی منه بدون جانب داری از کسی.

چی شد که من Canon EOS 2000D یا Rebel T7 رو خریدم؟

26 آبان 1401 بود که پدربزرگم از دنیا رفت. من با پدرزبرگم خاطره‌های خیلی زیادی داشتم. از بچگیم که باهم شکار و کوهنوردی میرفتیم گرفته تا 18 19 سالگیم و آموزش رانندگی و خاطرات مسافرتامون. جدا از اون طی این دوماه هم وضعیت کشور خوب نیست و بخاطر قطعی‌های اینترنت کار هم خیلی سخت شده و تقریبا میتونم بگم هیچ درآمدی نداشتم.

خلاصه که از لحاظ روحی داغون بودم که حدود دو هفته بعد از رفتن پدر بزرگم، تصمیم گرفتم یه گجت جدید بگیرم تا یکم سرگرم شم و از افسردگی شدید خارج بشم. چی بهتر از خرید یک دوربین که مدتها بود ذهنمو درگیر کرده بود؟

دوربین کانن 2000D که در بعضی کشورها به اسم Canon Rebel T7 هم شناخته میشه یکی از دوربینای DSLR خوش قیمت (بزارید نگم ارزون) شرکت کاننه. این دوربین از سال 2018 تولید میشه و یکی از جدید ترین دوربینایی هست که داره تولید میشه! جالبه بدونید برعکس گوشی های موبایل که هر سال نسخه های جدیدشون معرفی میشن، دوربینای عکاسی توی بازار اکثرا بازه معرفیشون بین سالهای 2012 تا 2018 هست!

قیمت این دوربین در زمانی که من خریدم بسته به کیت لنز بین 12 تا 14 تومن بود و بعضا 15,5 هم قیمت کردم!!! توی این رنج قیمتی شما میتونید دوربینای دست دوم قدیمی تر بگیرید که خب کیفیت عکاسی بالاتری دارن از این دوربین. اما من این کارو نکردم! به سه علت!

  1. من از خرید چیزای کهنه خوشم نمیاد. دوست دارم چیزایی که دارم به روز باشن و دارای قابلیتای جدید و جذاب باشن.
  2. دوربین ها بر اساس تعداد دفعات استفاده و سنشون، مستهلک میشن و وقتی دوربینی میخری که سنش بالاست، احتمالا کیفیت سنسورش افت کرده و عکسا اون شارپ بودن و براق بودن اولیه رو ندارن.
  3. خرید جنس الکترونیکی دست دوم نیاز به بلد بودن و دقت بسیار زیاد داره. چون من در زمینه دوربین عکاسی حرفه‌ای نبودم نمیتونستم برای خرید جنس دسته دوم اعتماد کنم. من بارها کامپیوتر و لپ تاپ دست دوم برای فامیل خریدم چون سر در میاوردم و میتونستم مشکلاتش رو تست کنم ببینم سالمه یا نه. اما همچین چیزی برای دوربین مطلقا برام امکانپذیر نبود. پس ترجیح دادم ریسک رو پایین بیارم و جنس دست دوم نخرم.

بعد از اینکه مطمئن شدم نمیخوام دسته دو بخرم، برای خرید دوربین باید بین سه شرکت کانن و سونی و نیکون انتخاب میکردم.
برای کانن با این سه دوربین رو به رو بودم:

  • Canon EOS 1300D
  • Canon EOS 4000D
  • Canon EOS 2000D

که با خوندن این مطلب از دیدنگار بیخیال 1300 و 4000 شدم و برای EOS 2000D باقی موند.

برای سونی دوربین مناسبی تو این رنج قیمت پیدا نکردم. انگار موجود نبود کلا.

برای نیکون D3500 مد نظرم که در بعضی زمینه‌ها مثل باتری از کنون 2000D سر تر بود ولی که بعد از صحبت با یکی از دوستایی که کارش عکاسی بود و خاطرات بدی که خودم از یه پرینتر نیکون داشتم بیخیالش شدم (میدونم شاید پرینتر به دوربین بی ربط باشه؛ ولی انگار یه طورایی بی اعتماد شدم به نیکون).

این شد که تصمیم گرفتم Canon EOS 2000D رو انتخاب کنم. اما پیشنهاد میکنم شما فارغ از دید من یه نگاه به نیکون D3500 بندازید.

خلاصه حسابی بازارو دنبال این دوربین گشتم و در نهایت از فروشگاه دوربین پیکسل در پاساژ پایتخت با قیمت بسیار مناسب 11.900 با گارانتی 36 ماهه ایده‌آل که تعریفشو شنیده بودم خریدم.

کادر خیلی خوبی داشتن و با حوصله برام درباره دوربین توضیحات کلی رو دادن، کارکردش رو تست کردن و بعد از بررسی کامل محصول و چک کردن خودم فاکتور رو صادر کردن و کارت کشیدم. ازین فروشگاهایی نبود که اول کارت بکش بعد محصولو بیارم و… که آدم احساس ناامنی کنه. گارانتیش رو هم بعد از خرید فعالش کردن.

البته یه موضوعی که بود این بود که جعبه دوربین آک نبود وقتی آوردنش. وقتی پرسیدم بهم گفتن که کلا دوربینا معمولا جعبه ندارن و بعدا توسط شرکت‌های داخل ایران پک میشن. بخاطر اینکه گارانتی داشت و شخصیت خودشون بهشون اعتماد کردم و جنس رو قبول کردم.

مطعلقات همراه دوربین

  1. خود دوربین
  2. لنز EF-S 18-55mm III
  3. بند دوربین
  4. شارژر باتری
  5. باتری
  6. دفترچه راهنما چند صد صفحه‌ای به همه زبونای دنیا! 😐

این دوربین همراهش کیف نبود. جایی هم ندیدم که نوشته باشن کیف همراهش هست.

آشنایی با کیت‌های لنز دوربین کانن EOS 2000D

دوربین کانن EOS 2000D در ایران به سه صورت یافت میشه:

Canon EOS 2000D EF-S 18-55mm III Lens Kit

کیت پایه این دوربین که لنزی که روشه یک لنز 18-55 میلیمتر نسخه سومه. بعضی جاها به اشتباه بهش لنز 18-55 DC III هم میگن اما خب این لنز اصلا DC نیست (پس ماهم کاری نداریم که DC چیه). این لنز بسیار مناسبیه برای شروع عکاسی. اگر مثل من یه تازه کارید و تجربه کار با دوربین DSLR ندارید میتونید با استفاده از همین لنز کارتونو شروع کنید، تمرین کنید و یاد بگیرید.

برخلاف نظرات مختلفی که توی اینترنت خوندم که این لنز آشغاله و سریعا در اولین فرصت عوضش کنید و… اتفاقا با توجه قیمت ناچیزی که داره لنز خیلی خوبیه.

زمان خرید من (آذر 1401) این کیت قیمتش در بازار حدود 12,5 میلیون بود.

Canon EOS 2000D EF-S 18-55mm IS II Lens Kit

کیت دوم این دوربینه که لنزش دقیقا همون لنز قبلی 55-18 میلیمتره فقط مدلش IS 2 هست که یعنی نسخه Image Stabilizer دار همون لنز قبلی هست. منظور از ایمیج استیبلایزر در واقع لرزشگیر اپتیکال (لرزشگیر لنزی) هست که باعث میشه لرزش دست تا حد معقولی کمتر بشه و عکاسی بهتر انجام بشه.

لنز IS یک خوبی دیگه‌ای که داره برای ضبط ویدیوئه وقتی دارید حرکت میکنید. اما از اونجا که کیفیت ویدیو ضبط شده با این دوربین کیفیت خفنی نداره، زیاد کاربردی نیست.

متاسفانه من نتونستم نمونه عکسای این دو لنز رو از یک منظره پیدا کنم تا بتونم مقایسه کنم کدوم بهتره. اما با توجه به سرچایی که من توی اینترنت زدم با توجه بهاینکه هر دو لنز کاملا یکی هستن، تفاوت خاصی توی عکس‌هاشون نمیشه پیدا کرد و توی اکثر موارد نتیجه کاملا یکسانه مگر موارد خیلی خاص که استیبلایزر به کار بیاد.

زمان خرید من (آذر 1401) این کیت قیمتی حدود 13.5 میلیون داشت.

Canon EOS 2000D Body-Only

این نسخه از دوربین فقط بادی (بدنه دوربین) هست و لنزی همراهش نداره. مناسب برای افرادیه که میخوان یک لنز خاص یا گرون قیمت برای دوربین بخرن و نیازی به لنزهای پیشفرض دوربین که خیلی خفن نیستن ندارن و نمیخوان پول اضافه بدن. اما اینطوری که من متوجه شدم این نسخه از دوربین رسمی نیست و در واقع توسط فروشنده ها لنز برداشته میشه و قیمت لنز از دوربین کسر میشه. پس در صورتی که به فروشنده اعتماد دارید و از نو بودن دوربین مطمئن هستید بادی رو بخرید.

قیمت بادی در زمان خرید من حدود 11 میلیون بود.

بهترین انتخاب کدومه؟ بادی ، لنز IS II یا لنز III ؟

اگر شما هم تازه کارید پیشنهاد من خرید دوربین با کیت لنز 18-55 III هست. به دو علت:

  1. اگر بادی بخرید باید کنارش یک لنز هم بخرید، از اونجا که خرید این دوربین احتمالا نشون دهنده تازه کار بودنتونه، باید کلی پول لنز خوب بدید که شاید اصلا ندونید چطور میشه ازش استفاده کرد یا اینکه الان هزینه کنید و بعدا متوجه بشید لنزی که خریدید به درد نوع عکاسی مورد علاقتون نمیخوره. پس منطقی اینه که از همون لنز ارزون قیمت روی خود دوربین استفاده کنید که خیالتون راحت باشه اگر آسیبی هم دید لطمه مالی عجیبی نمیخوره و بعدا هم میتونید بفروشیدش و برید یه لنز خوب بخرید.
  2. لنز 18-55 اونقدر لنز خفنی نیست که بخواید بخاطرش 20 درصد هزینه بیشتر برای خرید نسخه IS II بدید که تفاوت خیلی زیادیم با نسخه عادیش (III) نداره. مثل این میمونه شما به جای خرید پراید معمولی، 10% پول بیشتر برای خرید پرایدی که پشت فرمونش شیفتر داره بدید که مال فقط ماشینای مسابقه است:)) پس همون لنز ساده III کافیه. پیشنهاد میکنم بعدا یه لنز خوب بخرید.

توضیحات بیشتر این لنز رو میتونید توی این مطلب از سایت نورنگار بخونید.

آیا تعویض لنز دوربین از همون اول لازمه؟ خرید مطعلقاتش چی؟

از اونجا که در زمان خریدن گجت جدید هیجان‌زده هستیم، با یکم تعریف و آب‌و‌تاب دادن فروشنده‌ها حسابی جوگیر میشیم و کلی خریدای نا آگاهانه میکنیم! چیزایی که شاید با خواسته ما خیلی مغایرت داشته باشن یا اصلا به کارمون نیان. بخاطر همین من بهتون پیشنهاد میکنم اول کار بیخود پولتونو خرج لنز گرونتر خریدن نکنید و خریدشو برای وقتی بزارید که از ادامه دادن به عکاسی مطمئن شدید و تجربتون به حدی رسید که لنز مناسب رو خودتون با دانشی که به دست آوردید پیدا کنید نه صرفا با شنیدن حرفای بقیه.

من خیلیارو دیدم اول کار جوگیر شدن کلی خرید کردن (از پایه دوربین تا لنز و…) و بعد یه مدت دیدن عکاسی براشون خسته کنندست یا چیزایی که خریدن به کارشون نمیاد و مجبور شدن با قیمت خیلی پایین رد کنن بره یا برای همیشه بزارنشون کنار. پس در مرحله اول، به نظرم نه لنز عوض کنید و نه حتی پایه بخرید. اینارو بعدا هم میشه با تحقیق و نیاز شناسی بهتر خرید.

نقد و بررسی دوربین Canon EOS 2000D

بررسی کیفیت ساخت و متریال دوربین و لنز

از نظر کیفیت دکمه‌ها و ساخت، نمیتونم بگم درجه یکه، ولی به نسبت قیمت، واقعا کیفیت جذابی داره بدنه دوربین. کیفیت بدنه لنز یکم پایین‌تر از بقیه دوربینه ولی بازم قابل قبوله. نسبت به یسری از دوربینای قدیمی‌تر که باهاشون کار کردم واقعا کیفیت قابل قبولی داره بدنش.

موضوعی که برای من خیلی ترسناکه و نمیدونم درسته یا نه، نازک بودن محل اتصال لنز به دوربینه. به نظر خیلی ظریف میاد و حس میکنم اگر کوچکترین ضربه‌ای که به لنز وارد بشه با توجه به وزن لنز، اون شیارش میشکنه و از دوربین جدا میشه!:(

پشت دوربین کانن Canon EOS 2000D
کیفیت دکمه‌ها و بدنه دوربین Canon EOS 2000D
بخش جلو سمت راست دوربین کنون EOS 2000D
بخش جلو سمت راست دوربین کانن EOS 2000D با لنز نصب شده 18-55 III
بخش جلو سمت چپ دوربین Canon EOS 2000D
بخش جلو سمت چپ دوربین کانن EOS 2000D که دکمه‌های شاتر و فلش و… قرار گرفتن.

بررسی فلش دوربین

فلش این دوربین در بخش بالا واقع شده و به صورت اتومات در صورتی که نور طوری باشه که استفاده از فلش لازم بشه، خودش تالاپ میپره بالا! در صورتیم که بخواید دستی بازش کنید، وقتی دوربین روشنه با زدن دکمه ⚡ میتونین باز میشه. ولی بستنش به صورت دستیه. تا فاصله 4 5 متر رو به خوبی روشنم میکنه اما بیش از حد نورش سفیده و باعث میشه رنگ تصویر بهم بریزه. (مثل خیلی فلشای دیگه)

بررسی عملکرد دوربین در حالت JPG و RAW

من بخاطر اینکه کارت حافظم 128 گیگه و تند تند هم خالیش میکنم، حالت ذخیره عکس رو گذاشتم روی JPG+RAW که هم فایل خام عکس رو ذخیره کنه و هم نسخه JPG رو.

بالاترین رزولوشن عکس در این دوربین 24 مگاپیکسل در سایز 6000px*4000px هست. و توی این کیفیت سرعت گرفتن و ذخیره عکس روی مموری SD Card 128GB کلاس 10 فیلیپس خیلی خوبه و تقریبا معطلی برای ذخیره عکس نداره حتی توی حالت سه شات در ثانیه(با اینکه دو خروجی میگیره یکی RAW و یکی JPG!). حجم عکس‌ها با فرمت JPG در کیفیت 24مگاپیکسل حدودا بین 5MB تا 12MB هست. (بسته به رنگ‌های داخل عکس و وضعیت نور)

با همین رزولوشن تصاویر ضبط شده به صورت RAW با فرمت CR2 ذخیره میشن که حجمشون بین 20 تا 45 مگابایت هست.

بررسی ویدیو های ضبط شده با Canon EOS 2000D

نقطه ضعف این دوربین ویدیو گرفتنشه! به دو علت:

  1. نداشتن 4K و حداکثر نرخ فریم 30FPS هست توی رزولوشن 1080P که امروزه اصلا کیفیت جالبی نیست.
  2. نداشتن استیبلایزر تصویر که باعث میشه درصورتی که دوربین روی پایه نیست و توی دسته تصویر به شدت لرزش داشته باشه.
  3. نداشتن پورت برای میکروفون خارجی و کیفیت پایین میکروفون داخلی که باعث میشه صدای زوم لنز و فوکوس روی ویدیو به شکل آزاردهنده‌ای ضبط بشه.
  4. از همه بدتر نداشتن فوکوس اتوماتیک در زمان فیلمبرداریه! یعنی تمام مدت ضبط ویدیو شما باید با دست روی سوژه‌ها فوکوس کنید و امکان اتومات کردنش نیست!!!

حل مشکل ضبط نشدن ویدیو با نرخ فریم 30FPS بر روی 1920×1080

استانداردهای PAL و NTSC هدفشون اینه که کیفیت ویدیو تولید شده همه جای دنیا با یک معیار مشخص قابل اندازه گیری و تبدیل باشه.

سیستم PAL یا Phase Alternate Line استانداردیه که در اروپا و تقریبا همه‌جای دنیا بجز امریکا استفاده میشه.

سیستم NTSC یا National Television Standards Committee که بیشتر در امریکا مورد استفاده قرار میگیره.

اینکه دقیقا چه تفاوتی فنی دارن رو من نمیدونم و به اون صورت هم برام مهم نبوده. توی اینترنت هم جواب قانع کننده‌ای پیدا نکردم. درنهایت، مهمترین فرقی که میتونم بهتون بگم دارن اینه که این دوربین در حالت پیشفرض روی سیستم PAL هست که محدودیت 25FPS برای ضبط ویدیو داره که اگر روی NTSC بزاریدش میتونید روی 30FPS تنظیمش کنید. برای این کار:

  1. دوربین رو توی حالت Video ببرید.
  2. دکمه Menu رو بزنید و وارد تب دوم تنظیمات بشید.
  3. Video System رو انتخاب کنید و NTSC رو انتخاب کنید و دکمه SET رو بزنید.
  4. حالا توی Movie Rec. Size برید.
  5. میبینید که 1920×1080 30 به جای 1920×1080 25 اضافه شده، اون رو انتخاب کنید و تمام.

مشکل صدا در ویدیو

وقتی دارید فیلمبرداری میکنید در صورت زوم یا تغییر فوکوس، صدای چرخیدن لنز توی ویدیو کاملا ضبط میشه که خیلی گوش خراشه. از اونجا که این دوربین میکروفون خارجی هم ساپورت نمیکنه، واقعا نقطه ضعف بزرگیه.

مشکل نداشتن فوکوس اتوماتیک

اما مشکل اصلی نبود فوکوس خودکار حین فیلمبرداریه! یعنی شما وقتی دارید ویدیو میگیرید تمام مدت باید دستتون رو لنز باشه تا نقطه فوکوس رو درست تنظیم کنید در غیر این صورت همه چیز Blur میشه بدون اینکه دوربین تلاشی برای فوکوس بکنه!

به طور کلی این دوبین اصلا برای ضبط ویدیو جالب نیست.

بررسی کیفیت عکس های گرفته شده دوربین کنون 2000D

از اونجا که من این دوربین رو برای خارج کرن ذهنم از فوت پدربزرگم خریدم و این روزها با وضعی هم که کشور داره، دل دماغ هیچ کاری نیست، هنوز استفاده جدی ازش نکردم و صرفا یسری عکس‌های تستی باهاش گرفتم. قول میدم بعدا عکسای بهتری بهشون اضافه کنم اما یسری توضیحات بهتون بدم.

این دوربین قابلیت عکاسی جالبی توی شب از اسمون نداره. یعنی باید یه حداقل نور معقولی باشه تو آسمون تا بتونه عکس خوبی بگیره ازش. من روی 15 ثانیه هم ست کردمش با ایزو 6400 و F22 ولی بازم خروجی اصلا جالب نبود. حتی در حد چیزی که چشم خودم میدیدم نبود!

اما توی نور خوب خب منطقن کیفیت خیلی خوبی داره.

بررسی مانیتور دوربین

مانیتورش که خب متحرک نیست و ثابته. از اونجا که من کارم حرفه‌ای نیست، ثابت بودنش برای من مسئله ساز نیست و به نظرم کیفیت تصویر مانیتورش بسیار خوبه. ولی تاچ نبودن مانیتور باعث میشه مجبور بشی برای اعمال تنظیمات مورد نظرت (به ویژه توی حالت Pro) کلی تایم بزاری تا دونه دونه تنظیمات رو با دکمه تنظیم کنی (ISO، سرعت شاتر، وایت بالانس و…)

برای همین اگر نیاز دارید ناگهانی عکس بندازید، یا باید روی حالت Full Auto (روی +A سبز رنگ) بزاریدش که درگیر تنظیم نشید یا اینکه از قبل همه تنظیمات رو کامل تنظیم و آماده کنید تا مطمئن باشید اگر سریع خواستید عکس بگیرید الاف نمیشید.

این مشکل دقیقا جاهایی خودشو نشون میده که نور به صورت مداوم کم و زیاد میشه و همش باید تنظیمات دوربینو عوض بدل کنید که با دکمه واقعا خسته کنندست.
از نظر متریال و کیفیت، مانیتور تصویر خوب و شفافی بهتون میده که تا حد زیادی مشابه عکس نهاییه. کیفیت رنگشم قابل قبوله کاملا. به هر حال تلویزیون که نخریدید!

کیفیت مانیتور دوربین کانن Canon EOS 2000D
کیفیت مانیتور دوربین کانن Canon EOS 2000D، توجه داشته باشید بخاطر اینکه از مانیتور عگس گرفتم کیفیت تصویر پایین‌تر نشون داده میشه. در اصل بالاتره.

در کل به نظر من این دوربین با توجه به قیمت مناسبی که داره از کیفیت ساخت بسیار خوبی برخورداره و تا جایی که متوجه شدم از تمام لنزای EF و EF-S هم پشتیبانی میکنه.

بررسی حافظه قابل پشتیبانی دوربین

این دوربین تا 128گیگابایت حافظه رو پشتیبانی میکنه. توجه داشته باشید نوع حافظه این دستگاه SD-XC هست. SD-XC درواقع یک نسخه از همون کارت اس‌دی هایی هست که روی گوشیامون استفاده میکنیم با این تفاوت که یکم سایز فیزیکیش بزرگتره.

از نسخه معمولی کارت SD (میکرو اس‌دی) نمیشه مسقیما برای این این دوربین استفاده کرد و برای استفاده از کارت اس‌دی معمولی باید حتما مبدل SD to SDXC استفاده کرد (بعضی کارت‌های SD خودشون این مبدلو همراهشون دارن) یا مستقیما حافظه SDXC خریداری کرد.

توجه داشته باشید خافظه‌های SDXC و SDHC تقریبا یکی هستن. این دو اسم تفاوتی شکل یا سایز فیزیکی حافظه ایجاد نمیکنه و دوربین جفتشونو پشتیبانی میکنه. این اسامی فقط بسته به حجم حافظه اطلاق میشه. اگر حافظه 32GB یا کمتر باشه بهش میگن SD-HC اگر بین 32 گیگ تا 2048 گیگ باشه بهش میگن SDXC. مثلا بعضی دوربین‌های قدیمی محدودیت حافظه تا 32 گیگ رو به دلیل عدم پشتیبانی از استاندارد SDXC داشتن. این دوربین جفتشونو ساپورت میکنه.

انواع حافظه Micro SD , Mini SD, SDHC
تقاوت‌های فیزیکی انواع حافظه SD اولی از چپ سایز مموری‌های SDHC یا SDXC یا SDUC؛ وسطی Mini SD که توی بعضی گوشی‌ها و ابزار های قدیمی استفاده میشد؛ آخری هم کارت Micro SD معمولی که به اسم کارت اس دی میشناسیمش و تقریبا بیشترین کاربردش برای گوشیامونه.

بررسی راه‌های ارتباطی دوربین با دستگاه‌های دیگر

یک پورت Mini HDMI: توجه کنید برای استفاده از این پورت باید از کابل HDMI Mini to HDMI استفاده کنید. کاربردش برای استفاده از مانیتور اکسترنال یا اتصالش به تلویزیون یا مانیتوره. توی خیلی از آتلیه‌ها از این قابلیت استفاده میکنن. چون مانیتور بزرگتر میتونه دقت بیشتری برای فوکوس دستی به شخص بده و…

یک پورت فکر کنم برای وصل کردن فلش خارجی (برای جاهایی که نور فلش خودش پاسخگویی لازمو نداره).

یک پورت USB Type B – Mini برای اتصال به کامپیوتر یا لپ تاپ. به این پورت، پورت ذوزنقه هم میگن. میتونید با استفاده از این کابل عکس‌ها و ویدیوهایی که گرفتید رو منتقل کنید به کاپیوتر یا لپ تاپتون.

نرم افزار EOS Utility که برای اتصال کامپیوتر به دوربین هست این قابلیت رو بهتون میده که هر موقع دوربینو به سیستم وصل میکنید خودش اتومات عکس‌های جدید رو شناسایی کنه و منتقلشون کنه به کامپیوتر.

درصورتی که این کابل رو به دوربین وصل کردید و کار نکرد، این مطلب میتونه بهتون کمک کنه مشکلتونو حل کنید حاصل تجربیات خودمه:

پورت های دوربین Canon EOS 2000D
پورت های دوربین Canon EOS 2000D

اگر دوربین و گوشیتون رو به یه شبکه WiFi وصل کنید با استفاده از نرم افزار Canon Camera Connect میتونید به سادگی عکسای توی دوربین رو مشاهده و یا روی گوشی ذخیره کنید و یا با استفاده از ریموت شاتر بزنید تا دوربین عکس بگیره. این اپلیکیشن خیلی کاربردیه.

این مدل دوربین پشتیبانی از Canon Camera Connect ویندوز/مک نداره و این یعنی نمیتونید با WiFi به لپ تاپ یا دسکتاپ وصلش کنید.

مشکلات شایع دوربین Canon EOS 2000D

این بخش از مطلب رو به دلیل اینکه همش داشت طولانی تر میشد به یک مطلب دیگه منتقل کردم. میتونید اینجا راه حل مشکلات این دوربین رو بخونید:

میدوارم این مطلب براتون مفید بوده باشه. ممنون میشم اگر این مطلب براتون جالب بود نظرتون رو تو بخش نظرات بنویسید 🙂

این مطلب رو با دوستاتون به اشتراک بزارید!

درباره من
فرزاد جوزقی

فرزاد جوزقی

به وبلاگ شخصی من خوش اومدین. بیست و چهار سالمه و چند ساله که کار طراحی تم و پلاگین وردپرسی انجام میدم اما این چند وقته شیفت کردم سمت بک‌اند و در زمینه طراحی و توسعه وب‌سایت با زبون PHP مشغول به کارم. مطالب وبلاگم هر چیزیه که به نظرم به جالب باشه یا به درد بخور. خوشحال میشم نظراتتونو بشنوم:)
مطالب مرتبط
سوالات پر تکرار
این دوربین یک گزینه خوش قیمت برای شروع عکاسی و آغاز آموزش است.
لنز پیشفرض این دوربین EF-S 18-55MM در دو نسخه III و IS است.
تقریبا تمامی لنزهای EF و EFS کنون به این دوربین خورند.
این دوربین با توجه به قیمت خودش بسیار با کیفیت ساخته شده.
بله. این دوربین قابلیت اتصال به پرینتر و دوربین و سرور اینترنتی برای انتقال عکس را داراست.
حداکثر حافظه پشتیبانی شده در این دوربین 128 گیگابایت میباشد.
تگ‌ها
کامنت‌ها
  1. سلام بزرگوار
    من هیچ اطلاعی ازدوربین ندارم وبرای همسرم تصمیم دارم یک دوربین کارکرده سالم زیر15 میلیون بخرم لطفا مراراهنمایی کنید.
    متشکرم

    پاسخ
  2. سلام
    خیلی خوب بود
    ولی بهتر بود یه کم خلاصه‌تر میشد
    دمت گرم استفاده کردیم

    پاسخ
  3. ممنون از توضیحاتی که دادید ، یک عکاس هم گفته بود برای شروع عکاسی همین دوربین رو بخرید

    پاسخ
  4. سلام
    شما لازم نبود قصه کلثوم ننه بگی که خدا رحمت کنه همه اموات رو
    بررسی کامل رو میزدی وادای مبتدی ها رو هم بواسطه عدم اطلاع وتجربه در نمی اوردی ولی ابکی شد
    یک کلام یه دوربین پلاستیکی پایین ترین روه DSLR کانن
    پرفروشنرین برندهای دنیا کانن نیکون ،سونی
    ولی عشق یعنی فوجی

    پاسخ
  5. خیلی خیلی عالی
    توی هیچ کدام از وب‌سایت‌ها به کاملی مطلب شما نرسیدم.
    اجرتون با امام زمان
    در پناه حق

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

این مطلب رو با دوستاتون به اشتراک بزارید!