مدارک و مراحل گرفتن پاسپورت دانشجویی و مراحل خروج از کشور دانشجویان سال 1401

فرزاد جوزقی
فرزاد جوزقی
به وبلاگ شخصی من خوش اومدین. بیست و چهار سالمه و چند ساله که کار طراحی تم و پلاگین وردپرسی انجام میدم اما این چند وقته شیفت کردم سمت بک‌اند و در زمینه طراحی و توسعه وب‌سایت با زبون PHP مشغول به کارم. مطالب وبلاگم هر چیزیه که به نظرم به جالب باشه یا به درد بخور. خوشحال میشم نظراتتونو بشنوم:)

این مطلب رو با دوستاتون به اشتراک بزارید!

سر فصل‌های این مطلب
مطلب

این تجربه شخصی من از گرفتن پاسپورت دانشجویی (دریافت گذرنامه دانشجویی) سفر تفریحی برای مشمولان سربازی دانشجو و دانش‌آموز هست. بهتون پیشنهاد میکنم حتما این مطلب رو بخونید. چند نکته مهم در این باره بهتون میگم تا در خروج به مشکل نخورید.

دوستان عزیز من متخصص مهاجرت نیستم و هیچ اطلاعات خاصی ندارم و اینها فقط تجربیات شخصیمه. لطفا از تماس گرفتن با شماره شخصی من برای پرسیدن سوال درباره پاسپورت و مسافرت خود داری کنید. به احتمال زیاد پاسختون رو توی کامنت‌ها پیدا میکنید.

این مطلب در مرداد 1401 به روز شد

من دی ماه سال 96 بود که تصمیم گرفتم یک سفر به گرجستان داشته باشم. برای من هم مثل خیلی دانشجوی‌های پسر دیگه غولی وجود داشت به نام مشمولیت سربازی! متاسفانه مطالب توی اینترنت هم بسیار گنگ و قدیمی بود و اطمینانی بهشون نبود. این بود که تصمیم گرفتم یک مطلب درست درمون راجع به مراحل گرفتن پاسپورت دانشجویی برای مشمولان دانشجو و دانش آموز بنویسم! من فرض رو بر این میگیرم که شما غیبت از سربازی نداشتین و معافیت تحصیلیتون هم مشکلی نداره.

نکته اول: حدود یکماه قبل از تاریخ سفرتون این پروسه گرفتن پاسپورت و مجور خروج رو شروع کنید چون ممکنه طولانی بشه و باعث بهم خوردن سفرتون بشه.

نکته دوم: سعی کنید همه چیز رو قبل از تعطیلات بین نیمسال های تحصیلی (مثلا فاصله بین دی تا بهمن که دانشگاه تق و لقه) با دانشگاه اوکی کنید چون اگر از آخرین امتحان بگذره هم درگیر مرخصی رفتن کارکنان دانشگاه میشید و هم اینکه طبق قانون باید از تاریخ انتخواب واحدتون بگذره تا ترم بعد شروع بشه و بتونین اشتغال به تحصیل بگیرین که این میتونه پروسه کاریتونو چند هفته عقب بندازه!

توجه!!! پاسپورت دانشجویی که شما با گذاشتن وثیقه میگیرید مطلقاً با پاسپورتی که پدرتون با پایان خدمت و داداشتون با معافیت دائم میگیرن فرقی نداره! نه از لحاظ ظاهری و نه مسافرت به کشور‌های دیگه! انقضاءشم مثل بقیه 5 سالست! تنها تفاوتی که شما با بقیه دارین در مجوز خروج از کشور هست. مجوز خروج از کشور چیزیه که صادر میشه تا اجازه بده شما طی اون بازه که اعلام کردین از کشور خارج بشین. مجوز شما هیچ محدودیتی در پاسپورتتون اعمال نمیکنه و هیچ جایی بجز سیستم سازمان مهاجرت و گذرنامه ایران درباره اینکه شما با وثیقه اومدین بیرون یا بی وثیقه اطلاعی نداره!

این عکس از پاسپورت داشنجویی خودم. همینطوری که میبینین اعتبارش 5 سالست!

تاریخ انقضا پاسپورت دانشجویی
تاریخ انقضا پاسپورت دانشجویی هم 5 ساله است

خب! بریم سر کارمون

مدارک و مراحل گرفتن پاسپورت دانشجویی و مراحل خروج از کشور دانشجویان در سال 1400

  1. مراجعه به دفتر پلیس+10 و دریافت کد سخا
  2. ورود به پورتال سایت خدمات الکترونیک انتظامی با استفاده از کد سخا و کد ملی و ثبت درخواست خروج از کشور
  3. مراجعه به دانشگاه محل تحصیلتون و گرفتن تاییدیه تحصیلی (این بخش رو حتما بخونید نکته مهمی داره)
  4. ساخت حساب بانک قوامین
  5. مراجعه به سایت و قراردادن و وثیقه خروج از کشور
  6. مراجعه به پلیس+10 و پر کردن مدارک جهت دریافت پاسپورت

مراحل گرفتن پاسپورت1 : مراجعه به پلیس+10 و دریافت کد سخا

من که نمیدونم سخا مخفف چیه. اما داشتن این کد اولین قدم برای دریافت گذرنامه شما هست.

مدارک مورد نیاز برای گرفتن کد سخا (مورد نیاز برای پاسپورت):

  1. یه قطعه عکس سه در چهار یا شیش در چهار
  2. اصل کارت ملی (هوشمند یا قدیمی)
  3. اصل شناسنامه عکسدار
  4. کپی از دوطرف کارت ملی
  5. هزینه تشکیل پرونده (اون موقع 3 تومن بود)

خب! با این مدارک تشریف میبرین یه دفتر پلیس+10 و بهشون میگین که کد سخا میخاین. لیست دفاتر پلیس+10 تهران

بعد از پرداخت هزینه اونا به شما یک کاغذ پرینت شده میدن که داخلش کد سخاتون هست.
یک نکته مهم راجع به عکس و کپی کارت‌ملی اینه که اونارو بعد از تشکیل پرونده پس میدن بهتون و میتونید توی مرحله پنجم بازم ازشون استفاده کنین.

مراحل گرفتن پاسپورت 2 : مراجعه به پورتال خدمات الکترونیک انتظامی

حالا باید وارد پورتال سایت خدمات الکترونیک انتظامی بشید. نام کاربریتون شماره ملی‌تون هست و پسووردتون کد سخا که مرحله قبل از پلیس+10 گرفتین. حالا بالا سمت راست روی خدمات الکترونیک بعد روی وظیفه عمومی کلیک کنید و بعدش هم درخواست خروج از کشور رو بزنین.

ثبت درخواست خروج از کشور در پورتال خدمات الکترونیک
ثبت درخواست خروج از کشور در پورتال خدمات الکترونیک

اینجا ممکنه ازتون یکسری اطلاعات تکمیلی مثل شماره تلفن و… بخواد. اونهارو هم بهش بدین.

بعد نوع مسافرتتون رو مشخص کنین.

مثلا اگر گذرنامه میخاین که برین ترکیه لباس بخرین یا میخاین برین تایلند تفریحات سالم کنین باید بزنید سفرتون سیاحتیه. برای سفر سیاحتی شما باید 30 میلیون بصورت نقد وثیقه بزارین (در مرحله پنجم)
اگر هم میخاین برین کربلا یا مکه برای زیارت، باید نوع سفرتون رو زیارتی بزنین که وثیقه اش نمیدونم چند میلیون تومنه. من تجربه سفر زیارتی ندارم اما فکر میکنم باید یکسری مدارک باید ارائه کنید که نشون بده شما قصد سفر به صورت زیارتی دارین.

حالا باید بازه سفرتون رو مشخص کنید که حداکثر 30 روز در هر نیم سال تحصیلی هست. همچنین هر نیمسال تحصیلی شما فقط دوبار میتونید از کشور خارج بشید که مجموعشون نباید از 30روز بیشتر بشه. یعنی اگر یه سفر 14روزه رفتین و برگشتین، در اون نیم سال تحصیلی 16 روز دیگه میتونین از کشور خارج باشین.

بعد هم باید کشوری که قراره پس ار خروج به ایران واردش میشید رو مشخص کنید. مثلا اگر دارید زمینی میرید گرجستان باید از یکی کشور های ترکیه، آذربایجان، ارمنستان رد بشید تا به اونجا برسید. پس کشور مقصدتون میشه یکی از این سه تا که قراره اول واردش بشید (مثلا ارمنستان) نه خود گرجستان. اما اگر هواپیمایی دارید خارج میشید مقصد روی بلیتتون رو باید بزنین.

اینجا یک نکته مهم هم وجود داره. شما هیچ محدودیتی در سفر کردن ندارید. مثلا میتونید پس از خروج از ایران به هر کشوری که میخاید (البته اگر راهتون بدن) برید. فقط باید طی بازه ای که اعلام کردین وارد ایران بشین (فرقی نمیکنه از چه مرزی. میتونید از مرز ترکیه برید و از مرز پاکستان برگردین :))).

در نهایت ورودتون به کشور اتوماتیک ثبت میشه و مبلغ وثیقه هم بعد از حدود 48 ساعت از ورودتون به ایران اتوماتیک برمیگرده به حسابتون.

مراحل گرفتن پاسپورت 3 : مراجعه به دانشگاه یا مدرسه محل تحصیل و دریافت تاییدیه تحصیلی

این مرحله ممکنه بسته به دانشگاهتون فرق کنه. برای من یک پرینت برنامه هفتگی با مهر آموزش دانشگاه و یک فیش تصویه حساب از حسابداری به همراه مهر حسابداری به همراه اجازه نامه رئیس دانشگاه خاستن و درنهایت این مدارک رو دادم دبیرخونه دانشگاه. تاییدیه تحصیلی بصورت الکترونیکی توسط دانشگاه تایید میشه و شما نیاز به گرفتن نامه یا انجام کار خاصی ندارید. برای من تقریبا یک هفته طول کشید تا وضعیت تحصیلم تایید بشه توی پورتال خدمات انتظامی و مرحله بعدی که قسمت دردناک واریز وثیقه بود برام باز بشه:))

مراحل گرفتن پاسپورت 4 : ساخت حساب در بانک قوامین

این قسمت خیلی مهمه. حسابتون حتما حتما حتما باید به اسم خودتون باشه و کارت بانک به همراه رمز دوم داشته باشه.

مراحل گرفتن پاسپورت 5: پرداخت وثیقه با توجه به نوع خروج از کشور دانشجو

خب حالا باید دوباره وارد پورتال خدمات الکترونیک بشید و با توجه به نوع سفرتون همون طور که بالا شرح دادم 30 میلیون یا مبلغ دیگه‌ای از طریق درگاه بانک به صورت آنلاین پرداخت کنین (برای جلوگیری از هر مشکلی از همون حساب قوامینتون پرداخت کنین). در کنار اون باید شماره حساب قوامینتون رو هم بدین که وقتی برگشتین پول بهش واریز بشه. در وارد کردن شماره حساب خیلی دقت کنید که یوقت شماره حساب کس دیگرو نزنید و بعد دچار مشکل بشید.

مراحل گرفتن پاسپورت 6 :

بعد از یکی دوروز از پرداخل وثیقه SMS تایید میاد که مجوز خروج شما صادر شده است(ممکنه هم نیاد. مثلا برای من نیومد) پس خودتون باید سایت رو چک کنید. وقتی توی سایت دیدین که نوشته مجوز خروجتون صادر شده با مدارکی که این زیر نوشتم تشریف میبرین پلیس+10 و اونجا مدارک دریافت پاسپورت(گذرنامه) رو پر میکنین و منتظر اومدنش میمونین.

مدارک مورد نیاز پلیس+10 برای گرفتن پاسپورت دانشجویی

  1. اصل شناسنامه عکسدار
  2. اصل کارت ملی (قدیم یا جدید)
  3. کپی از تمام صفحات شناسنامه (حتی صفحات خالیش :|)
  4. کپی از کارت ملی (دوطرف)
  5. 2 تا عکس 6×4
  6. جنازه پاسپورت قبلیتون (اگر باطل شده)

در نهایت بعد از یکی دوهفته براتون پاسپورتتون میاد که کنارش یه برگه پیوست هست که توضیح داده وضعیت خروجتون به چه شکل هست :))

نمونه پاسپورت دریافت شده در پایان پروسه خروج از کشور مشمولان سربازی به همراه وضعیت خروج از کشور
نمونه پاسپورت دریافت شده در پایان پروسه خروج از کشور مشمولان سربازی به همراه وضعیت خروج از کشور

امیدوارم این مطلب به دردتون خورده باشه. سفرتون بخیر :))

*** بروزرسانی فروردین 1399 ***

درصورتی که صرفاً نیاز به پاسپورت دارین (مثلا برای گرفتن وقت سفارت) و قصد خروج از کشور ندارین میتونین درخواست پاسپورتتون رو به پلیس+10 محلتون بدین. نیازی به وثیقه و… نیست. منتها نیاز به اشتغال به تحصیل از دانشگاه دارین و باید برای خروج از کشور وثیقه بزارین و کار های لازم رو انجام بدین تا بتونین از کشور خارج بشید.

البته چیزی که گفتم واقعا نمیدونم درسته یا نه! چون یه عده میگن فقط گرفتن پاسپورت نیازی به مجوز خروج نداره و تونستن بدون وثیقه و مجوز خروج پاسپورت بگیرن برای نوبت سفارت، از طرفی یه سری هم میگن باید حتماً مجوز خروج داشته باشین تا پاسپورت بدن 😐 خلاصه اگر سر از قانونش دراوردم بهتون خبر میدم.

*** بروزرسانی شهریور 1400 ***

خب با توجه به تجربه‌ای که آقای کرنیج (آخه چرا اسم خودتو ننوشتی برادر؟😁) توی کامنتا نوشت متوجه شدم که فقط برای گرفتن پاسپورت (مثلا برای گرفتن وقت سفارت یا آزمون IELTS) باید وثیقه بزارید و تمام مراحل بالارو برید. بعد از تکمیل موارد بالا و گرفتن پاسپورتتون، باید منتظر بشین تا بازه‌ای که برای سفرتون وارد کردید تموم بشه بعد با کپی صفحه اول و آخر پاسپورت و دفترچه بانک قوامین به نظام وظیفه برید و اعلام کنسلی سفر کنید و مبلغتونو پس بگیرید و پاسپورتتونم نگه دارین:)

این مطلب رو با دوستاتون به اشتراک بزارید!

درباره من
فرزاد جوزقی

فرزاد جوزقی

به وبلاگ شخصی من خوش اومدین. بیست و چهار سالمه و چند ساله که کار طراحی تم و پلاگین وردپرسی انجام میدم اما این چند وقته شیفت کردم سمت بک‌اند و در زمینه طراحی و توسعه وب‌سایت با زبون PHP مشغول به کارم. مطالب وبلاگم هر چیزیه که به نظرم به جالب باشه یا به درد بخور. خوشحال میشم نظراتتونو بشنوم:)
مطالب مرتبط
سوالات پر تکرار
بله! با معافیت تحصیلی هم میتونین با گذاشتن وثیقه 30 میلیون تومنی هم پاسپورت بگیرید و هم از کشور خارج بشین.
نه متاسفانه! حتی پاسپورت هم بهتون نمیدن! فقط افرادی که غیبت سربازی ندارن میتونن پاسپورت تحصیلی بگیرن.
خیر. هیچ فرقی بین این دو نوع گذرنامه وجود نداره و پاسپورت دانشجویی هم 5 سال اعتبار داره.
بله! اما باید فرم پر کنین و وثیقه بزارین. بعد از اینکه پاسپورتتون اومد برید نظام وظیفه و اعلام کنسلی سفر کنین.
همه سوالاتو اینجا نپرس دیگه! بیا مطلبمو بخون اونجا مرحله به مرحله توضیح دادم برات!
تگ‌ها
کامنت‌ها
  1. سلام فرزاد جان
    من میخوام تابستون از کشور خارج بشم امکانش هست؟
    و یه سوال دیگه من اگه بخوام پاسپورتمو الان بگیرم میتونم سفر زیارتی بزنم بعد لغوش کنم؟

    پاسخ
    • بله میتونید سفر زیارتی بزنید و لغو کنید.
      برای تابستون نمیدونم. بسته به دانشگاهای مختلف فرق داره. باید از دانشگاه خودتون بپرسید ولی فکر نمیکنم مشکلی باشه

      پاسخ
  2. سلام آقا فرزاد دمت گرم به خاطر مطالب عالیت
    من یه سوال درباره دفعات خروج از کشور دارم
    تو سایت نظام وظیفه نوشته تو هر ترم تحصیلی محدودیتی بابت دفعات خروج وجود نداره ولی بعضی سایتا نوشتن تو هر ترم تحصیلی حداکثر ۲ بار میشه از کشور خارج شد من از نظام وظیفه شهرمونم پرسیدم(شهرمون کوچیکه و اطلاعات کادر ممکنه بروز نباشه) اونام گفتن که هر ترم ۲ بار
    حالا کدوم درسته؟ محدودیتی برای خروج وجود نداره یا هر ترم ۲ باره؟

    پاسخ
    • والا من که یبار پرسیدم از نظام وظیفه مرکز گفتن مشکلی نداره هر چند بار و من خودم تو یه ترم 2 تارو داشت و مشکلی نبوده. بیشترشو مطمئن نیستم.

      پاسخ
  3. سلام آقا فرزاد ، یک سوال خدمتتون، من برای دریافت پاسپورت سفر زیارتی زدم ، بنظرتون برای این سفرها هم پاسپورت میدن؟ شنیدم فقط برگه میدن ب جای پاسپورت ولی تو نظام وظیفه هم گفتن میدن پاسپورت

    پاسخ
  4. سلام مهندس جان خوبی ، دو تا سوال دارم خدمتتون ، من اگه درخواست پاسپورت بدم برای ی سفر زیارتی برای کربلا مثلاً ، بعد سفرمو لغو کنم نرم ،دیگه نمیتونم اون نیمسال سفر کنم ؟ و اینکه اگه لغوش کنم و دوباره قصد سفر کردن کنم میشه جای غیر از کربلا برم ؟ مثلاً ی سفر علمی ؟

    پاسخ
    • سلام.
      درباره مورد یک، این محدودیت از نظام وظیفه برداشته شده و الان دیگه محدودیت تعداد دفعات ندارید. اما این محدودیت بک مدت هست به دانشگاه داده شده تا در صورتی که نخواستن، اجازه ندن. مثلا دانشگاه آزاد شرط تائیدش داشتن پیشرفت تحصیلی و تسویه حساب کامله.
      و درباره سوال دومتون مشکلی نیست. لغو میکنید و دوباره درخواست میدید برای مقصد جدید.

      پاسخ
  5. سلام وقت بخیر
    تو رو خدا راهنماییم کنید
    بنده الان مشغول به تحصیل هستم اما در مهلت معرفی هستم
    ینی دو ترم سنوات ارفاقی سپری شده الان مهلت معرفی ام
    وقتی میخوام مجوز خروج از کشور بگیرم این پبامو میده
    (به علت استفاده از سنوات ارفاقی ، در مهلت معرفی نمی توانید درخواست خروج از کشور ثبت نمایید.)
    چرا مگه نه اینکه من اگه اخراج هم بشم یکسال میتونم خارج بشم خب الان که مشغول به تحصیلم تاره تو ۶ماه اولشم هستم
    باید چیکار کنم الان؟!

    پاسخ
  6. سلام
    فرزاد جان ممنون که تجربتو با ما به اشتراک گذاشتی.
    می خواستم بدونم اگه سفر نخوایم بریم میشه سفر رو به صورت صوری بزنیم؟ یعنی موقعی که می خوای بگی کجا قراره بری باید مدارکی (مثل بلیت هواپیما) نشون بدی که قراره این سفر رو حتما انجام بدی یا میشه فقط یه تاریخی رو برای سفر مشخص کنی و بعد از اون تاریخ بگی سفرت لغو شده و وثیقه رو پس بگیری؟
    ممنون میشم اگر کسی میدونه تجربشو به اشتراک بگذاره.

    پاسخ
  7. سلام،خوبی آقا فرزاد ممنون که تجریبات رو به اشتراک گذاشتی ، من می‌خوام یه سفر علمی یا تفریحی به ایتالیا داشته باشم ،دانشجوی ترم ۳ ارشدم ،بنظرت امکانش هست بهم بدن؟ بعدش اینکه الان پاییزه ،من ترجیح میدم بهار ۱۴۰۳ برم ، بنظرت کی شروع کنم به انجام این کارا و مراحل ،توروخدا جواب بدین،ممنون

    پاسخ
    • سلام، با توحه به چیزی که من میدونم باید بعد از شروع ترم بهمن اقدام کنید چون مجوز خروج فقط برای ترم جاری میدن نه ترم آینده.

      پاسخ
      • دمت گرم جواب دادی ،انقد مهم بود برام جوابت، ،الان من ترم ۳ هستم، درخواست ندم ؟ ترم بعدی درخواست بدم؟؟؟؟

      • پیشنهاد میکنم بزارید برای ترم بعد. اما بهتره از واحد نظام وظیفه دانشگاهتون بپرسید چون ممکنه قوانین فرق کنه.

  8. سلام. آیا کسی هست که بدونه وضعیت برای فرهنگیان چطوره؟ من دانشگاه رو تموم کردم اما تعهد خدمت دارم به ازای سربازی. آیا کسی هست که پروسه این کار برای معلم‌های دارای تعهد خدمت هم بدونه. آیا لازمه برای سفر تابستانی به اداره محل خدمت مراجعه کنم یا اداره کل؟ ممنون میشم اگر تجربیاتتون و اطلاعاتتون رو در اختیارم بگذارید.

    پاسخ
      • سلام. خودم مراحل رو طی کردم و ترتیبش اینطوریه:
        ۱- به اداره محل خدمت میرید و درخواست ثبت تعهد میدید (حداقل دو قطعه عکس سه در چهار و کپی تمام صفحات شناسنامه خودتون و ‌پدرتون رو همراه داشته باشید و قصد سفرتونم بگید زیارتی)
        ۲- برگه رو که از کارگزینی یا اموراداری گرفتید، میدی به یکی از معاونین ادارتون امضا بزنه
        ۳- میرید اداره کل اموزش و پرورش در مرکز استان و اونجا هم امضا میگیرید (مدارکی که گفتم رو هم بادتون نره)
        ۴- میرید به پلیس بعلاوه ۱۰ و اونجا میگید ثبت تعد رو کامل کنند براتون
        ۵- دو برگه واستون چاپ میشه که یا خودشون میفرستن به نیروی انتظامی یا اینکه بهتون میدن تا ببریدش به بخش نظام وظیفه نیروی انتظامی
        ۶- یکی دو روز طول میکشه تا تعهدتون ثبت بشه
        ۷- به سایت epolice میرید و قسمت مجوز خروج رو باز میکنید. تو این بخش تاریخ خروج و برگشت رو باید وارد کنید تا مجوز صادر بشه. فاصله زمانی نباید بیشتر از یک ماه باشه
        ۸- چند روز تا چند هفته صبر میکنید تا مجوز صادر بشه و بعد دوباره به سایت میرید و بخش صدور گذرنامه رو باز میکنید و درخواست گذرنامه میدید (اگر شانس بیارید و احراز دوباره اثر انگشت نمیخواد، وگرنه دوباره باید برید پلیس بعلاوه ده و بعد بیاید تو سایت قسمت صدور گذرنامه)
        ۹- اگر پس از طی این مراحل، هنوز انرژی در بدن داشتید و از سفر رفتن منصرف نشدید، میتونید از کشور خارج شید.

  9. سلام خیلی مفید بود
    اگر قصد سفر به کشوری داشته باشیم که ویزا می خواهد چگونه باید اقدام کنیم

    پاسخ
  10. سلام ممنون بابت راهنماییات میخواستم بدونم زمینی بخوایم بریم باید درخواست خروج مرزی هم بدیم یا همون درخواست خروج کشور کافیه؟

    پاسخ
      • سلام خسته نباشید ببخشید من معافیت تحصیلیم تا سال ۱۴۰۵ هس ولی وقتی تو سامانه درخاست خروج میدم مینویسه تاریخ بازگشت از تاریخ مجاز معافیت بالاتر است

      • سلام. واسه من تازه امروز معافیت تحصیلی تو سامانه سخا تعریف شده ولی تو بخش درخاست مجوز خروج از کشور فعلا وضعیت اطلاعات مشمول بروز نشده خاستم بپرسم آیا تا فردا پس فردا بروز میشن یا باید برم نظام وظیفه تا بروز کنن؟

  11. سلام فرزاد. ممنون از مطلب مفیدت. به من کمک کرد تو روند دریافت پاسپورت
    فقط خواستم یکی دو تا نکته کوچیک بگم.
    اول اینکه تو سایت سخا، بعد از دریافت تاییدیه دانشگاه، ازم خواست که برای پرداخت وثیقه شماره حساب بانک سپه بذارم. بانک قوامین لازم نشد. مورد بعدی هم اینکه همونجا عکس گرفته میشه و نیازی به عکس آماده نبود.

    پاسخ
    • بانک قوامین با بانک سپه ادغام شده دوستان و بانکی به نام قوامین دیگر وجود ندارد و حساب های مشتریان آن منتقل شده به بانک سپه. برای نظام وظیفه و خدمات سربازی و غیره و حقوق سربازی هم بانک سپه استفاده میشه.

      پاسخ
  12. سلام وقتتون بخیر
    من میخواستم اقدام کنم پاسپورت بگیرم برا ترکیه ولی بهم گفتن که اول مقصد بزن کربلا که پاسپورت راحت تر بهت بدن بعدش اقدام کن برا ترکیه میخواستم ببینم این روش مشکلی نداره بعدا گیری نداشته باشم؟

    پاسخ
    • داداش یا پاسپورت بهت میدن یا شرایط رو نداری راحت و سخت نداره که.اگر دانشجو باشی که باید وثیقه بذاری که برای هر کشوری متفاوته.قطعا برات مشکل ساز میشه چون مجوز خروج از کشورو فقط برای اون کشور درخواستی بهت میدن.

      پاسخ
  13. سلام خسته نباشید
    نوشته بودید بین 2 نیمسال فقط امکان خروج هست
    من در حال تحصیل در مقطع ارشد هستم
    تابستون امکان سفر رو ندارم ؟

    پاسخ
  14. سلام من میخواستم بعد عید برم ترکیه ولی چون نمیخواستم سی تومن رو از الان بذارم الکی سفر زیارتی نوشتم که پاسپورت رو زودتر بگیرم بعد دوباره سفر رو تغییر بدم. میخواستم ببینم مشکلی پیش نمیاد؟ اصلا امکانش هست بعد دریافت پاسپورت اون سفر رو لغو کنم؟ چون همون تاریخ سفر رو زدم

    پاسخ
  15. سلام وقت شما بخیر.
    اگه قصد گرفتن پاسپورت برای مهاجرت به کانادا (یا هر کشور اروپایی) در سال آینده داشته باشیم، در حال حاضر توی مرحله پورتال سایت خدمات الکترونیک انتظامی اگه نوع سفر رو زیارتی انتخاب کنیم اونوقت موقع مهاجرت مشکل خاصی پیش نمیاد؟

    پاسخ
  16. سلام
    من تا شهریور ۱۴۰۲ معافیت تحصیلی دارم و همین بهمن فارغ‌التحصیل میشم.. برای درخواست پاسپورت حتما باید دانشجو باشم یا همین معافیت تحصیلی کافیه؟

    پاسخ
    • مثل اینکه قانون عوض شده و دیگه فقط معافیت تحصیلی کافیه. منتها حتما به نظار وظیفه سر بزن بپرس. ممنون میشم به ما هم خبرشو بدی. چون مطمئن نیستم.

      پاسخ
  17. سلام ببخشید من ی سوال داشتم گفتم اینکه من امروزپلیس +۱۰ گفتن ک برای تو سایت ثبت کنم ک من در حال تحصیل مبیاشم من نمیدونم الان چیکار کنم اگه لطف کنید راهنمایی کنید.

    پاسخ
  18. سلام
    من میخوام برم کانادا و پروازمون یه توقف توی آلمان داره بعد از آلمان میره کانادا، من باید مقصد رو آلمان بزنم یا کانادا؟
    سوال بعدیم اینه که اگه دانشگاه واسه تایید بد قلقی کنه تاییدو نزنه راه دیگه ای هست این مرحله رد شه؟ گواهی اشتغال به تحصیل دارم

    پاسخ
      • ممنون از پاسختون
        دانشگاه تایید کرد مجوز خروج هم صادر شد
        من پاسپورت دارم و یکبار هم باهاش ترکیه رفتم قبلا و اعتبار هم داره، نیاز هست مجدد درخواست پاسپورت بدم؟

  19. سلام من برا سایت گزینش دانشجو برا بورسیه روسیه ، تو سایت نیاز دارم که عکس پاسپورت او بفرستم منم ۱۹سالمه خدمت هم نرفتم و قصد خروج رو هم تا جواب نیاد ندارم ،الان چیکار باید بکنم و بجا پول میشه سند خونه بزارم بعد ثبت نام کنم ،کنصل کنم بردارم ،به گفته خودتون

    پاسخ
  20. سلام آقا فرزاد
    بابت توضیحاتتون خیلی ممنونم

    فقط یه سوال دارم؟
    من الان ترم اول کاردانی هستم و میخوام به آمریکا برم.البته نه برای سفر یا مسافرت
    برای زندگی کردن میخواستم برم

    سربازی هم نرفتم
    میتونم با گواهی اشتغال به تحصیل یا همون معافیت تحصیلی،گذرنامه بگیرم و از ایران خارج بشم؟

    تاریخ ارسال و تایپ متن:1401/9/24

    پاسخ
  21. سلام
    خسته نباشید
    من ترم آخر دانشگاهمه، کارشناسی مدیریت بازرگانی می‌گیرم و بعدش قصد ندارم برم سربازی، می‌خوام برم ترکیه
    در فاصله‌ی بین فارغ‌التحصیلی و سربازی می‌خوام برم خارج
    وثیقه‌ی سفر زیارتی ۳ میلیون تومانه، درسته؟
    با پاسپورتی که به جهت سفر زیارتی می‌گیرم (مثلاً برای عراق) می‌تونم برم ترکیه؟ آیا میشه برم عراق و از اونجا برم ترکیه؟

    پاسخ
  22. سلام
    من فقط پاسپورت میخوام و نمیخوام از کشور خارج شم
    بازم باید وثیقه بذارم؟

    پاسخ
  23. فرزاد جان واقعا تشکر بابت توضیحات کاملت. خیلی منو کمک کرد. فقط من دیروز اقدام کردم برای کد سخا. بهم گفتن نیازی به گرفتن کد سخا نیست و یکسره از سایت اقدام بکن. اگر داشجو باشید قطعا قبلا این مرحله رو برای ثبت نام دانشگاه انجام دادید. دیگه مستقیم از مرحله دوم انجام بدید. یعنی برید تو سایت و ثبت نام کنید و درخواست خروج از کشور بدید

    پاسخ
  24. سلام خدمت همگی خیلی ممنون میشم اگه راهنماییم کنید.من دانشجو هستم و از بازه سفری که صرفا برای گرفتن پاسپورت انتخاب کردم گذشته و بعد ازگذشت 3هفته هنوز پاسپورت به دستم نرسیده.لطفا اگه قبلا مشکلی مثل من داشتید بگید ک باید چیکار کنم

    پاسخ
  25. سلام. من وثیقه رو پرداخت کردم و الان 3-4 روزی میشه که وضعیت درخواستم رو درحال ارسال به نظام وظیفه مونده. تماس بگیرم با پشتیبانیشون یا حضوری برم نظام وظیفه یا منتظر بمونم؟

    پاسخ
  26. سلام
    دانشجو ها اول باید درخواست خروج از کشور ثبت کنن بعد برن سمت درخواست گذرنامه؟

    پاسخ
  27. سلام خسته نباشید من قبلا دانشگاه پیام نور ثبت نام کردم و ۲ ترم مرخصی تحصیلی گرفتم برای کنکور بعد انصراف دادم و الان دانشگاه دولتی هستم خواستم بدونم بعد از فارغ‌التحصیلی برای ادامه تحصیل تو خارج در مقطع ارشد برام پاسپورت موقت صادر میشه.

    پاسخ
  28. سلام .
    من پاسپورت میخوام برای ثبت نام لاتاری اونم باید وثیقه بزارم ؟ اگه میشه یه توضیح ریز دربارش بده . ممنون .

    پاسخ
  29. مجوز خروج در فرجه یکساله پایان تحصیل که اخراج انصراف یا اتمام تحصیل شامل میشه
    ظاهراً هرچند بار مجوز بدهند میتونید با وثیقه
    ولی گاهی گفته میشه برگه اعزام بگیرید و تاریخ رو آخرین ماه فرجه یکساله بزنید
    گاهی اوقات میگن لازم نیست
    ولی به نظر میشه
    از طرفی تاریخ اعزام یک تا سه ماه بعد از مراحل پزشک واکسن مدارک و.. هست و برگه سبز میاد که تا ۱۵ روز قبل اعزام میشه مجوز خروج گرفت

    پاسخ
  30. توضیحات کامل خروج از کشور
    ❌شرایط کلی مشمولان برای #خروج از کشور کدام است؟
    الف : مشمول فاقد غیبت باشد.
    ب : دارای معافیت تحصیلی بوده و وضعیت تحصیلی مشخصی داشته باشد.
    پ : در سنوات اولیه تحصیلی و یا سنوات ارفاقی ( دارای مجوز سنوات ارفاقی ) باشند .
    ت : مشمولانی که تحصیل آنان به اتمام رسیده است و در مهلت معرفی یکساله باشند  ( فارغ التحصیل ، انصراف ، اخراج و ترک تحصیل منجر به اخراج ) باشند .
    ث: برای مراجعت به موقع به کشور وثیقه مورد نیاز را بسپارند .
    ج: ارائه گواهی اشتغال به تحصیل برای دانش آموزان و درخواست مجوز خروج موقت از کشور برای دانشجویان .

    نکته اول :اجازه #خروج در فرجه یکساله
    داده می شود .اجازه خروج تا یکماه قبل از اتمام فرجه یکساله صادر می شود .
    در اجازه خروج در فرجه نیازی به گرفتن برگه سبز نیست .
    دفعات خروج در فرجه یکساله محدودیت ندارد

    نکته دوم : #خروج از کشور دانشجویان در سنوات ارفاقی برای دانشجویانی که با موافقت کمسیون موارد خاص دانشگاه و وظیفه عمومی در حال تحصیل در سنوات ارفاقی می باشند بلامانع می باشد.
    در صورتی که از فرجه یکساله پس از تحصیلشون هم برای اتمام تحصیلشون استفاده کنند ، بعد از فراغت از تحصیل اجازه خروج از کشور صادر نمی شود.

    نکته سوم : با مشمولی که با صدور مجوز به خارج از کشور سفر نموده ودر موعد مقرر به کشور بازنگشته است ،حسب مورد ضبط #وثیقه و ممنوع الخروج برای آنها اعمال خواهد شد .

    نکته چهارم: دربازگشت از سفر و استرداد #ودیعه ، حضور مشمول در وظیفه عمومی الزامی است. صرفا باحضور مشمول ورویت گذرنامه وی ودیعه استرداد می گردد.
    تا ۱۰ روز پس از ورود به کشور یا پایان مهلت خروج از کشور باید به نظام وظیفه مراجعه کنید .
    در صورت عدم خروج از کشور در بازه مقرر ، برای شما عدم خروج ثبت شده و به صورت الکترونیک وثیقه استرداد داده می شود و دیگر لازم به مراجعه حضوری نیست .

    نکته پنجم: تعداد #صدور_مجوز خروج برای دانشجویان از سوی وظیفه عمومی محدودیت ندارد .
    اما توجه داشته باشید این محدودیت را دانشگاه ها ایجاد می کنند و به ترمی دوبار و در مجموع ۲۱ روز خروج اجازه میدهند.

    نکته ششم :پرداخت #وثیقه
    با هر کارت بانکی امکان پذیر است .
    برای اجازه پرداخت وثیقه و سپس استرداد وثیقه ، حساب بانک سپه ( قوامین سابق ) اجباری است .
    توجه کنید برای باز کردن حساب به شعبات بانک سپه ( قوامین سابق ) مراجعه کنید .
    در صورت عدم خروج از کشور ،وثیقه به صورت اوتوماتیک پس از گذشت مجوز خروج ، عدم خروج ثبت شده و ظرف ۷۲ ساعت کاری به حسابتون واریز می شود .

    پاسخ
  31. آقا فرزاد یک سوال داشتم چرا برگه ای که همراه گذرنامه تون اومده تاریخ خروج و ورود رو فقط ده روز زده مگه نمیتونیم تا یک ماه بزنیم برام سواله،؟یا خودتون این تاریخ رو انتخاب کردین؟

    پاسخ
  32. سلام
    من میخواهم دو نکته بگم
    خیلی ها هستند میگن بعد از اتمام تحصیل اخراج ترک تحصیل بعد از پایان معافیت میشه مجوز خروج توریستی گرفت
    ظاهراً تا یکسال بعد بله تا یکسال بعد از پایان تاریخ معافیت تحصیلی و یا اخراج یا انصراف از روز که اقدام میشه در غیر اون صورت معافیت تحصیلی تاریخش ملاک شرایط عادی
    دوم اینکه اگر مجوز ندادن دفترچه اعزام پر میشه و تاریخ اعزام و برگه سبز میاد قبلاً تو سایت سخا نوشته بود تا ۳۰ روز قبل تاریخ اعزام حالا شده ۱۵ روز میشه اقدام کرد

    حالا سوال اینجاست که چند بار
    احتمالا یه بار در هر شش ماه یا یه بار. در تاریخ مانده به اعزام
    و نوشته دانشجو ۳۰ روز و بقیه ۲۰ روز
    معمولا وقتی اقدام میکنید شش ماه اول ماه پیشنهادی در غیر اینصورت و به طور کلی ۲ الی ۴ ماه بعد اعزام میشی

    پاسخ
  33. سلام من ۳۱ شهریور معافیت کارشناسی ارشدم تموم میشد با اینکه ترم تابستان شهریه ریختم ولی شرکت نکردم و… ۱۰ شهریور از ۱۴ تا ۲۹ شهریور مجوز گرفتم ولی وثیقه نریختم تا زمانی که دانشگاه آزاد دانشجو هستید و تا تاریخ معافیت تحصیلی تموم بشه میتونید خارج بشید بدون اینکه واحد پاس کنید یا فعالانه حضور داشته باشید

    پاسخ
  34. سلام من ۳۱ شهریور معافیت کارشناسی ارشدم تموم میشد با اینکه ترم تابستان شهریه ریختم ولی شرکت نکردم و… ۱۰ شهریور از ۱۴ تا ۲۹ شهریور مجوز گرفتم ولی وثیقه نریختم تا زمانی که دانشگاه آزاد دانشجو هستید و تا تاریخ معافیت تحصیلی تموم بشه میتونید خارج بشید بدون اینکه واحد پاس کنید یا فعالانه حضور داشته باشید

    پاسخ
  35. آیا برای سفر به یه کشور اروپایی یا آمریکایی باید حتما بلیت برگشت رو گرفته باشیم؟

    پاسخ
    • این رو واقعا نمیدونم. چون من همیشه بلیط برگشت داشتم مشکلی برام پیش نیومده. ولی موضوع اینه کسی اصلا بلیطو چک نمیکنه در زمان مهر خروج!

      پاسخ
  36. سلام و درود، من درخواست پاسپورت دادم ولی در حالت : در حال انتقال درخواست به سازمان وظيفه عمومي , هست. به نظر شما چه باید بکنم ,,\\ در صورتی که هر شش استپ اوکی ولی نه پیامک میاد و نه چیزی!! بعد یه سوال اگر من پاس بگیرم اما خروج نزنم مشکلی پیش میاد ؟؟؟؟ به خاطر اربعین وثیقه عراق صفر هست منم برای آزمون gre. \\\\ pte لازم دارم. امیدوارم که جواب بدید

    پاسخ
  37. سلام من پرسشنامه دریافت گذر نامه رو گرفتم دانشجو ام ولی قسمت میزان تحصیلات زده کارشناسی ولی من کاردانیم فعلا میخواستم بدونم مشکلی پیش نمیاد ؟؟
    ممنون میشم جواب بدید

    پاسخ
  38. دانشجو هستم برای سفر اربعیت توی سایت نظام وظیفه ثبت نام کردم هنوز توی مرحله انتقاله ولی پیام داده مجوز شما صادر شده ،
    پاسپورت دارم باید برم پاسپورت جدید بگیرم؟؟؟
    مراحل بعدی چیه؟؟

    پاسخ
  39. سلام وقت بخیر
    من الان ترم 10 کارشناسی و معرفی استاد گرفتم پس دانشجو حساب میشم و هنوز فارغ نشدم می تونم با پرداخت وثیقه خروج بشم ؟

    پاسخ
  40. سلام پسر من دانشجوست و مجوزش در سایت آمده ولی نوشته در حال انتقال اطلاعات به گذرنامه و چند روزه همین مرحله است…پاسپورت قدیمی تاریخ دار قبل دانشجویی هم دارد آیا باید پاس جدید بگیره؟بپیامک مجوز هم اومده آیا باید به جایی مراجعه کند؟

    پاسخ
    • سلام اگه پیامک اومده که مجوز خروج صادر شده به پلیس +10 مراجعه کنید..واسه من هم همینجوری مونده بود بعدش درست شد.

      پاسخ
  41. سلام..وضعیت من تو سیستم سخا نوشته در حال انتقال درخواست به سازمان وظیفه عمومی..ولی برام پیامک اومد که درخواست خروج از کشور تایید شده به همین خاطر من رفتم پلیس +10 واسه پاسپورت ثبت نام کردم..اگه پاسپورت بیاد مشکلی نداره..یا اینو باید یه جوری درست بکنم؟

    پاسخ
  42. سلام ببخشید من سه چهار روزه تو قسمت “در حال انتقال درخواست به سازمان وظیفه عمومی” مونده. تو همین حالت میتونم برم پلیس +10 برا گرفتن پاسپورت یا باید صبر کنم باز؟

    پاسخ
  43. سلام. تو کامنت ها دیدم ک گفتید بعد از مرحله آخر، یه سر به اداره گذرنامه بزنیم(پاسپورت قبلا گرفتم)
    مشکل مهمی ممکنه پیش بیاد؟ چون میخوام برای کارهای ویزا اقدام کنم نمیدونم از الان انجام بدم یا منتظر باشم ک برم اداره گذرنامه و بعدش شروع کنم

    پاسخ
  44. من ۳۱ شهریور ۱۴۰۱ آخر معافیت تحصیلی و دانشگاه یکماه خروج زدم ۲۱خرداد تا ۲۱ تیر
    اولا تاریخ برگشت مهم و رفت در همون بازه مهم نیست کی بروید
    دوما اگر تا دو روز بعد اس ام اس ورود به کشور اومد ۲۴ ساعت بعد هم تو سایت بازگشت ثبت میشه ۴۸ تا ۷۲ ساعت بعد هم وثیقه کلا ۷ طول می‌کشه یا زودتر تا دو سه روز بعد. اس ام اس نیومد تشریف ببرید نظام وظیفه

    پاسخ
    • یعنی پایان مشمولیتت تا اخر شهریور ماه بوده؟
      مشکلی نداشتی یعنی رفتی؟

      پاسخ
  45. سلام ممنون از توضیحات.من نمیخوام از کشور خارج بشم ولی نیاز به پاسپورت دارم باید چه کاری انجام بدم.در مورد درخواست خروج و قرار دادنه وثیقه
    ممنون از راهنماییتون

    پاسخ
  46. سلام من پایان مشمولیتم تا اخر شهریور ماه میخواستم بدونم الان درخواست بدم قبول میشه واسه پاسپورت یا ن؟

    پاسخ
    • بستگی داره شما وثیقه رو باید واریز کنی و درخواست سفر رو بدهی اگر اوکی شد که پاست هم عوض میکنی و گرنه که هیچی دیگه پاس رو بعد مجوز خروج عوض میکنی بعد میری میگی سفر کنسله

      پاسخ
  47. سلام من از دفعه قبل که سال 98 مجوزمو با راهنمایی خودتون گرفتم پاسپورت دارم و انقضا هم داره و یادمه اون موقع یک کاغذ همراهش بود که گفته بود چه تاریخی میتونم خروج کنم،الانم همه کارامو تو سایت انجام دادم،پیامکی برام نیومده و پیغام “مجوز خروج شما صادر شده است و در اسرع وقت به اداره گذرنامه منتقل خواهد شد”تو سایت اومده،چه کاری باید انجام بدم،ممنون میشم راهنمایی کنید یا کسایی که مثل من به این پیغام برخوردند بگن چیکار کنم؟؟

    پاسخ
  48. سلام وقتی اس ام اس مجوز خروج میاد میشه خارج شد؟ دیگه کاری نداره؟ (پاسپورت دارم از قبل)

    پاسخ
  49. سلام
    من تمام مراحلو انجام دادم فقط یه سوال دارم
    من درخواست خروجمو برا ترکیه گرفتم ،حالا اگه به جای ترکیه بخوام برم یه کشور دیگه مشکلی داره از لحاظ قانونی؟
    اگه مشکل داره بعداز انجام این مراحل میشه مقصدو تغییر داد؟

    پاسخ
  50. سلام من دانشجوعم و میخوام واسه جام جهانی برم به قطر و از اونجایی که گفته میشه ویزا لغو میشه میخواستم بدونم میتونم واسه ۳ بازی ایران طی دو هفته خارج شم از کشور یا نه؟ مثلا بعد اتمام هر بازی برگردم به کشور و دوباره برم

    سوال بعدیم اینه که برای خروج در تاریخ ۲۹ ابان همین الان که در امتحانات پایانترم دانشگاه هستم اقدام به گرفتن پاسپورت کنم یا از ۱ مهر ۱۴۰۱؟؟؟

    پاسخ
  51. سلام؛
    من گذرنامه داشتم و تمامی مراحل رو هم طی کردم. پیامک صدور مجوز خروج از کشور هم برام ارسال شد و الان داخل سامانه هم متن زیر نوشته شده:
    “صدور خروج از کشور برای شما صادر گردید و در اسرع وقت برای اداره گذرنامه ارسال خواهد شد.”
    خواستم بدونم الان نیازی هست کاری انجام بدم یا خروج از کشور بلامانع هست؟

    پاسخ
    • سلام منم دقیقا مشکل شما رو دارم،اگر به نتیجه ای رسیدید میشه منم راهنمایی کنید لطفا

      پاسخ
  52. سلام
    آقا یه سوال اگه تایم ثبت شده برای مجوز خروج از کشور یکسان نباشه با تاریخ ورود و خروج خودمون
    مثلا چند روز دیر تر بریم و چند روز زود تر برسیم
    مشکلی به وجود نمیاد تو بازگشت وثیقه ؟؟

    پاسخ
    • اگر خروجتون توی بازه ای که زدید باشه نه. اما ورودتون باید توی همون بازه اعلام شده باشه.
      مثلا اگر زدید 10 تا 20 خرداد، میتونید 19 خرداد از کشور خارج بشید اما باید 20م رو داخل کشور باشید.

      پاسخ
  53. بنده فرندم دانشجوه پاسپورت خروج گرفته ولی برای خروج باید تاییده تحصیلی از دانشگاه بگیره آنهم بصورت اینترنتی ولی برای این منظور باید به کاربر مربوط به امور خروج از کشور مراجعه کنه ولی مشکل اینه که کاربر میگه که تا اسم متقاضی خروج از کشور روی سیستم بالا نیاد امکان تایید وجود نداره وبا مراجعه نظام وظیفه وقسمت پشتیبانی هم موضوع حل نشد ف آیا بصورت غیر اینترنتی امکان دریافت تاییدیه تحصیلی وسپس پرداخت ودیعه خروج امکان پذیر هست یانه و چکار باید کرد

    پاسخ
  54. سلام ببخشید من مرحله ی سوم رو خوب نفهمیدم آیا نیاز هست که به دانشگاه بریم و مدارک رو اونجا دریافت کنیم یا فقط در خواست رو می‌زنیم و خود دانشگاه تایید میکنه؟ و اگه آره میتونیم حداقل بعد از چند روز از مرحله ی دوم انجام بدیم این کار رو؟؟؟

    پاسخ
    • سلام لطفا اگر جواب سوالتون‌و گرفتید بامن هم به اشتراک بذارید،من فقط از طریق دانشیار تقاضا رو زدم و دانشگاه بمن گفت نیازی به اومدن حضوری نیست،ولی هیچ نتیجه ای نگرفتم،

      پاسخ
      • سلام خسته نباشید بنده دقیقا دو سه هفته بعد یعنی اخرای خرداد ماه پاسپورتم رو گرفتم. به دانشگاه مراجعه کردم چونکه هیچکسی توی این کشور خراب شده به جز زور کاری رو برات انجام نمیده. رفتم دانشگاه همونجا تایید رو زدن دو روز بعد وثیقه رو گذاشتم بعدش رفتم و پاسپورت رو گرفتم. امیدوارم تونسته باشم واضح گفته باشم

  55. سلام وقتتون بخیر. من پاسپورت داشتم، برای خروج از کشور دوباره مراحل رو رفتم. پیامک اومد که مجوز صادر شده و برای ادامه مراحل برم پلیس گذرنامه. اما تو سامانه وضعیت همچنان انتقال به نظام وظیفه مونده. خواستم بدونم من الان باید کاری انجام بدم؟ البته لازمه بگم هنوز برای من توی مرحله “در حال انتقال درخواست به سازمان وظيفه عمومي” مونده با اینکه اس ام اس تایید مجوز اومده. ممکنه تو سیستم تغییر کنه یا حتما باید برم ادامه گذرنامه؟

    پاسخ
  56. سلام وقتتون بخیر. من پاسپورت داشتم، برای خروج از کشور دوباره مراحل رو رفتم. پیامک اومد که مجوز صادر شده و برای ادامه مراحل برم پلیس گذرنامه. اما تو سامانه وضعیت همچنان انتقال به نظام وظیفه مونده. خواستم بدونم من الان باید کاری انجام بدم؟

    پاسخ
  57. آقا دمت گرم اطلاعاتت عالی بود ایشالله این جریان مشمولیت مسخره زودتر تموم شه

    پاسخ
  58. سلام ، سوال من اینه آیا میشه بلیط ۲ مصده گرفت با این پاسپورت یا نه

    پاسخ
  59. سلام فرزاد جان یک‌ سوال خیلی مهم‌دارم ،

    من الان ویزای کاری دارم بعد داخل فرودگاه چک نمیکنن که من تایپ ویزام کاری هستس گیر بدن ؟

    پاسخ
    • خیلی ممنونم ، من به عنوان یکی از تیم نماینده شرکتمون باید برم با یک شرکت دیگه برای قرار داد و مصاحبه فنی ، و ویزای که دادن کاری هستش چون به دفعات باید بریم و بیایم ، برای همین برام سوال شده بود ک نکنه حتما باید توریستی باشه ، ممنونم از حوابت

      پاسخ
  60. سلام وقت بخیر ،
    آیا باید در فرودگاه بلیط برگشت هم‌ همراه داشته باشیم ؟

    پاسخ
    • برای خروج فقط باید تاریخ برگشت دقیق باشه تاریخ رفت تو بازه زمانی که میزنید ده روز بعد هم مهم نیست
      تو فرودگاه هم هیچ مدارکی بلیط برگشت رزو هتل هیچی و هیچی چک نمیشه فقط عوارض خروج رو بدهید همین

      پاسخ
  61. سلام برای گرفتن مبلغ وثیغه باید چیکار کنیم میدون سپاه ک دوستان گفتن دقیقا کجاست ؟؟

    پاسخ
  62. سلام وقتتون بخیر من هنوز دانشجوام و دوبار حق خروج داریم من الان می خوام پاسپورت بگیرم ولی هنوز قصد خروج ندارم به من گفتن الکی تاریخ ورود و خروج بزن بعد تایم خروج بیا بگو من نرفتم و کنسل شده و پولتو پس بگیر آیا این کار از دو فرصت خروج از کشورم را حذف می کند؟

    پاسخ
  63. سلام من هنوز دانشجوی ارشدم ولی پذیرشم از امریکا اومده هنوز وقت سفارت نگرفتم چون واسه وقت سفارت پاسپورت می خواد در نتیجه نمیدونم کی قراره از کشور خارج بشم همچنین برای دریافت نامه I20 از دانشگاه باید صفحه اول پاسپورتمو آپلود کنم چجوری می تونم بدون اینکه بدونم کی قراره خارج شم از کشور، پاسپورت بگیرم؟

    پاسخ
  64. سلام دمت گرم بابت مطلب مفیدت.
    یک سوال، اگر صرفا دفه اول برای دریافت گذرنامه سفر زیارتی درخواست بدی و گذرنامه رو دریافت کنی و بعدش بری و بگی ک کنسل شده و مبلغ هم بازگشت بدن، بعدش برای سفر بعدیم ک حدودا 2 ماه بعدش هست مشکلی پیش نمیاد ؟ و فقط باید مراحل رو دوباره طی کنم ؟

    پاسخ
  65. سلام وقت بخیر من صرفا میخوام پاسپورتم تمدید بشه و قصد سفر ندارم با این حال اگر مقصد زیارتی انتخاب کنم باید مدارکی ارائه کنم که قصد سفر زیارتی دارم؟

    پاسخ
    • سلام، نیاز به ارائه مدارک برای سفر زیارتی نیست و فقط باید مراحل بالا رو طی کنید و پس از اتمام بازه اعلام شده برای سفر، به نظام وضیفه مراجعه کنید و بگید که کنسل شده و ودیعه رو پس بگیرید.

      پاسخ
  66. سلام خسته نباشید من یک سوال دارم که در نظرات پیدا نکردم

    من 1 ماه تاریخ خروج از کشورم هست که از 27/01 هست تا 26/02 میخواستم بدونم تاریخ خروجم میشه از 20/02 باشه مثلا تا تا 26/02 یا حتما باید با تاریخ شروع یکی باشه ؟

    پاسخ
  67. سلام خسته نباشید اگر در مرخصی تحصیلیم باشیم مشکلی برا خروج نداریم؟

    پاسخ
  68. سلام خسته نباشید
    من برای فروردین سال۱۴۰۱ بازه یک ماهه وقت تعیین کردم اگه تو این بازه من سفر خارج از کشور نرفتم مشکلی برای دفعه بعدی که بخوام برم پیش میاد یا نه؟؟
    یا اینکه بعد از آن بازه هر وقت خواستم میتونم برم یا نه؟؟

    پاسخ
  69. سلام دوستان
    من هم فقط نیاز به پاسپورت داشتم و سفر رو زیارتی زدم 5 میلیون رو دادم بعد 2 روز توی سایت نوشت درخواست به اداره گذرنامه منتقل شد (توجه کنید اس ام اسی نمیاد و همین مرحله کافیه که برید پلیس +10) و شنبه رفتم پلیس +10 و درخواست پاسپورت دادم و 4 شنبه اومد.
    هفته بعدشم وسط همون بازه ای که برای خروجم تعیین کرده بودم رفتم میدان سپاه ( حتی لازم نیست صبر کنید بازه خروجتون تموم شه) یه فرم بود اسم و کد ملی و شماره تماس می نویسید و ظرف 1 هفته پول واریز میشه.

    پاسخ
  70. سلام خسته نباشید. ببخشید من دانشجوی کارشناسی دانشگاه فرهنگیان هستم و دوبرابر مدت تحصیلم یعنی هشت سال به آموزش و پرورش تعهد دادم. میخواستم بدونم بعد از اتمام تحصیل و شروع تدریس (انجام تعهد) نیاز به وثیقه دارم و اگر بله مبلغش به چه صورت حساب میشه

    پاسخ
  71. سلام،
    آقا هیچ جای این ماجرا آیا نیاز به برگه اشتغال به تحصیل هست؟
    دمت گرم بابت مطلب

    پاسخ
  72. سلام من عدم بازگشت در زمان مقرر کردم و ویزای اوکراین دارم رفتم ولی برگشت خوردم پاسم مهر خروج از ترکیه رو داره ولی باطل شده رفتیم اوکراین راه ندادن بهمون لرگشت خوردیم الان لرای گرفتن وثیقم چیکار کنم ایا میشه پس گرفت کسی راهی رو بلد باشه بهم بگه چیکار کنم

    پاسخ
  73. سلام من تابستان 1401 احتمالا سفری 2 هفته ای به هلند داشته باشم(دیدار بستگان)چون برای بار اولی هست که قراره برم ! دو راه برای رفتن دارم یکی از ترکیه یکی هم از دوحه فقط سوالم اینجاست که با توجه به دعوت نامه ای که برای من ارسال میشود 6ماهه است مشکلی پیش نمیاید؟ نمیتونم به اون ها بگم 2 هفته ای بفرستن و انگار همچین چیزی هم نیست !! مطمنم از طرف هلند مشکلی ندارم ولی میخوام بدونم ایا از طرف ایران این مدت ویزا 6 ماهه مشکلی یجااد نمیکنه برای خروج؟

    پاسخ
  74. سلام ببخشید من وثیقه خروج از کشور را تازه از طریق کافی نت پرداخت کردم الان منتظرم تایید بشه از طرف نظام وظیفه از چیزی که میترسم اینه که ممکنه کافی نتیه شماره حسابم رو برای برگردوندن وثیقه اشتباه وارد کرده باشه چطوری میتونم بفهمم شماره حسابم درست وارد شده؟

    پاسخ
  75. سلام آقا فرزاد خسته نباشید.
    ببخشید من دانشجو هستم و اعتبار پاسپورتم تموم شده. من اگه از الان بخوام برای تمدید پاسپورت اقدام کنم که پاسپورتم اماده باشه و عید به ترکیه برای سیاحت برم آیا مبلغ وثیقه حدود دو ماه تو حساب نظام وظیفه باید بمونه و اینکه تاریخ دقیق سفر من مشخص نیست . ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

    پاسخ
    • سلام. با توجه به اینکه ممکنه پروسه مجوز خروج تا 3 هفته طول بکشه و دادن پاسپورت هم دو هفته، پیشنهاد میکنم حداقل 6 هفته قبل کاراشو انجام بدید. و اینکه بازه سفرتونو باید جوری در نظر بگیرید که بتونین تو اون بازه برید چون تا جایی که میدونم امکان تغییرش نیست.

      پاسخ
  76. اگه بخواییم برای تمدید پاسپورت اقدام کنیم و تاریخ دقیق سفرمون مشخص نباشه و بخواییم که پاسپورت اماده داشته باشیم، تکلیف مبلغ وثیقه چطور میشه

    پاسخ
  77. سلام من میخوام اول فروردین ۱۴۰۱ به مدت ۱۰ روز به ترکیه برم.
    میخوام از الان برای تمدید پاسپورتم اقدام کنم و برای روزهای اخر نگه ندارم.
    سوالم اینکه اگه از الان اقدام کنم برای تمدید پاسپورت مشکلی پیش نمیاد؟
    و اینکه ۳۰ میلیون وثیقه حدود ۲ ماه تو حساب نظام وظیفه میمونه؟

    پاسخ
  78. درود فراوان. فرزاد جان لطفاً یک فکری به حال و روز سرعت بارگذاری این صفحه بکن. انقدر تعداد نظرات زیاد شده که روی موبایل یا لپ‌تاپ با سخت‌افزار خوب حدود سی ثانیه تا حتی یک دقیقه طول می‌کشه تا مطالب کامل نمایش داده بشه. پیشنهاد می‌کنم برای نظرات بخش جدا طراحی کن که بازدیدکنندگان در صورت نیاز باز کنند یا مثلاً ده نظر اول را نمایش بده و برای نمایش نظرات بعدی گزینه‌ای تعریف کن. سپاسگزارم.

    پاسخ
  79. اقا فرزاد خسته نباشی. جناب بنظرتون طی اون یک سال فراغت بعد از فارغ التحصیلی یا انصراف (که در اون یه سال فرصت داری دانشگاه ثبت نام کنی)،،،، اجازه میدن با وثیقه خارج بشی یا نه حتما باید در حال تحصیل باشی؟

    پاسخ
    • متاسفانه ایشون علم کامل در این زمینه ندارن
      در اون یکسال میتونید خارج شید

      پاسخ
      • من چند بار اشاره کردم که باید از پلیس +10 پیگیر بشن. اما مشخصا وقتی دوران دانشجوییشون تموم شده و دانشجو نیستن امکان گرفتن پاسپورت “دانشجویی” ندارن. شاید شیوه‌های دیگه بتونن بگیرن.

    • من شنیدم اگر معافیت تحصیلی تمام شود و برگه اعزام به خدمت داشته باشید تا یک قبل تاریخ اعزام به خدمت میشه با وثیقه خارج شد

      پاسخ
  80. سلام دوستان من قصد مسافرت به ترکیه رو دارم می خواستم بدونم برای یک بازه 30 روزه چند دفعه می توانم از ایران خارج بشوم ؟

    پاسخ
  81. سلام دوستان من همین مراحل بالا رو طی کردم و 29 آذر 1400 بعد 4-5 روز پاسپورت رو پست اورد برام فقط یکسری نکته هست که پایین ذکر میکنم :

    مرحله 1 برای کد سخا رفتم پلیس +10 و ازم فقط کارت ملی خواست و 5000 تومان پرداخت کردم خیلی سریع بهم داد.
    مرحله 2 وارد سایت شدم و وقتی برای اولین بار وارد میشید باید رمز عبورتون را عوض کنید. بعد از اون داخل سایت بازه سفر رو یک هفته زدم برای ترکیه بعد باید مبلغ 9600 تومان تو درگاهی که انتقال میده پرداخت کنید تا درخواسستون بره برای بررسی
    مرحله 3 برای تاییدیه تحصیلی کاری نکردم و اتوماتیک درخواست برای دانشگاه ارسال شد و بعد از 1 روز تایید کردن
    مرحله 4 با توجه با اینکه بانک قوامین با سپه یکی شده از چندتا شعبه بانک سپه پرسیدم که مشکلی نداره حساب سپه باشه که هیچکدوم نمیدونستن برای همین زنگ زدم به خود نظام وظیفه اپراتور گفت هیچ مشکلی نداره . من باز برای اینکه مطمین تر شم زنگ زدم از بانک قوامین شعبه میدون سپاه هم پرسیدم اونجا هم گفت هر شعبه بانک سپه و هر نوع حسابی ( جاری یا قرض الحسنه و … )
    فرقی نداره و اوکیه.
    مرحله 5 وارد سایت شدم و وثیقه 30 میلیون تومان رو پرداخت کردم برای شماره حسابی که مبلغ رو برگردونن هم حساب بانک سپه که به اسم خودم ساخته بودم دادم. بعد از پرداخت وثیقه فرداش برام اس ام اس اومد که مجوز خروج صادر شده.
    مرحله 6 رفتم پلیس +10 گفتم میخوام پاسپورت بگیرم بعد کد ملیمو زد تو سیستم گفت مجوز خروج صادر شده یه فرم داد که باید با دقت پر کنید همراه با کارت ملی و شناسنامه تحویل میدید . دقت کنید عکس پاسپورتتون رو همونجا تو پلیس +10 باید بندازید پس سعی کنید تمیز و مرتب برید.
    مبلغ 125000 تومان + 6000 تومان + 73000 تومان + 15000 تومان ( رند کردم عدد هارو ) در مجموع حدود 220 هزار تومان هم تو پلیس +10 باید پرداخت کنید. بعد از 5 روز پاسپورت اومد دم خونه

    پاسخ
  82. سلام دوستان. من با ویزا میخام از کشور خارج بشم. پاسپورت هم دارم ولی خدمت نرفتم. باز هم نیازه وثیقه بزارم یا چون ویزا دارم مشکلی نیست؟

    پاسخ
  83. عرض سلام و احترام
    عزیزان من خرداد لیسانسم تموم میشه ولی زمان ارشدم برای دانشگاه خارج از کشور،فروردین سال بعدش هست.حالا باید تا لیسانسم تموم نشده پاسپورتمو بگیرم چون بعداز اتمام تحصیل ممکنه دانشگاه ایران قبول نکنه و همین که پاسپورت رو مثل همین الان چند ماه زودتر میگیریم مشکلی به وجود نمیاره؟

    پاسخ
  84. من 5 روزه از سفر برگشتم ولی خبری از برگشت ودیعه نیست !
    حتی پیامکی چیزی هم برام نیومده برای شما هم همینجوری بوده ؟

    پاسخ
  85. ببخشید این فرآیند معمولا چقدر طول میکشه و برای هر نیم سال باید تکرار بشه؟

    پاسخ
  86. سلام
    من از یکی از دوستام شنیدم اگه سفر زیارتی بزنی و وثیقه بدی ولی نری سفر به هر دلیلی، وثیقه رو پس نمیدین . این درسته ؟ کسی جدیدا اینکارو کرده که سفر نره ؟

    پاسخ
    • خیر، اصلاً این‌طور نیست. من ماه گذشته برای دریافت گذرنامه (پاسپورت) اقدام کردم و نوع سفر را زیارتی گذاشتم و وثیقه یا ودیعه که پنج میلیون تومان بود را پرداخت کردم اما سفر نرفتم. بعد از اتمام بازه زمانی که برای خروج و ورود انتخاب کرده بودم، مراجعه کردم سازمان نظام وظیفه عمومی و با ارائه مدارک لازم که در نظرات قبلی کامل توضیح دادم درخواست کردم وثیقه یا ودیعه را عودت کنند که حدود یک هفته بعد برای من واریز شد.

      پاسخ
    • سلام خیر درست نیست
      من مقصد سفر رو عراق زدم و ۵ میلیون رو پرداخت کردم
      و سفر رو هم نرفتم
      بعد از اتمام تاریخ سفر، رفتم نظام وظیفه و گفتم که سفر نرفتم. شخصی که اونجا بود پاسپورتم رو گرفت و با بارکدخوان، بارکد پاسپورت رو چک کرد و اطلاعاتم رو توی سیستم دید بعد هم پاسپورت رو پس داد و گفت پول برمیگرده به حساب و بعد از چند روز هم برگشت.

      پاسخ
  87. درود فراوان. قابل‌توجه کسانی که مشکل رمز پویا بانک سپه (بانک قوامین سابق) دارند:
    پس از ایجاد یا تمدید حساب و دریافت کارت به خودپرداز مراجعه و رمز دوم و پویا را فعال کنید. در صورتی که مثل من همچنان مشکل حل نشد، با مسئول باجه هماهنگ کنید که حتماً شماره شما در سامانه ثبت شده باشد و پس از یک یا دو روز کاری مجدد به خودپرداز مراجعه و یک‌بار رمز دوم و پویا را غیرفعال و مجدد فعال کنید.

    پاسخ
  88. درود فراوان. لطفاً این دیدگاه را تأیید و در صوت امکان به توضیحات پست اضافه کنید.

    مدارک مورد نیاز جهت پس گرفتن (عودت) وثیقه یا ودیعه:
    1- اصل کارت ملی
    2- اصل گذرنامه (پاسپورت) و کپی صفحه اول و دوم آن (مشخصات فارسی و انگلیسی)
    3- کپی دفترچه بانک سپه یا قوامین به نحوی که شماره حساب روی آن مشخص باشد.
    * نیاز به بردن سایر مدارک از جمله اصل یا کپی شناسنامه و برگه مجوز خروج از کشور و… نیست اما ترجیحاً آن‌ها را همراه داشته باشید.

    مراحل جهت پس گرفتن (عودت) وثیقه یا ودیعه:
    1- مراجعه به سازمان نظام وظیفه عمومی
    * پلیس +10 و… محل زندگی من این امور را انجام نمی‌دادند، بنابراین مجبور شدم به بخش معافیت تحصیلی سازمان نظام وظیفه عمومی مراجعه کنم.
    * پول نقد (هزار تومانی) همراه داشته باشید تا در صورت نیاز به کپی مدارک همان‌جا انجام بدهید، چون دستگاه کارت‌خوان ندارند. ترجیحاً موبایل با خودتان نبرید چون روی آن حساس هستند و باید خاموش کنید یا هنگام ورود تحویل بدهید.
    2- ارائه اصل و کپی مدارک مورد نیاز

    برای من مبلغ وثیقه یا ودیعه پس از حدود یک هفته واریز شد. توجه کنید قانوناً نباید گذرنامه (پاسپورت) شما را باطل کنند یا از شما بگیرند چون پنج سال اعتبار دارد، بنابراین پس از اتمام مراحل حتماً آن را دریافت کنید.

    پاسخ
  89. سلام اگر این سوالات منو جواب بدید کمک خیلی خیلی خیلی بزرگی به من میکنید
    من شنیدم اگر لاتاری برنده بشم میتونم از دولت مجوز خروج توریستی بگیرم ولی از اونور وقتی رفتم دیگه نمیتونم برگردم ایران
    میخواستم بدونم این ترفند رو میشه واسه مهاجرت کاری اکسپرس انتری(واجد شرایطشم و امتیازم بالاست) هم زد ؟؟؟
    یعنی سفارت کانادا براش مهم نیست من سربازی رفتم یا نرفتم و مدرکشو بخواد؟؟؟
    چیزی که من منظورمه اینه که چندین بار توی دوران تحصیلم مجوز خروج بگیرم کار هاشو انجام بدم وقتی ویزاش رو که گرفتم . یه سری بگم سفر زیارتی میخوام برم و مجوز خروج واسه عراق بگیرم وقتی رفتم عراق از اونور برم کانادا .
    این چیزی که من گفتم اصن امکانش هست ؟؟

    پاسخ
    • این یه مسیر خیلی عادیه که همه انجام میدن. و نه هیچ مشکلی نیست فقط اگر برگردین ممنوع الخروج میشید و میگیرن میندازنت تو پادگان. برای اکسپرس انتری یا هر شیوه دیگه‌ای هم نه هیچ مشکلی نیست.

      پاسخ
  90. سلام من برا وثیقه ضمانت نامه بانکی گرفتم و مبلغ 5 میلیون تومان هم پرداخت کردم الان که وارد سایت epolice میشم یه مرحله هست برای پرداخت ودیعه یعنی باید دوباره 5 تومن انلاین بپردازم؟

    پاسخ
  91. 15 روزه گذشته هنوز پول وثیقه رو برنگردوندن. وقتی میخان پول بگیرن باید همون موقع سریع بریزی براشون ولی وقتی پول خودتو میخای پس بگیری دهنتو سرویس میکنن بری دنبالش الکی.

    پاسخ
  92. سلام وقت بخیر
    اگر مشمول باشی و با معافیت دانش آموزی و وثیقه 30 میلیونی از ایران خارج بشی “به قصد مهاجرت”

    و اگر بعد از حدودا 5 سال با پاسپورت یک کشور دیگه و ملیت جدید ، یعنی عملا به عنوان یک فرد خارجی وارد ایران بشی ممکنه مشکلی پیش بیاد، مثلا به محض ورود اتفاق خاصی بیفته یا اجازه خروج ندن و…؟!؟

    ممنون میشم راهنمایی کنید

    پاسخ
    • شما اگر بعد از چند سال پاسپورت جدید هم گرفته باشی از کشور دیگه، تبعه ایران حساب میشی و طبق قانون باید با پاسپورت ایرانیت وارد بشی چون یه دو تابعیتی هستی که تابعیت ایران رو هم داری و اگر مشکلی وجود داشته باشه بله ممنوع الخروج میشی

      پاسخ
  93. سلام من پاسپورت رو فقط برای ایرانیکارت و انجام کار های دلاری می خوام.
    اصلا نمی خوام از کشور خارج بشم. باید بازم وثیقه بذارم؟

    پاسخ
    • هیچ راهی نداره
      چون تو کاغذی که پلیس+۱۰ بهت میده نوع خروج و بازه زمانی که اجازه داری درج میشه
      میتونی وثیقه زیارتی بزاری و ۴و۵ روز پاسپورت به دستت میرسه

      پاسخ
  94. سلام دوستان
    سوالی خدمتتان داشتم بنده میخوام سفر زمینی به وان ترکیه بروم در قسمت کشور باید بزنم ترکیه ؟؟

    پاسخ
  95. مجوز خروج شما از سمت سازمان وظيفه عمومي صادر شد. جهت رفع مشکل صدور گذرنامه خود به اداره پليس گذرنامه مراجعه فرماييد.
    کسی میدونه مشکل چیه ؟
    باید چیکار کنم ؟
    درخواست مجوز زیارتی رد کرده بودم

    پاسخ
    • مشکلی نیست، متن پیام ایراد داره
      الان مجوز شما صادر شده فقط باید بری پلیس +10 مدارک رو ارائه بدی و فرم پر کنی و هزینه ها رو پرداخت کنی و منتظر بشینی برای دریافت پاسپورت

      پاسخ
    • سلام درخواست پاسپورتم بدون مشکل از پلیس+۱۰ قبول شد و پاسپورت به دستم رسید
      .
      قبلا یه جا خونده بودم که باید بری نظام وظیفه و دلیل خروجت که عراق(زیارتی)هست، بری توضیح بدی
      که برای من و بقیه کساییکه وثیقه زیارتی گذاشته بودن پرسیدم اصلا همچین چیزی نبود.

      پاسخ
  96. سلام. من هر كاري ميكنم موقع پرداخت وديعه ميزنه “بروز خطا”. اطلاعات كارتم رو درست ميزنم. صد بار امتحان كردم نميدونم ديگه چيكار كنم.

    پاسخ
    • دوست عزیز با کارت بانک‌های مختلف امتحان کن برای خود من با کارت بانک پاسارگاد انجام شد. در ضمن اگه تازه توی بانک قوامین حساب باز کردی حداقل باید 24 تا 72 ساعت از افتتاح حسابت بگذره تا بتونی با کارت بانک قوامین واریز کنی.

      پاسخ
  97. من وقتي ميخام وديعه رو پرداخت كنم ميزنه “بروز خطا” و هيچ توضيحي نميده. كسي ميدونه مشكل چيه؟ اطلاعاتم كارتم همه درسته چند بار امتحان كردم.

    پاسخ
  98. سلام. اگر پاسپورت را بگیریم و سپس لغو جواز خروجو بزنیم و مبلغ ودیعه را پس بگیریم، جریمه ای نخواهد داشت ؟ مثلا تا مدتی ممنوع الخروج نمیشیم ؟

    پاسخ
    • سلام
      من هم فقط برای پاسپورت اقدام کردم و مجوز زیارتی زدم. بعد که پاسپورت اومد یا پست(۴ یا ۵ روز) میدی نظام وظیفه میدان سپاه قسمت گذرنامه اسم و کد ملی می نویسی با شماره موبایلت(از من نه کارت شناسایی خواست نه گذرنامه) میای بیرون میگن طی ۲ هفته میاد ولی زودتر بر میگرده.

      پاسخ
    • به محض این که پاسپورتت اومد،با اصل پاسپورت و کپی صفحه اول و آخر، حضوری برو نظام وظیفه درخواست لغو مجوز خروج بده ،هیچ مشکلی پبش نمیاد و تا دو سه روز کاری وثیقه هم واریز میشه به حسابت

      پاسخ
  99. سلام ممنون از سایت خوبتون
    من هم مثل خیلی از دوستان صرفا نیاز به پاسپورتم دارم برای ازمون زبان و وقت سفارت ، کسی تونست با سفر زیارتی پاسپورت بگیره ( پاسپورت 5 ساله که واسه سفر سیاحتی هم استفاده میشه ) ؟
    این ایدی تلگرام منه : @Milad_dnn

    پاسخ
    • اره، زیارتی هیچ فرقی با با سیاحتی و اینا نداره و تو پاسپورت هیچی نوشته نمیشه

      پاسخ
  100. من این روزا (مهر 1400) همین مراحلو طی کردم. چندتا چیزو میگم (و شاید تکرار می‌کنم) شاید سوال باشه:

    1. اگه سفر نمیخواید برید ولی نیاز دارید پاسپورت بگیرید، لازمه تمام مراحل رو طی کنید و وثیقه بذارید. راه دیگه‌ای نیست ظاهرا، چون توی مراحل دریافت گذرنامه یا نیاز به کارت پایان خدمت یا معافیه، یا مجوز سیستمی. طبق گفته‌ی بقیه بعد از گذشت تایم سفر باید برید اعلام کنسلی کنید.

    2. بعد از وثیقه و تایید دانشگاه (یا مرکز مربوطه) وقتی توی سامانه می‌نویسه “مجوز خروج شما صادر شده است و در اسرع وقت به اداره گذرنامه منتقل خواهد شد.” یعنی آخر کاره و میتونید برای پاسپورت برید پلیس +10. منتظر وضعیت نهایی‌تری نباشید :))

    3. شناسنامه و کارت ملی رو خودشون اسکن میکنن. نیازی به بردن کپی نیست.

    4. توی پلیس +10 نوشته بود سند خونه یا اجاره نامه هم میخواد :))) ولی اینطور نبود. نخواست.

    5. وقتی میرید مرتب باشید چون ازتون عکس میگیرن. لباس سفید، سبز، یا لباس با طرح چارخونه‌ی ریز نپوشید! حتی بافت ریز! چون میگه حجم عکسو میبره بالا و مجبورتون میکنه یه کت زشت که اونجا هست رو بپوشید :))

    6. کارای پاسپورت هر کس توی پلیس +10 حداقل نیم ساعت طول میکشه. و در نتیجه زمان انتظار زیاده معمولا! حواستون باشه که زود برید و انتظار نداشته باشید سریع تموم شه.
    جایی که من رفتم اینجوری بود که شماره نوبت برای پاسپورت جدا میدادن و روزی برای حدود 30 نفر میدادن! خیلی مهمه که زود برید! من 8:30 صبح رفتم و نفر 7 ام بودم. حدود ساعت 9:30 کارم تموم شد و تا اون موقع حدود 20 تا شماره داده بودن…

    7. پاسپورت من حدودا 4 روزه اومد. شنبه اقدام کردم و 4شنبه رسید دستم.

    پاسخ
    • سلام من پاسپورت گرفتم ولی هنوز بازه مجوز خروجم تموم نشده و وثیقم رو پس نگرفتم برای اعلام کنسلی و گرفتن وثیقه باید دقیقا کجا رفت و چکار کرد؟ باید برم پلیس +10 یا سازمان نظام وظیفه شهرمون؟

      پاسخ
    • سلام ببخشید میتونم بپرسم چه تاریخی وارد کردین در سامانه منظور تاریخ ورود و خروجی که ازتون خاستن?

      پاسخ
  101. سلام
    این پیغام بیاد یعنی برم پلیس +10 ؟
    مجوز خروج شما صادر شده است و در اسرع وقت به اداره گذرنامه منتقل خواهد شد

    پاسخ
  102. سلم وقت بخیر من مراحل طی کردم الان هم پاسپورتم اومده تاریخ خروج از کشور هم 28 این ماه است تا 3آبان ماه بعد تاریخ ورودم هست وثقه زیارتی گذاشتم الان نمیدونم برای پس گرفتن وثیقه چکار باید بکنم باید برم کجا قبل این تاریخ برم یا بعد از این تاریخ کسی هست بتونه راهنمایی کنه

    پاسخ
    • سلام باید برید نظام وظیفه بعد از اتمام تاریخ درخواست کنسلی بدید

      چه قدر طول کشید تا پاسپورت به دستتون رسید ؟

      پاسخ
    • 4 روز طول کشید که اومد پاسپورتم بزرگوار . منظورتون اینکه بعد تاریخ 3 آبان برم نظام وظیفه پلیس +10 دیگه درسته و درخواست کنسلی بدم؟

      پاسخ
  103. سلام دوستان سوالی داشتم

    من صرفا میخام پاسپورت رو بگیرم میگن اگ وثیقه 5 تومنی زیارتی را پرداخت کنم دیگ نمیتونم به کشور دیگ برم این درسته ؟
    یا اگر هم بخوام برم باید همین مراحل رو دوباره باید برم ؟
    کسی اطلاعی داره ممنون میشم راهنمایی کنید
    با تشکر

    پاسخ
  104. سلام . کسی میدونه به کدوم بخش دانشگاه باید زنگ زد پیگیری کرد؟
    تو سایت نطام وظیفه درخواست رو دادم و گفت برای دانشگاه ارسال شد.
    حالا میخوام زنگ بزنم از دانشگاه پیگیری کنم که زود تر تایید کنن.

    پاسخ
  105. سلام وقت بخیر
    من فقط میخوام پاسپورت در بیارم و الان قصد خروج از کشور رو ندارم مرحله دریافت نامه اشتغال به تحصیل برای این کار کفایت میکنه یا باز هم باید مراحل وصیغه و ورود به پورتال الکترونیک انتظامی انجام بگیره؟

    پاسخ
  106. سلام
    من وثیقه رو پرداخت کردم و این پیام رو داده که : درخواست شما براي بررسي به سازمان وظيفه عمومي منتقل خواهد شد
    چقدر زمان میبره برای تاییدش ؟

    پاسخ
  107. سلام ، من درخواست مجوز خروج رو که می زنم و تاریخ رو انتخاب می کنم می نویسه “بدلیل عدم وجود مدرک امکان ثبت درخواست وجود ندارد”
    کسی میدونه باید چ کار کنم ؟

    پاسخ
    • فکر کنم اول باید درخواست معافیت تحصیلی ثبت کنم و ۱۷ هزارتومان را بدهم ، بعد بتونم درخواست خروج بکنم ؟ درسته؟

      پاسخ
    • نه نشده . من پسرم دانشگاه ثبت نام کرده و هنوز کلاسهاش شروع نشده . خواستم پاسپورتش رو تمدید کنم که درگیر این بازیها شدیم . حالا میخوام خودم درخواست معافیت بدم شاید درست بشه

      پاسخ
  108. درود بچه ها
    من شنیدم تازگیا لازم نیست حتما حساب قوامین داشته باشیم.
    کسی اطلاعی داره؟

    پاسخ
  109. سلام
    من امروز خواستم درخواست مجوز خروج از کشور بدم
    نکته ای که فهمیدم اینه که موقع پرداخت ودیعه با کارتی که از بانک سپه (قوامین سابق) گرفتم همش خطا می داد و نمی ذاشت پرداخت کنم. با پشتیبانی تماس گرفتم گفت شماره حسابی که توی سایت قبل از پرداخت وارد می کنی باید قوامین باشه که این برای زمانیه که می خوان ودیعه رو برگردونن. موقع پرداخت شما با هر کارت دیگه ای می تونین ودیعه رو پرداخت کنین و درگاه سداد با بانک سپه و قوامین به مشکل خورده. گفت با یه کارت دیگه واریز کن ولی شماره حسابی که برای برگشت وجه می دی قوامین باشه

    پاسخ
  110. وثیقه ۱۲مهر ساعت ۱۵:۱۳اومد
    همانطور که گفتم شنبه ۱۰مهر رفتم گفتند هفته دیگه میاد
    پس یا بعد از ۱۰روز میاد اگر نیومد رفتید نظام وظیفه
    میگن هفته دیگه دو روز بعد میاد

    پاسخ
  111. شنبه ۱۰مهر رفتم نظام وظیفه دستی نوشتند لطفاً صبر نکنید شماره رو بخونن بهشون بگید کسی نباشه مشخصات رو مینویسند دوشنبه صبح ورود ثبت گردید ۱۲مهر ۱۴۰۰
    ۲۵شهریور برگشتم

    پاسخ
  112. من امروز ۱۰مهر ۱۴۰۰
    وثیقه از ۲۵شهریور نیومده
    رندمی یا بعد از ده روز میاد یا باید بری سریع
    نظام وظیفه بدون نوبت چون نوبت ها سوخته است با خودکار مینوسه شماره و پاس وو.. میگه برو هفته دیگه میاد

    پاسخ
  113. سلام دوستان
    من تازگی این فرآیند رو انجام دادم که کارایی که باید انجام بدید رو به ترتیب خدمتتون عرض میکنم،

    1- مرحله اول تشریف میبرید بانک سپه( قوامین سابق) و یه حساب باز میکنید.

    2- اگه کد سخا دارید که هیچی، ولی اگه ندارید با شماسنامه و کارت ملی برید پلیس+10 و کد سخارو بگیرید.

    3- بعد از اینکه سخارو گرفتید وارد سایت services.epolice.ir بشید، شماره ملی و کدسخارو وارد کنید تا وارد پنل کاربریتون بشید.

    4-توی پنل کاربری یه قسمت هست نوشته درخواست مجوز خروج از کشور که از این قسمت میتونید درخواستتون رو ثبت کنید، برای اینکه در خواستتون رو ثبت کنید باید مبلغ 9600 تومان آنلاین پرداخت کنید.
    توی همین قسمت باید مقصد رو مشخص کنید که مبلغ ودیعه مشخص بشه، اگه صرفا میخواین پاسپورت بگیرید مقصد رو بزنید زیارتی-عراق که مبلغش 5 میلیون هست اگه سیاحتی بزنید باید 30 میلیون پرداخت کنید.
    یه چیز دیگه ای که باید مشخص کنید بازه سفر هست. حواستون باشه شما از زمانی که درخواست مجوز خروج میکنید تا اومدن پاسپورتتون بین 3 تا 10 روز ممکنه طول بکشه تا پاسپورتتون بیاد پس اگه واقعا قصد خروج دارید حواستون باشه بازه سفر درست انتخاب کنید

    5- بعد از اینکه مقصد و بازه سفر رو مشخص کردید و در خواست رو ثبت کردید، در خواست شما برای دانشگاهتون ارسال میشه تا دانشگاه موافقت کنه، من خودم زمانی که درخواست زدم دوساعت بعدش دانشگاه موافقت کرد،
    بعد اینکه دانشگاه موافقت کرد دوباره وارد پنل کاربری میشید و مبلغ ودیعه رو پرداخت میکنید.

    6- بعد از پرداخت ودیعه باید صبر کنید تا مجوز خروجتون صادر بشه و براتون پیامک بیاد، برای من عصر همان روزی که درخواست دادم مجوز صادر شد. درواقع من 7 صبح درخواست دادم و 4 عصر پیام اومد که مجوز خروج صادر شد

    7-حالا که مجوز اومد باید برید پلیس+10 و برای پاسپورت اقدام کنید
    مدارک لازم: شناسنامه، کارت ملی، عکس هم خودشون اونجا میگیرن
    هزینه:کل هزینه‌ای که پلیس+10 از من گرفت 306 هزارتومان بود

    8-پس گرفتن ودیعه:
    برای پس گرفتن ودیعه باید حضوری همراه با شناسنامه و کارت ملی و پاسپورت برید نظام وظیفه، من چندبار تماس گرفتم که میتونم قبل از بازه سفر برای گرفتن ودیعه اقدام کنم که گفتن نمیشه و باید صبر کنی تا اون بازه تموم بشه

    امیدورام که بدردتون بخوره
    موفق باشید

    پاسخ
    • سلام من کیخوام فقط پاسپورتمو بگیرم اگه زیارتی بزنم مشکلی که پیش نمیاد؟

      پاسخ
    • ممنون از توضیحات کاملتون من دو تا نکته رو اضافه کنم
      1- کد سخا اگه نداشتین میتونید فراموشی بزنید و نیاز به داشتن کد سخا نیست
      2- وقتی میخواین برین پلیس 10+ برای عکس گرفتن توجه کنید که اول وقت برید که زیاد علاف نشید و جا هایی برید که خلوت ترن
      3- دخترا به هیچ وقت شال و مانتو روشن نپوشین، پسرا هم لباس سفید یا سبز نپوشین که تو عکستون مشکلی پیش نیاد این نکته خیلی مهمه

      پاسخ
    • سلام.ممنون از اشتراک تجربه تون
      ببخشید در مرحله 8 باید بریم نظام وظیفه استان؟یا شهرستان؟
      من در مرکز استان نیستم بخاطر اون سوال میکنم
      ممنونم

      پاسخ
    • همه این نکات درسته و خیلی ممنون از توضحیت، در مورد 8(پس گرفتن ودیعه) من قبل از شروع بازه سفر، حضوری رفتم نظام وظیفه و درخواست لغو مجوز خروج دادم،مشکلی پیش نیومد و دو روز بعد پول برام واریز شد به حساب قوامین، مدارکی که بردم خود پاسپورت و کپی صفحه اول و آخرش بود. اینکه تلفنی سر دوندن شما رو کار همیشگی کارمنداس

      پاسخ
    • سلام، ممنون از راهنماییات ، من قصد خروج از کشور رو ندارم ولی پاسپورت نیاز دارم ، باید حتما بلیط سفر بخرم و زمینه کنم یا میتونم کار دیگه ای انجام بدم ؟

      پاسخ
  114. سلام دوستان من صرفا هدفم تمدید پاسپورت هست و مجوز خروجم هم تایید شده . در چه بازه ای نسبت به تاریخی که برای سفر درخواست دادم میتونم اعلام کنسلی کنم واسه پس گرفتن وثیقه ؟ قبل شروع بازه ؟ یا وسطش ؟ یا بعد اتمام بازه ؟

    پاسخ
  115. سلام، من هم مقصد سفرم و هم بازه زمانی سفرم با چیزی که توی سایت زدم تفاوت کرده.
    باید حضوری به نظام وظیفه مراجعه کنم یا از طریق پلیس+۱۰ هم میشه این تغییرات رو اعمال کرد؟

    پاسخ
  116. من 25شهریور برگشتم امروز 4مهر زنگ زدم میگه بازگشتت ثبت نشده حضوری بیا

    پاسخ
  117. سلام دوستان اگر پاسپورت بدون گذاشتن وثیقه بگیری ولی مجوز خروج صادر شده باشه و از کشور خارج نشی باید اعلام کنم کنسلی سفر به نظام وظیفه؟ممنون میشم پاسخ بدید

    پاسخ
  118. سلام طبق قانون جدید حداقل ۱۰روز بعد از بازگشت صبر کنید تا بازگشت تو سیستم ثبت پیامک و وثیقه برگرده شاید بیشتر هم بشه ولی معمولاً ۱۰روز که گذشت ورود ثبت دیگه موردی نیست حدود ۷۲ساعت بعد هم وثیقه میاد

    پاسخ
  119. با سلام تمامی گفته های این مقاله بسیار درست و به جاست و بنده حدودا 1 ماه طول کشید تا تمامی این تجربه ها رو به شخص تجربه کنم و متاسفانه از سایتی کمک نگرفتم

    پاسخ
  120. حتی با سنوات هم میشه رفت هنوز خارج ولی سنوات به شرط زیاد گذراندن واحد است من ۳۰تا گذزوندم تو ۴سال

    پاسخ
  121. 11- آيا صدور مجوز خروج براي دانشجويان از سوي وظيفه عمومي محدوديت دارد؟

    خير صدور مجوز خروج در هر ترم تحصيلي از نظر وظيفه عمومي هيچ محدوديتي ندارد

    پاسخ
  122. دانشجو ۳۰روز جمعا مجوز خروج داره هیچ محدودیت در تعداد دفعات سفر نیست
    معافیت های دیگر ۲۰روز

    پاسخ
  123. 11- آيا صدور مجوز خروج براي دانشجويان از سوي وظيفه عمومي محدوديت دارد؟

    خير صدور مجوز خروج در هر ترم تحصيلي از نظر وظيفه عمومي هيچ محدوديتي ندارد

    پاسخ
  124. سلام من صرفا پاسپورت میخوام
    ولی وثیقه ۳۰تومنی نمیتونم جور کنم
    میتونم درخواست سفر زیارتی بدم(۵تومن) با اون برام پاسپورت صادر کنن ؟
    .
    برای سفر زیارتی شرایط خاصی میخواد ؟؟؟

    پاسخ
    • سلام داداش
      بله میشه منم دارم همینکارو میکنم
      شمارم:۰۹۱۱۹۸۶۶۲۷۶

      پاسخ
    • سلام دوستان منم میخواستم درخواست خروج از کشور زیارتی به عراق رو بدم ولی نرم و فقط پاسپورتمو بگیرم. میخواستم بدونم مشکلی پیش میاد وقتی زیارتی میزنیم؟

      پاسخ
  125. سلام و تشکر بابت این راهنمایی درجه یک

    بیشتر خواستم تشکر کنم که خب دیدم همه مثل من از این مطلب بسیار استفاده کردند. فقط یک نکته‌ای من تا حساب قوامین باز کردم و خواستم از آن پول را واریز کنم به مشکل خوردم. گویا یکی دو روز گاهی زمان می‌برد تا کارت به سامانه شتاب وصل شود و از طرف دیگر هم مثلا رمز پویای من به مشکل خورد. این البته احتمالا مشکل عامی نباشه و صرفا برای من پیش آمده باشد اما خواستم بگم از حساب دیگر هم می‌توانید پرداخت کنید و اصلا مهم نیست از آن قوامین باشد.

    پاسخ
  126. مجوز خروج ساعت ۱۵همیشه صادر میشه بعد از ریختن وثیقه دوروز بعدش
    مرحله قبلش هم یک در روز مینویسه درحال انتقال به سازمان وظیفه عمومی
    11شهریور ۱۴۰۰

    پاسخ
    • اره بابا سرویسمون کردن من دو هفته طول کشید تا دانشگاه بهم اوک بده هروز ز میزدیم میگفتن سامانه قطه خلاصه هرموقع برنامه رفتن دارید از ۳ ۴ ماه قبلش شروع کنید دوستان

      پاسخ
  127. تجربه سوم
    سه شنبه ۱۲شب درخواست خروج زدم برای ۲۰تا ۲۵شهریور
    خدایی دانشگاه ۷صبح تایید زد وثیقه هم زدم نظام وظیفه ۴۸ساعت کاری طول می‌کشه
    هنوز ترم جدید شهریه ندادم ولی طی چند روز آینده

    پاسخ
    • من چهارشنبه ۲ ظهر درخواست فرستادم دانشگاه ولی امروز شنبه رفتم گفت هنوز نیومده تو سیستم که تایید کنم نمیدونم چرا

      پاسخ
  128. سلام دوستان،‌
    درخواست خروج از کشور رو برای یک بازه خروج و ورود در نظر میگیرن؟ یعنی مثلا من بزنم ۱ آبان میخوام خارج شم تا ۱ آذر،‌ میتونم هر وقت دلم خواست توی آبان برم و تا ۱ آذر برگردم؟ چطوریه داستانش؟

    سوال بعدیم اینه که زمان صدور پاسپورت ربطی به درخواست خروج از کشور داره؟ یعنی مثلا من بزنم ۱ آبان میخوام خارج شم از کشور، آیا تاریخ شروع پاسپورت از اون روزه؟ (برای کارای سفارت و ویزا میخوام اقدام کنم از قبل نمیخوام مشکلی بخورم).

    سوال آخرم اینکه دوستانی که تجربه دارند، آیا داخل فرودگاه ممکنه به ویزای کاری یک کشور دیگه گیر بدن؟

    پاسخ
    • سلام تاریخ برگشت مهم ماه پیش من زدم ۲۹تیر تا ۱۲مرداد ۵رفتم ۸برگشتم
      پاس ۳روزه میاد شما تاریخ رفت و برگشت رو بزن از الآن برای مثلاً دو ماه دیگه ۵مرحله داره همه رو که طی کرد و اس ام اس میاد که برید پلیس +۱۰

      پاسخ
  129. ممنون عالی
    توی اون بخش
    مدارک مورد نیاز پلیس+۱۰ برای گرفتن پاسپورت دانشجویی
    عکسه
    میخوام ببینم چی نوشته (نوع اجازه خروج و..)
    چون من ویزای کاری میخوام بگیرم و با توریستی خارج شم.
    میخوام ببینم ویزا رو چک میکنن یا نه
    ممنون

    پاسخ
    • سلام داداش خوبی تروخدا جواب منو هرچه زودتر بدین چون خیلی درگیرم من میخوام برم کشور بلاروس ویزا بزنم رو پاسپورت برم خب پاسپورت که اقدام کردم کشور مقصد الزامی بود نمیدونم کشور مقصدم رو بلاروس بزنم یا ترکیه اگه بلاروس بزنم مشکلی نیست آیا

      پاسخ
  130. سلام دوستان من فقط به پاسپورتم نیاز دارم و قصد خروج از کشور را ندارم ولی به من گفتند باید مجوز خروج بگیرم و وثیقه بگذارم . من تاریخ ورود و خروجم رو ثبت کردم الان سوالم اینه چه زمانی باید برم کنسلی اعلام کنم برای گرفتن وثیقه (اصلا کجا باید برم اعلام کنم ) و اینکه پاسپورتم رو دیگه اونجا از من نمیگیرن ؟؟

    پاسخ
  131. وثیقه ۱۹مرداد۱۴۰۰
    ساعت ۱۵:۱۱
    آمد
    درصورتی که من ۸مرداد برگشتم تاریخ برگشتم ۱۲مرداد بود که ۱۶مرداد بازگشت ثبت و ۷۲ساعت بعد از آن آمد

    پاسخ
  132. سلام آقا فرزاد
    مرسی از تجربیاتی که در اختیار گذاشتی، فقط یک سوال. دریافت پاسپورت دانشجویی واقعا اینقدر طول میکشه؟چون من بایدزودتر برم و چون پاسپورت قبلیم گم شده بود حدود یک ماه پیش اقدام کردم،اداره گذرنامه رفتم،مراحلو انجام دادم و امروز رفتم پلیس+10. حالا نمیدونم پاسپورت دانشجویی اینقدر طول میکشه؟ چون اطرافیان من همشون وقتی برای پاسپورت اقدام کردن، طی 4،5 روز براشون رسید.

    پاسخ
  133. بازگشت سیستم امروز ۱۶مرداد تو سیستم ثبت شد بدون اومدن اس ام اس درصورتی که برگشت من ۱۲مرداد بود و من ۸مرداد برگشته بودم میگن ۱۰روز پس از تاریخ بازگشت بچه ها عجله نکنند رفت بازه زمانی برگشت زودتر باشه مشکلی نیست ولی تاریخ برگشت دقیق باشه و اگر زودتر برگشتند ۱۰روز از تاریخ دقیق برگشت بگذره مثل من ۸مرداد برگشتم برگشت تو سیستم ۱۲بود امروز ۱۶مرداد بدون اس ام اس تو سیستم ثبت شد هر موقع وثیقه اومد میگم

    پاسخ
    • سلام تاریخ ورود و خروج و باید دقیق بزنیم؟مثلا من ۱۲ شهریور برادرم میخواد بره ترکیه تاریخ و همون ۱۲ بزنه ولی نتونه بره ،دو روز بعدش بره مشکلی پیش میاد؟

      پاسخ
  134. بازگشت سیستم امروز ۱۶مرداد تو سیستم ثبت شد بدون اومدن اس ام اس درصورتی که برگشت من ۱۲مرداد بود و من ۸مرداد برگشته بودم میگن ۱۰روز پس از تاریخ بازگشت بچه ها عجله نکنند رفت بازه زمانی برگشت زودتر باشه مشکلی نیست ولی تاریخ برگشت دقیق باشه و اگر زودتر برگشتند ۱۰روز از تاریخ دقیق برگشت بگذره مثل من ۸مرداد برگشتم برگشت تو سیستم ۱۲بود امروز ۱۶مرداد بدون اس ام اس تو سیستم ثبت شد هر موقع وثیقه اومد میگم

    پاسخ
  135. سلام من شنبه هفته پیش درخواست دادم
    ۱۴روز خروج انتخاب واحد تابستان هم انجام دادم
    خدایی دانشگاه آزاد تهران جنوب یکی دو ساعت بعد از درخواست تایید ولی نظام وظیفه سه شنبه که تاریخ خروج بود عصر تایید کرد با اینکه وثیقه رو بعد. از تایید دانشگاه پرداخت کردم
    ۵مرداد رفتم ۸مرداد برگشتم
    خواستم بگم تاریخ برگشت مهمه به موقع باشه
    تاریخ رفت همون روز رفت هم نباشه مهم نیست
    و سوالی و گیری هم نبود
    ولی ورودم ثبت نشد میگه ۱۰روز بعد از برگشت به موقع وثیقه بازگشت داده میشه

    پاسخ
    • من فقط میخوام پاسپورت داشته باشم!رفتم سامانه پلیس و درخواست خرج از کشور بصورت زیارتی به عراق ثبت کردم الان باید با دانشگاه تماس که درخواست من رو تایید کنن یا نیازی نیست خودشون بررسی میکنن و توی سامانه من فقط باید پیگیر نتیجه باشم تا اگه تایید شو به پلیس +10 مراجعه کنم؟

      برای پس گرفتن وثیقه و انجام کنسلی هم باید قبل از تاریخ برگشت اقدام کنم با بعدش ؟ و اینکه دیگه الان بانک قوامین وجود نداره ؟ شده سپه اینو چیکار کنیم؟

      پاسخ
    • پاسخ سینا حیدری
      برو شعبه هایی که قبلا بانک قوامین بودن،فقط سر درشون شده بانک سپه وگرنه همون کارای بانک قوامینو انجام میدن.دانشگاه از من خواست حضوری برم یه سری فرم پر کنم بدم مدیر گروه امضا کنه…من شهربه پردازم اگر روزانه هستید قسمت حقوقی دانشگاه هم یسری وثیقه و اینا باید بذارید

      پاسخ
  136. سلام به همگی
    من به تازگی (تیر۱۴۰۰) این فرایند رو به پایان رسوندم و از سایت آقا فرزاد عزیز خیلی کمک گرفتم و لازم دونستم تجربه خودم از این فرایند مبهم رو براتون به اشتراک بذارم:
    در اول بگم که من برای تمدید پاسپورت یا گرفتن پاسپورت جدید این مراحل رو به پایان رسوندم

    شما اول با همراه داشتن کارت ملی مراجعه میکنید به پلیس+۱۰ و کد سخا میگیرید
    بعد از این مرحله من رفتم بانک سپه (قوامین سابق(این دو بانک ادغام شدن)) و حساب باز کردم. حتما به کارمند بانک بگید که حساب برای وثیقه سربازی میخوایید و باید قوامین باشه.
    بعد دریافت کد سخا وارد سایت ‏services.epolice.ir میشید و از قسمت درخواست خروج از کشور درخواستتون رو ثبت میکنید که تاریخ خروج، ورود و مقصدتون رو وارد میکنید و اگه درست یادم باشه مبلغ کمی حدود دو سه هزارتومن رو برای ثبت درخواست واریز میکنید.
    بعد از ثبت درخواست میره برای تاییدیه تحصیلی که برای من سه روز طول کشید و لازم نیست به دانشگاه مراجعه کنید بصورت الکترونیکی‌ تو پرتال تون (services.epolice.ir) صادر میشه
    بعد صادر شدن تاییدیه تحصیلی شما باید وثیقه بذارید. من برای تمدید پاسپورت وثیقه سیاحتی(۳۰ میلیون) گذاشتم چون مقصد ترکیه زده بودم و از وثیقه زیارتی مطمئن نبودم. بعد از وارد کردن اطلاعات بانکی، وثیقه رو با حساب قوامین واریز میکنید.
    بعد از این مرحله باید منتظر باشید تا اجازه خروجتون صادر بشه. برای شما پیامک میاد که مجوز خروجتون صادر شده:
    «مجوز خروج شما از سمت سازمان وظيفه عمومي ناجا صادر شد. مراحل بعدي را از پليس گذرنامه پيگيري نماييد».
    اگه نیومد با این شماره 096480 که تلفن وظیفه عمومیه تماس بگیرید و استعلام کنید. همچنین میتونید به پلیس+۱۰ مراجعه کنید و از اونها بخواید که براتون استعلام کنن.
    (تا به اینجا کل این فرایند برای من کمتر از یک هفته طول کشیده)
    بعد مطمئن شدن از صادر شدن مجوز خروجتون برای تمدید پاسپورت یا گرفتن پاسپورت به پلیس+۱۰ مراجعه میکنید و میگید که مجوز خروجتون صادر شده و میخواید برای پاسپورت اقدام کنید. کارت ملی شناسنامه پاسپورت قبلی(در صورت وجود) همراهتون باشه. فرم درخواست پاسپورت (هزینه فرم فک کنم دو هزارتومن بود) رو پر میکنید. بعد همونجا عکس میگیرید برای پاسپورت. حدود ۲۵۰-۲۰۰ هزار تومن هزینه میدید برای پاسپورت.
    برای من از زمان اقدام کمتر از دو روز طول کشید تا پاسپورت جدید با پست بدستم برسه که توش اون کاغذ مجوز خروج هم بود.
    بعد صادر شدن پاسپورتتون در صورت سفر نرفتن با در دست داشتنش میرید به نظام وظیفه و اعلام لغو مجوز خروج میکنید که من قبل تاریخ خروجم این کارو کردم.به من گفتن تا ۱۵ روز وثیقه رو برمیگرده که دو روز بعد به حسابم واریز شد.
    کل این فرایند کمتر از دوهفته انجام شد که بنظرم خیلی خوب و سریع بود.
    اگه قراره برید سفر حداقل یک ماه قبل سفر این فرایند رو شروع کنید و بعد بازگشتتون به نظام وظیفه برید و اعلام ورود کنید تا وثیقه برگرده.

    امیدوارم براتون مفید واقع شده باشه
    باتشکر از آقا فرزاد و دوستان

    پاسخ
    • سلام
      خیلی ممنونداز توضیحات کاملت
      من فقط قصد پاسپورت گرفتن دارم و بعد از کد سخا و…. درخواست خروج از کشور بصورت زیارتی عراق دادم الان برای تایید این درخواست باید با دانشگاه تماس بگیرم و بگم تایید کنن یا نیازی نیست ،خودشون کارهاش رو انجام میدن و من فقط باید منتظر نتیجه باشم ؟

      و اینکه کشور مقصدی که انتخاب میکنیم برای پاسپورت مهمه و پاسپورت ما با پاسپورت های عادی فرق داره یا مثل همن مثلا برای ۳ سال بعد مشکلی پیش نمیاد؟

      برای راحت پس گرفتن وثیقه باید قبل از تاریخ خروج از کشور بریم نظام وظیفه یا قبل از تاریخ ورود به کشور ؟

      ببخشید سوالم طولانی شد خیلی معذرت میخوام

      پاسخ
    • سلام
      ممنون از اطلاعاتی که دادید عالی بود
      یه سوال دارم وثیقه زیارتی بزاریم بعد میتونیم بدیم ترکیه یا نه

      پاسخ
    • داداش سلام خوبی من چهارشنبه درخواست خروج از کشورمو صادر کردم برای تایدیه رفته دانشگاه ولی امروز شنبه هست بعد ۴ روز رفتم دانشگاه میگه تو سیستم نیومده که تایید بشه مگه چقد طول میکشه که تایید بشه بعد من وثیقه بزارم یکی هم سفر سیاحتی من زدم برای ۷/۱۵ تا ۸/۱۵ مشکلی نیستکه یا باید ۲۰ روز میردم سیاحتی رو؟

      پاسخ
  137. سلام. خیلی خیلی ممنون از سایت خوبتون و اطلاعات فوق‌العاده اش. فقط یه سؤال. تو سایت وظیفه عمومی مقصد رو باید کجا بزنم و تاریخ خروج رو بازه زمانی اش رو چجوری بذارم؟ ممنون میشم پاسخ بدین.

    پاسخ
  138. سلام پیام دادم فقط تشکر کنم
    مرسی بابت سایت عالیتون
    دستتون درد نکنه پاسخ همه سوالاتم رو گرفتم
    بازم ممنون

    پاسخ
  139. سلام دوست عزیزم، ممنون بابت پست خوبت !
    من امروز برای اخذ پاسپورت اقدام کردم، کارشناس پلیس +10 گفت حتما باید وثیقه بزارم و بعد که تمام مراحل انجام شد و مجوز صادر شد، دوباره به پلیس +10 مراجعه کنم تا ادامه فرآیندش طی بشه و 2 هفته بعد از اتمام بازه زمانی ای که مشخص کردم، پول به حسابم بر میگرده !
    گفتم داغ ترین وضعیت موجود رو اطلاع بدم :))) (و نکته بعدی، دیگه نیازی به پیگیری من برای اشتغال به تحصیل نیست، خودشون پیگیری میکنن از دانشگاهم)

    پاسخ
    • سلام
      وقتتون بخیر
      برای مسافرت در تابستان ، حتما باید ترم تابستانی برداریم یا نه چون معافیت تحصیلی داریم مشکلی ندارد و میتونیم از کشور خارج بشیم؟

      پاسخ
  140. سلام دوستان من تجربه مو اینجا مینویسم شاید به درد کسی خورد
    خب من همون اول برای کدسخا که رفتم هیچی نبردم خانمی که اونجا بود کدملی گرفت کدو داد ( یعنی هرکی اگه کد ملیمو داشت میتونست بگیره 🙂 )
    وقتی ثبت نام کردید و رفت برای تاییدیه دانشگاه اگه مثل من دانشگاه ازاد باشید باید حضوری برید دانشگاتون فرم پر کنید مبلغ 50 هزار تومن هم به حساب دانشگاه بریزیید تا ی دونه تیک بزنن -_-
    برای حساب بانک حتما خیلیا میدونید سپه و قوامین یکی شدن پس موقغ باز کردن حساب بگید که میخوایید برای ودیعه حساب باز کنید و حساب قوامین برگی هم که براتون میارن دقت کنید ارم قوامین باشه نه سپه برای من کلا یک ساعت طول کشید خیلی کارمندای خوبی بودن در اخر کارتی که بهتون میدن روش نوشته بانک سپه (قوامین سابق) با همون میتونید هم شماره حساب بدید هم مبلغ پرداخت کنید من برای زیارتی 5 تومن زدم بعد منتظر SMS می مونید البته سایت برای من اول ثبت کرد بعد پیام اومد بعد هم با همین مدارکی که اینجا نوشته تشریف میبرید پلیس +10

    پاسخ
    • سلام .من روندی ک شما رفتی رو میخوام شروع کنم. میشه یه شماره یا ایدی بدی تا چندتا راهنمایی ازت بگیرم لطفا

      پاسخ
  141. سلام
    من میخوام واسه وقت سفارت پاسپورتم رو تمدید کنم. و در همون نیمسال تحصیلی 2 بار از کشور خارج بشم. آیا با توجه به اینکه بار اول از کشور خارج نشدم و فقط پاسپورت گرفتم، ممکنه که اجازه بدن در همون نیم سال 2 بار خارج بشم ؟

    پاسخ
  142. سلام دوستان من امروز رفتم پلیس امنیت واسه گذرنامم گفت تو سیستم نظام وظیفت قرمزه ثبت نشده 🙂 منم مشمولیت تحصیلی دارم باید چیکار کنم ؟؟

    پاسخ
  143. من سفرم سه ماه طول میکشه چیکار کنم اینجوری به مشکل میخورم؟راه حلی داره؟

    پاسخ
  144. سلام
    مرسی از راهنمایی‌تون.
    من برای اینکه دوستان دیگه هم در جریان قرار بگیرن بگم:
    من این کار رو بهمن ۹۹ انجام دادم. پاسپورتم رو گرفتم. بعد رفتم وثیقه‌ام رو هم پس گرفتم.
    یه‌سری شایعه و این‌ها بود که ممکنه وقتی می‌ری پس بگیری، پاسپورتت رو دوباره ازت بگیرن و این‌ها…
    اما هیچ‌کس کاری با من نداشت. راحت اعلام کنسلی کردم و پس گرفتم.

    باز هم ممنون از راهنمایی‌تون

    پاسخ
  145. سلام، خیلی ممنون از اطلاعاتت دوست عزیز
    سوال من اینه که آیا منی که تو دوران 1 سال فراغت از تحصیلم هستم هم مستونم پاسپورت بگیرم یا نه؟
    و اینکه من صرفا الان سفری نمیخوام برم فقط میخوام پاسپورتمو بگیرم برای ازمون ایلتس و بعد از اون اپلای

    پاسخ
  146. سلام خب من قبلا موقع اربعین سال قبل درخواست داده بودم ولی بهم پاس ندادن گذر موقت دادن وقتی رفتم نظام وظیفه گفت باید ثبت سفر بزنی و وثیقه بزاری تا پاسپورت برات بیاد
    خب امسال پاس لازم دارم و سفر نمیخام برم برا همین درخواست سفر زیارتی زدم و وثیقه 5 تومنی گذاشتم سیاحتی 30 میل بود و گرون
    پلیس +10 هم یه شماره داد برا اداره استان( من شهرستانم) زنگ زدم توضیح دادم البته مسئول دقیقش نبود ولی گفت مشکلی نداره زیارتی سفر ثبت کنیم و پاس هم ک امد نمیخاد پسش بدم و لغو سفر میزنم و پاس رو میگیرم
    حالا پول واریز کردم و منتظر تایید هستم ببینم چی میشه یه دعا کنید ک مشکلی نباشه انشالله اگه بدون مشکل اوکی شد میام نتیجه رو اطلاع میدم
    فقط میترسم چون سفر زیارتی زدم برام مشکل درست کنن
    اگه کسی تجربه داره ممنون میشم راهنمایی بکنه

    پاسخ
    • سلام. داداش اوکی شد برات؟ من امروز اقدام کردم براش و زدم زیارتی .اگه دبه در نیارن که بستس و فلان.نتیجشو بگو .مرسی

      پاسخ
  147. سلام، من پاسپورتمو برای گرفتن وقت صفارت می خواستم ، توی سایت زدم سفر زیارتی عراق که ۳۰ میلیون ندم و ۵ بدم. دانشگاه رو ام به زور با توجه به بسته بودن مرز ها قانع کردم که تاییده بده سوالی که دارم اگه درخواست خروج کشور من از سایت صادر بشه موقع گرفتن پاسپورت افسر که دیگه کاری نداره به بسته بودن مرز و …؟ دوستانی که تجربه دارن توی دوران کرونا چه کردید چطوری گرفتید پاس رو؟بعد اگه این کنسل بشه مشکلی که پیش نمیاد؟ می تونم بعدش برای ترکیه وثیقه بزارم ؟ چون انگار مرزای ترکیه بازه

    پاسخ
  148. سلام من الان میخاستم درخواست خروج ثبت کنم ولی همون اول 30 میل رو میخان درحالی که من از دانشکاه هنوز تایید تحصیلی نگرفتم
    البته من قبلا برای اربعین همه کار ها رو کردم و برگه گذر موقت گرفتم ولی پاس ندادن بهم ایا همون تاییده برای گذر موقت کافیه؟

    پاسخ
  149. salam mamnun az etelaate xubetun man eghdam kardm va dar marhaleye vasighe chon siahati shode 30 toman ziarati ro zadam ke 5
    toman bezaram hala bazia migan passportet ke umad faghat be se keshvare ziarati mituni safar koni aragho rusie vo arabestan aya in sehat dare?yani man ba in passport chon vasigheye ziarati gozashtam dige torkie nemitunm beram masalan?

    پاسخ
    • نه مجوز خروج برای عراقه پاسپورتت فرقی با پاسپورتای دیگه نداره

      پاسخ
  150. سلام من توی اون مدت یه ماهه نرفتم واسه پاسپورت و الان بهم گفتن باس برم درخواست خروج از کشورم رو تمدید کنم . چجوری باید این کارو بکنم؟؟

    پاسخ
  151. کارت قوامینی که قبلا استفاده کردم غیر فعال شده رفتم شعبه دیدم قوامین با سپه ادغام شده کسی خبر داره باید شماره حساب سپه رو بزنیم یا بانک دیگه رو سازمان معرفی کرده ممنون بچه ها

    پاسخ
  152. سلام
    ممنون از مطالب کاربردیت به درد خوررد واقعا
    من درخواست دادم و وثیقه هم گزاشتم الان اس ام اس اومد که: مجوز خروج شما از سمت سازمان وظیفه عمومی صادر شد. جهت رفع مشکل صدور گذرنامه خود به اداره پلیس گذرنامه مراجعه فرمایید.
    این یعنی چی؟ برم به اون سازمان یا پلیس +10
    ممنووون

    پاسخ
  153. بالاخره پاسپورت من اومد !
    ولی اون برگه مجوز خروج از کشور همراهش نبود
    البته پرسیدم گفتن سیستمیه یعنی داخل فرودگاه چک میکنن خودشون و مشکلی پیش نمیاد ولی یکم استرسی شدم !
    خبر جدیدی گرفتم میام میگم بازم : ))

    پاسخ
  154. سلام برای سایت خوبتون خیلی ممنونم
    یه سوال داشتم…
    اگر من برم بگم پاسپورتو برای سفر زیارتی میخوام و وثیقه ۵ میلیونی بزارم، میتونم از پاسپورتم برای سفر به ترکیه یا اروپا استفاده کنم؟

    یه سوال دیگه هم داشتم…
    اگر من برای گرفتن پاسپورتم وثیقه سیاحتی بزارم، باز برای خروج از کشور هم وثیقه میگیرن؟؟
    چون من ۱۹ سالم هستش و فقط معافیت تحصیلی دارم…

    پاسخ
    • سلام تا زمانی که ویزای هر کشوری رو داشته باشی اون پاسپورت معتبره فقط ایران بهت گیر میده موقع خروج یعنی اگه ویزای شینگن داشته باشی ولی وثیقه ی زیارتی بدی از عراق میتونی راحت بری به کشورای شینگن

      پاسخ
  155. سلام یه سوال دارم
    من الان معافیت تحصیلی دارم . میتونم برای پاسپورت اقدام کنم و بگیرم .
    سوالم اینه بعد از اینکه معافیت تحصیلی تموم شه ، با توجه به اینکه پاسپورت هنوز چندسالی اعتبار داره میتونم وقت سفارت بگیرم ؟
    و اگر ویزای کاری (مثلا آلمان) رو بگیرم میتونم از کشور خارج شم ؟

    پاسخ
  156. سلام وقت بخیر
    ممنونم بابت پست مفیدی که گذاشتین
    من خودم طبق همین انجام دادم اوکی بود منتها یه مشکلی برخورد کردم که دو نفر از دوستان دیگه هم داخل همین نظرات اعلام کردن که به مشکل خوردن ، من چون رفع شد گفتم بگم شاید واسه بقیه مفید باشه

    بعد از اینکه وثیقه پرداخت میشه باید نهایت بعد از 48 ساعت اعلام وضعیت بشه اما داخل سایت میزنه {در حال انتقال درخواست به وظیفه عمومی} ، من حدود 7 روز همین پیام رو تحمل کردم و یک شماره پشتیبانی داخل سایت اعلام شده بوده دائم باهاش تماس میگرفتم اما هیچ وقته هیچ وقت جواب نداد اون شماره رو ! بعدنا فهمیدم شماره صدای مشتری بوده ولی به عنوان پشتیبانی داخل فوتر سایت زدنش ! یه بار نصف روز از صب تا ظهر زنگ زدم طرف دفعه آخر گوشی رو برداشت و گذاشت و دیگه بیخیالش شدم !

    یک شماره گویا نظام وظیفه داره که 096480 هستش
    با این تماس گرفتم عدد 9 رو که بزنید پشتیبانی وصل میشید
    بعد باید کد تلفن استان رو بزنید (مثلا تهران 021) و بعد خود تلفن گویا نام استان رو میخونه اگر صحیح بود عدد یک میزنید
    و نهایتا وصل میشید به پشتیبانی استان خودتون

    جریان رو توضیح بدید و بگید میخوام بدونم مجوز خروج واسم صادر شده یا خیر (تا بعدش بتونید برای پاسپورت اقدام کنید)
    ایشون با شماره ملی واستون چک میکنه و بهتون وضعیت رو اعلام میکنه ، من ازشون پرسیدم چطوری پرینت بگیرم ببرم پلیس +10 گفتن نیازی نیست اونا خودشون میتونن استعلام کنن

    بعد شما تشریف میبرید پلیس +10 اونجا باید بگید مجوز خروجم صادر شده و میخوام کارهای گذرنامه رو انجام بدم
    به من گفتن مطمئنی صادر شده؟ من مبالغ رو بکشم دیگه بهت برنمیگرده ! یعنی اول نیومد استعلام بگیره ..
    خلاصه یخورده بعضی شعبه ها ممکنه بخوان ماست مالی کنن شما رو دک کنن یا بلد نباشن چون تجربه اینکارو ندارن بعضیاشون (من شهرستان بودم)

    در هر صورت قبلش از تلفن گویا استعلام کنید بعد با خیال راحت برید واسه گذرنامه تون

    پاسخ
  157. توضیحاتت واقعا کمک کرد،‌خیر از جوونیت ببینی 🙂
    تاییدیه دانشگاه برای من که هیچ نامه یا مدرکی نیاز نبود به جایی تحویل داده بشه الحمدلله (دانشگاه شیراز)، از ساعت پرداخت ۳۵۰۰ هزینه‌ی تاییدیه هم فک کنم ۳ یا ۴ ساعت طول کشید که تایید کردن!
    مبلغ وثیقه هم به ۳۰ میلیون تومن برای سیاحتی و ۵ میلیون تومن برای زیارتی افزایش پیدا کرده. ۱ ماه پیش کد سخا رو گرفتم و توی سایت چک کردم هنوز ۱۵ میل بود اما دیروز که میخواستم پرداخت کنم شده بد ۳۰ میل. تاریخ دقیق این افزایش رو نمیدونم دیگه.

    پاسخ
    • رامین جان من 29 آذر رفتم داخل سایت 15 میلیون زد واسم و فرداش 30 آذر شد ، 30 میلیون !
      اینم از تاریخ تغییر مبلغش :))

      پاسخ
  158. سلام واقن وبلاگت عالیه داداش دمت گرم خدایی
    یه سوال خدمتت داشتم که توی متن و کامنت ها به چشمم نخورد. میدونی که بعد گرفتن پاسپورت و مجوز خروج از کشور و اینا میشه تاریخ ورود و خروج از کشور رو عوض کرد؟ چون تاریخ هنوز واسم مبهمه کی وقت کنم برم . اگه میشه ویرایش کرد از کجا باید اقدام کنم؟

    پاسخ
  159. یه سوال داشتم اگه زحمت بکشین جواب بدین، دانشجویانی که مشمول سربازی هستند،برای مسافرت خارجی وقتی که پاسپورت رو گرفتن با مراحلی که از دانشگاه و نظام وظیفه و وثیقه گذاشتن و اینا برای دفعات بعدی که میخوان سفر کنن باید وثیقه بزارن دوباره و همون مراحل دفعه ی اول رو انجام بدن و برن دانشگاه و دوباره نامه و اینا؟یا نه وقتی پاسپورت دارن دیگه هر وقت دلشون خواست بلیط میگرن و میرن فرودگاه؟
    خواهشا جواب بدین

    پاسخ
  160. سلام و درود بر شما 2 تا سوال دارم ، سوال اول اینکه من میخوام به خارج از کشور سفر کنم (امارات) اما تاریخ سفرم مشخص نیست برا همون میخوام پاسپورت آماده داشته باشم که هر موقع خواستم برم فقط یه درخواست مجوز بگیرم برا خروج از کشور و دیگه درگیر کارای پاسپورت نشم، با توجه به اینکه الان کمترین ملغ ودیعه برای کشور عراق (زیارتی) هستش میشه به صورت سوری یه مجوز برا عراق بگیرم با تاریخ فرضی واسه تهیه پاسپورت ؟ و سوال دوم که باید اول میپرسدم اینکه من این ترم یعنی تا بهمن ماه 99 مرخصی ترم گرفتم مشکلی واسه درخواست ندارم چون دیدم نوشته بودید که برنامه ترم رو هم باید نشون بدیم ا تشکرررر فراوان.

    پاسخ
  161. سلام
    یکی از دوستان من می‌خواست پاسپورت بگیره سال گذشته. بهش گفته بودن که اگه سفر رو نری کل پول رو ازت می‌گیریم و برنمی‌گردونیم!!
    توضیحات شما و سوالات بقیه دوستان رو داشتم می‌خوندم اینجوری متوجه شدم که میشه درخواست خروج از کشور داد ولی بعدش سفر رو کنسل کرد و پول هم برمی‌گرده. الان یکمی نگران شدم بابت این که نکنه قانون عوض شده و اینا پولو برنرگدونن. من فقط می‌خوام پاسپورت بگیرم و قصد سفر ندارم.
    ممنون میشم راهنماییم کنید.

    پاسخ
  162. اگه پاسپورت معمولی داشته باشیم نمیشه وثیقه گذاشت و مراحل دیگه‌شو انجام داد!! حتما باید پاس دانشجویی بگیرم؟
    من رو پاس معمولیم ویزا گرفتم آخه

    پاسخ
  163. سلام

    من تاریخ سفرم گذشته و نرفتم
    زنگ زدم نظام وظیفه گفت اتوماتیک برمیگرده حسابت حتی اگر نرفتی و لازم نیست بیای اینجا
    حتی تاکید کردم که نرفتم سفر

    هنوز پول برگشت نخورده بعد ۱۹ روز
    کسی اطلاع داره پشتبیانی داره صحبت الکی میکنه یا حضوری باید برم و …؟

    پاسخ
  164. سلام و خسته نباشید!

    در یک قسمت از سایت نظام وظیفه خواندم که ” تاریخ درخواست خروج از کشور شما ملاک ورود و خروج شما به کشور می باشد! ” ، حالا سوالم اینه که در سایتهای دیگر و البته همین سایت خواندم که پاسپورت دانشجویی از زمان درخواست ارائه پاسپورت تا پایان مهلت معافیت تحصیلی ( یعنی شاید بشه یک سال یا بیشتر از یک ساله ) معتبر است و اگر چنانچه فرد مذکور بخواهد به یک سفر در کشورهای اروپایی برود باید حداقل دو هفته برای صادر شدن ویزایش صبر کند ( یعنی از زمان رسیدن وقت سفارت و البته در صورت نیاز مصاحبه و درخواست ویزا در سفارت کشور مربوطه ) و به علاوه برای بعضی از کشورهای اروپایی باید از حدوداً 3 ماه قبل وقت بگیرد تا وقت سفارت برایش ثبت بشود! با این حساب اگر ویزا صادر شود باید حداقل 3ماه و نیم تا 4 ماه منتظر ماند و البته اینکه در برخی از کشورها یکی از شرایط تسهیل صدور ویزا داشتن پاسپورت با اعتبار 6 ماه پس از ورود به کشور است!
    1- نکته “””تاریخ درخواست خروج از کشور شما ملاک ورود و خروج شما به کشور می باشد لذا در ثبت تاریخ ورود و خروج خود دقت نمایید””” عملاً امکان سفر خارجی را منتفی کرده چون هم مهلتی برای وقت سفارت و هم مهلتی برای صدور ویزا نخواهد بود! لطفاً این نکته را به طور جامع توضیح دهید!!
    2- حال سوالم اینه که پاسپورت دانشجویی مدت اعتبارش از زمان ارائه درخواست تا پایان زمان معافیت تحصیلی است!؟
    3- برای هر بار سفر به خارج از کشور چند روز مهلت وجود دارد!؟ در یک جایی از سایت خوندم نهایتاً 20 روز! 14 روز درسته یا 20 روز!؟

    با تشکر از شما!””

    پاسخ
    • بازگشت شما در سیستم ثبت شد ۸مرداد برگشتم ۱۲مرداد رسمی بود ۱۶مرداد شنبه ثبت شد
      بازگشت سیستم امروز ۱۶مرداد تو سیستم ثبت شد بدون اومدن اس ام اس درصورتی که برگشت من ۱۲مرداد بود و من ۸مرداد برگشته بودم میگن ۱۰روز پس از تاریخ بازگشت بچه ها عجله نکنند رفت بازه زمانی برگشت زودتر باشه مشکلی نیست ولی تاریخ برگشت دقیق باشه و اگر زودتر برگشتند ۱۰روز از تاریخ دقیق برگشت بگذره مثل من ۸مرداد برگشتم برگشت تو سیستم ۱۲بود امروز ۱۶مرداد بدون اس ام اس تو سیستم ثبت شد هر موقع وثیقه اومد میگم
      وثیقه ۱۹مرداد۱۴۰۰
      ساعت ۱۵:۱۱
      آمد
      درصورتی که من ۸مرداد برگشتم تاریخ برگشتم ۱۲مرداد بود که ۱۶مرداد بازگشت ثبت و ۷۲ساعت بعد از آن آمد

      پاسخ
  165. دوستان یه سوال داشتم،الان من درخواستم توسط دانشگاه تایید شدو ودیعه رو هم پرداخت کردم مشکل اینجاست که به تاریخ خروج از کشور رسیدم ،ولی هنوز توی سازمان نظام وظیفه تایید نکردن،الان اگه تاریخ سفر تموم بشه آیا باز هم تایید می کنن؟میشه تاریخ سفر رو چند روزی شیفت داد؟
    ممنون میشم پاسخ بدید

    پاسخ
  166. سلام وقتتون بخیر
    ممنون که راهنمایی کردین.
    فقط گواهی اشتغال به تحصیل باید به اسم کجا بگیریم؟ میدونم از دانشگاه باید بگیریم.ولی واسه کجا؟

    پاسخ
  167. یعنی اگه کسی از تبعیض جنسیتی تو ایران صحبت کرد دیگه خیلی چهارپا تشریف داره
    قشنگ جر می خوری تا یه پاسپورت بدن بهت، تازه نمی خوای از کشور خارج بشی,تووووووووف

    پاسخ
    • خب اوسکول به این میگن تبعیض جنسیتی دیگه! اینجا تبعیض علیه پسراست.

      پاسخ
  168. سلام من 3 روز درخواستم توی سایت رفته برای نظام وظیفه ولی خبری نیست هنوزگفتن 48 ساعت حداقل
    از کجا باید پیگیری کرد

    پاسخ
  169. سلام من صرفا میخواستم پاسپورتم رو تمدید کنم…خواستم بدونم 15 میلیونم رو بعد لغو سفر بهم میدن یا کلا تا پنج سال میمونه دستشون؟

    پاسخ
  170. سلام من صرفا میخوام پاسپورتم تمدید بشه اگه پاسپورت جدید دیر به دستم برسه و اون بازه ای که تو سایت تعیین کردید بگذره و من سفر نرم مشکلی نداره؟ یه وقت 15 تومنو نخورن

    پاسخ
  171. من اگه تاریخ صدور گذرنامه ام با بازه محوز خروجم تداخل داشته باشه اشکال نداره؟
    منظورم اینه مثلا گذرنامه من چند روز بعد از تاریخ خروج بیاد و نتونم دقیقا همون روز خارج بشم
    ولی همچنان مجوزم اعتبار داشته باشه

    پاسخ
  172. سلام ببخشید گفتید گفتید ابتدا باید تاریخ ورود و خروج رو بزنیم .اگر من برای ۳ماه آینده این تاریخ رو بزنم
    میتونم وقتی به تاریخش نزدیک شد اگر برنامه سفرم تغییر کرد این تاریخ ورود و خروج رو تغییر بدم؟

    پاسخ
  173. سلام الان توی پرتال من زده درخواست صدور تایید شده و در اسرع وقت به اداره گذر نامه منتقل میشود الان من کار خاصی باید بکنم با منتظر باشم منتقل بشه؟

    پاسخ
    • اگه نوشته “مجوز خروج صادر شده و در اسرع وقت به اداره گذرنامه منتقل خواهد شد”
      باید خودت بری اداره گذرنامه

      پاسخ
    • سلام. ممنون از سایت خوبت برای من الان یه هفتس دقیقا همین پیام رو نوشته (مجوز خروج صادر شده و در اسرع وقت به اداره گذرنامه منتقل میشود)، شما ها چی کار کردین؟

      پاسخ
  174. سلام فرزاد جان ممنون بابت راهنمایی هایی ک کردی
    چند تا سوال واسم پیش اومده
    من پاسپورت رو واسه یه سری کار ها نیاز دارم و قصدی واسه خروج از کشور ندارم ولی به پاسپورت شدیدا نیاز دارم
    اول این که وقتی وثیقه رو میزاری بعدش ک کنسل میکنی چقدر از پول رو برمیگردونند؟
    دوم این که از دانشگاه که بخوام تاییده بگیرم هزینه سنگینی داره یا اصلا هزینه ای داره؟
    سوم هم این که این پاسپورتی که دارم به این روش میگیرم اعتبارش همون طوری که گفتی ۵ ساله هست یا کمتر؟ چون من شنیدم با این روش ۶ ماهه پاسپورت میدن
    ممنون میشم جواب بدی من واقعا عجله دارم واس گرفتن پاسپورت

    پاسخ
    • بعد کنسلی تمام پول وثیقه رو بهتون برمیگردونن

      برای تاییده دانشگاه هیچ هزینه ای نباید بدید

      اعتبارش هم ۵ ساله هست

      پاسخ
  175. یک سئوال داشتم، بعد از اتمام معافیت تحصیلی، تا زمان معرفی و اعزام 1 سال مهلت میده. میخواستم بپرسم تو این مدت سفر به خارج از کشور چطوری باید انجام بشه؟ دیگه فرد فارغ التحصیل شده پس چطوری باید درخواست داد؟ کی باید تاییدش بکنه؟ مثلاً برای رفتن به سفارت، چطوری باید رفت؟

    پاسخ
    • طبیعتا نه علی جان.

      چون دوره فراغت هم نوعی معافیت موقت محسوب میشه.

      من پدرم نظامی بوده حتی یادمه یه چند تایی سرباز داشت که وسط دوره خدمت برای خروج از کشور (تازه دهه ۸۰) اقدام کردن و به مشکلی نخوردن.

      شما قطعا توی دوره فراغت میتونی استفاده کنی و اگه پذیرش بگیری و… معافیت ات برای دوره تحصیل بعدیت تمدید خواهد شد.

      پاسخ
  176. سلام. من قبلاً ورودی پاییز 90 بودم و اون موقع معافیت تحصیلی ام هم مشکلی نداشت. البته بعد از چند سال دوباره ، به همان دانشگاه رفتم و معافیت تحصیلی ام بدون مشکل صادر شد. در حال حاضر دو سال از اعتبار معافیت تحصیلی ام باقی مانده است. دو نکته و سوال : 1- وضعیت قبلیم که دو بار در دانشگاه ثبت نام کردم و از معافیت تحصیلی استفاده کردم و بدون غیبت هم هستم مشکلی در صادر شدن گذرنامه دانشجویی نخواهد داشت!!؟ 2- من که دو سال به پایان مهلت معافیت تحصیلی ام باقی مانده است ، هر موقع برای این موضوع درخواست بدهم آیا اعتبار پاسپورتم 5ساله است یا کمتر!؟ البته قبلاً جاهای دیگر خوندم که پاسپورت موقت دانشجویی اعتبارش 1ماهه است!!

    با تشکر از شما!!

    پاسخ
  177. سلام من نمیخوام از کشور خارج بشم و میخوام فقط پاسپورت بگیرم پس نیازی به وثیقه و مجوز خروج از کشور ندارم

    پاسخ
  178. سلام وقت بخیر
    بنده الان 20 روزه درخواست گذرنامه داده ام و هنوز خبری از اومدنش نشده. خواستم ببینم چه راهی برای پیگیری وجود داره ؟ چجوری بید از نحوه صدور گذرنامه ام اطلاع پیدا کنم ؟ چند تا روش تو اینترنت خوندم که مثلا *110# رو بگیر و این حرفا ولی گویا این روش مشکل داره و به نتیجه ام نمیرسم
    ممنون میشم اگر راهنمایی کنید.

    پاسخ
  179. سلام میخواستم بدونم اگر بخوایم با پرواز ترانزیت مثلا از تهران به استانبول ( با پرواز ترانزیت که در دوحه توقف داره) بریم کدوم کشور رو باید برای خروج انتخاب کنیم تو سیستم؟ ترکیه یا دوحه قطر

    ممنون

    پاسخ
  180. سلام من تمامی این مراحل رو رفتم و به دوستان یک راهنمایی کوچک کنم

    1- اول از همه من رفتم دانشگاه و برای گرفتن تاییدیه ازم ده میلیون پول گرفتن بجز اون 15 میلیون!

    تاییدیه دانشگاه به صورت اینترنتی هستش خداروشکر و با سیستم تایید میکنن
    ازم یک اشتغال تحصیلی خواستن
    یک کپی از برگه معافیت تحصیلی
    یک برگ از انتخاب واحد هام
    و به همراه فیش واریز ده میلیونی
    دادم بهشون برام تایید کردن
    ==============
    2- اخطار میدم به کسانیکه توی شهرستان زندگی میکنن و میخوان گذرنامه بگیرن
    اقا وقتی میخواین گذرنامه بگیرین مستقیم برید استان که تا اذیت نشین من حدود چهار بار رفتم استان و برگشتم یک بار رفتم نظام وظیفه یه بار رفتم اداره گذرنامه باید از اینا هی تاییدیه بگیری

    بعد 15 میلیون رو واریز کردی و تاییدیه گرفتی میری پلیس +10 ازت عکس میگیرن خودشون و فرم پر میکنی و درخواست گذرنامه میدن حدود دو هفته ام طول میده گذرنامه از تهران بیاد شهرستان

    پاسخ
  181. درود مرسی بابت اطلاعاتی که گذاشتید !
    فقط چند تا سوال برام پیش اومد یکی اینه داخل سایت ( خدمات الکترونیک نظامی ) باید حتما تاریخ ورود و خروج رو مشخص کنیم یا فقط باید بنویسیم مثلا بیست روز میخوایم خارج شیم و تاریخش مهم نیست ؟
    سوال بعدی اینکه این مراحل برای دانش آموزان هم به همین شکله ؟ چون من یه درس رو نتونستم پاس کنم تا اخر شهریور دانش اموز به حساب میام
    بعد تو متن نوشته بودید تاییده تحصیلی به صورت انلاینه توی دانشگاه ها ! اما فکر نمیکنم مدارس به صورت انلاین این کار رو انجام بدن !
    چون یک بار که تماس گرفتم با پلیس +10 بهم گفتن باید ریز نمرات رو به صورت دستی برامون بیاری !!
    و سوال اخر اینکه فرض کنید من رفتم توی سایت خدمات الکترونیک نظامی و تمام اطلاعات لازمش رو وارد کردم
    میشه وسیقه رو مپلا دو هفته بعدش پرداخت کنم ؟ یا باید همون لحظه وارد سایت و درخواست خروج دادم پرداخت بشه ؟!
    مرسی

    پاسخ
  182. سلام من برای 10تا 17 مهر 99 مجوز خروج گرفتم که کارای ادامه تحصیل در خارج رو بکنم الان که پاسپورت اومده شنیدم فقط در صورتی که 17 مهر تموم بشه میتونم لغو سفر کنم من شهریور باید ترکیه باشم آیا میتونم برم نظام وظیفه تاریخ رو بصورت دستی تغییر بدن و لغو سفر سه اگه نشه میتونم با وجود مجوز خروج زیارتی مجوز ادامه تحصیل در خارج رو بگیرم ممنون

    پاسخ
  183. سلام
    من دانشجوی ارشدم و یکی از استادام که یه قرار داد بین المللی داره با پژوهشگران ایتالیایی قراره چند تا دانشجو رو چند ماه بفرسته اونجا برای کارهای تحقیقاتی …حالا من که دانشجو هستم و کارت پایان خدمتم ندارم اگه وثیقه رو جور کنم چجوری بازه زمانی سفرم رو میشه بیشتر کرد. خب کار تحقیقاتی رو نمیشه که بیست روزه تموم کرد. راه حلی هستش؟

    پاسخ
  184. سلام، اقا من تا اخر شهریور معافیت تحصیلی دارم و شدیدا هم به پاسپورت نیاز دارم و اما فعلا قصد خروج ندارم(ینی تا دوسه ماه دیگه، برای اونم میتونم باز مجوز خروج از کشور بگیرم؟ )، منتهی نمیدونم تاریخ خروج و ورودو کی بزنم؟ و اگر از کشور خارج نشم ازون 20 روز کم نمیشه دیگه؟
    قبلا یکبار درخواست دادم دانشگامون انقدر مضخرفه که تایید نتونستن بکنن، مهلت درخواستم تموم شد و هیچی نشد :/

    پاسخ
  185. سلام، فرق پاسپورت زیارتی با پاسپورت توریستی چیه؟
    ایا میشه من برا زیارتی اقدام کنم پاسپورت رو بگیرم بعدا با همون پاسپورت مثلا برم اروپا؟

    پاسخ
  186. نه منظورم فرودگاه ایرانه… فقط پاسپورتت چک میشه ؟بلیط برگشت حتما باید داشته باشیم؟ چه چیزایی چک میشه کلا

    پاسخ
    • فقط صفحه اول پاسپورت اسکن میشه و چک میشه که ببینن ممنوع الخروج نباشید. نه ویزاها چک میشن و نه صفحات دیگه. اما توی موارد امنیتی ممکنه باجه انتظامات صفحات پاسپورتتونو چک کنه که خیلی کم اتفاق میفته.

      پاسخ
  187. سلام فرزاد جان خوبی؟
    من دانشجوام ویزا همراه گرفتم میخواستم بدونم تو فرودگاه چیو چک میکنن؟ فقط پاسپورت مثلا یه توضیحی هم میدی یه سوال دیگه هم اینه باید حتما بلیط برگشت داشته باشم چک میکنن یا نه

    پاسخ
  188. من ۲۸ تیر پروندم تکمیل شد، وثیقه هم گذاشتم. هنوز بعد این همه مدت نوشته در حال انتقال به سازمان نظام وظیفه. همیشه انقد طول میکشه؟ من تاریخ سفرمو زده بودم ۱۲م
    نوشته تا حداقل ۴۸ساعت بعد نتیجه میاد : /
    حداقل به چه درد من میخوره.
    مثل با کمتر از نیم‌قرن تجربس. :دی

    پاسخ
  189. سلام وممنونم که انقدر کامل توضیح داده بودید بهدلیل اینکه متاسفانه توادارات ما با زور جواب میدهند وجدی گفته های شما کلی به درد پسر من خورد فقط یک سئوال زمانی که پاسپورت تحویل بگیریم ووثیقه هم تحویل بگیریم دوباره برای دفعه های بعد میتوانیم اقدام کنیم

    پاسخ
  190. سلام
    بعد از اینکه در سایت ثبت درخواست کردیم باید منتظر بمونیم که درخواست قبول کنند بعد چیکار باید کنیم؟

    پاسخ
  191. سلام ممنون که برای اطلاع رسانی وقت میزارین.
    من یه سوال دارم
    من سال بعد میخوام کلا برای تحصیل برم ترکیه . مشکل اینه الان تو ایران لیسانس دارم میخونم و اونجا هم قراره از اول لیسانس یه رشته دیگه رو بخونم برای همین دولت به هیچ عنوان فارغ التحصیلی نمیده من تنها راهم اینه وثیقه بزارم برم دیگه برنگردم
    سوالم اینه بنظرتون میشه برای اینکه هزینه وثیقه کمتری بزارم وثیقه زیارتی که 3 میلیونه رو بدم برم عراق از اونجا برم ترکیه؟
    توی عراق برای رفتن به خاک ترکیه ایران میتونه جلومو بگیره؟

    پاسخ
  192. سلام.ممنون از توضیحاتتون.
    فقط یه سوال: قسمت اول درخواست برای خروج از کشور تاریخ خواسته ولی من تازه بعد از گرفتن پاسپورت، میخوام برای گرفتن ویزای توریستی کشور مقصد اقدام کنم یعنی هنوز تاریخ خروج من مشخص نیست! سوال من اینه که تاریخ احتمالی رو مشخص کنم یا اون قسمتو خالی بذارم؟

    پاسخ
  193. سلام یه سوال داشتم اونم اینه که من الان ترم 4 مقطع کارشناسی تو دانشگاه سراسری هستم
    الان من بخوام فقط پاسپورت بگیرم باید هم حساب قوانین بسازم هم پول وثیقه رو بدم و هم تاریخ مشخص کنم یا نه؟

    پاسخ
  194. سلام ممنون از اطلاعات کاملتون
    آیا شما میدونید برای ترکیه چقدر هزینه ی وثیقه میشه؟؟

    پاسخ
  195. با عرض سلام من وثیقه رو با کارت دیگر پرداخت کردم ولی شماره حساب خودمو زدم مال قوامین مشکلی پیش نمیاد

    پاسخ
  196. سلام ممنون از اطلاعاتتون برادرم پاسپورت اینجوری داره به مناسبت اربعین پارسال که دانشجو بود گرفت بدون وثیقه الآن فارغ التحصیل شده پاسپورتش هنوز هم تاریخ داره به نظر شما میتونه بدون گذاشتن وثیقه از کشور خارج بشه حتی زمینی برای اربعین؟

    پاسخ
  197. ممنون بابت توضیحات کاملتون… من امروز،10 تیر 1399، رفتم کد سخا گرفتم هیچ مدارکی ازم نگرفتن و هیچ هزینه ای پرداخت نکردم… بیست ثانیه طول کشید

    پاسخ
  198. سلام خدمت آقا فرزاد و بقیه دوستان
    از کدوم سایت باید درخواست خروج از کشور بزنم؟
    سایت نظام وظیفه کد سخا میخواست همون اول از کجا باید بگیرم؟

    پاسخ
  199. الان یه سوال راهی برای این که ما فقط پاسپورت رو بگیریم و نخوایم بریم جایی نیست؟اون راه کنسلی سفر هنوز پا بر جاس؟

    پاسخ
  200. درود.اقا من برای یه سری کار ها که یه بخشیش هم مربوط به فریلنسری توی سایت های خارجی و وریفای اطلاعات میشه میخواستم پاسپورت بگیرم و نمیخوام از کشور خارج شم.هنوز اون مدل لغو سفر و نگه داشتن پاسپورت هست؟ یا راه دیگه ای هست که وثیقه رو هم نزاریم و بشه گرفت فقط برای اطلاعاتش؟

    پاسخ
  201. سلام . من روز 22 خرداد 99 کارم انجام شد و کل پروسه کمتر از 2 هفته طول کشید .
    دانشجو هستم و مسلما معافیت تحصیلی از قبل داشتم و نیاز نبود گواهی دوباره بگیرم .
    صرفا قصد تمدید گذرنامه رو داشتم و مسافرت نمیخواستم برم ولی در هر صورت باید وثیقه رو پرداخت کنی .

    1 – رفتم داخل سایت نظام وظیفه و سفر زیارتی عراق رو انتخاب تا پول کمتری برای ودیعه بدم ( به جای 15 ملیون باید 3 ملیون پرداخت کرد )
    و هیچ اطلاعات بیشتری هم نباید انتخاب کنی صرفا چون زیارتیه . تاریخ خروج رو مثلا 1 ماه دگ بزنین و طول سفر هم یه هفته .
    2 – یه روز طول کشید تا دانشگاه تایید بکنه ( نیاز به مراجعه حضوری نیست )
    3. ودیعه رو پرداخت کردم با حساب قوامینم که به اسم خودمه و 1 روز طول کشید تایید بشه .
    4. وقتی تایید شد . به پلیس +10 مراجعه کردم تا کار های اداریش صورت بگیره و حدود 200 هزار تومن خرجش شد .
    5. من 2 شنبه کارای پلیس +10 هم اوکی شد . روز 4 شنبه با پست پاسپورت جدیدم اومد .
    6. وقتی پاسپورت رو تحویل گرفتم . رفتم نظام وظیفه میدان سپاه و گفتم نمیخوام استفاده بکنم از مجوز خروج از کشور و فقط با همراه داشتن کارت ملی مجوز رو باطل کردن و 5 شنبه هفته بعدش پول به حسابم برگشت ( نیاز نیست صبر کنین تا تاریخ برگشتتون برسه . همون لحظه که پاسپورت گرفتین برین نظام وظیفه و خودشون تاریخو دستی عوض میکنن تا پول سریع تر برگرده )

    پاسخ
  202. سلام، آیا تفاوتی داره بازه سفری که وارد میکنیم چند روز باشه؟

    پاسخ
  203. سلام ببخشید شما میدونید برای ویزای شنگن فرانسه چی کار باید بکنم و چقدر هم پول باید بدم
    ممنون میشم جواب بدید

    پاسخ
  204. سلام داداش من پاسپورت دارم و هنوز تاریخ داره تا سال 2023 اما امسال 18 شدم حالا اگه بخوام سفر کنم با ید یه پاسپورت جدید بگیرم یا فقط معافیت تحصیلی رو بگیرم

    پاسخ
  205. سلام داداش خسته نباشی
    من سال دوازدهم هستم و18 ساله شدم و برای ادامه ی تحصیل کد سخا را واسه معافیت تحصیلی گرفتم و دوسال تاریخ داره من اگه بخواهم یه سفر تفریحی برم باید برم دانشگاه و معافیت دانش جویی بگیرم یا با همین معافیت تحصیلی دبیرسانت کارم حل میشه؟

    پاسخ
  206. سلام آقا فرزاد
    خواهش ميكنم جواب سوال منو بدين

    من دانشجوي كارشناسي هستم ولي ميخوام كارشناسي رو مجدد تو روسيه بخونم، خودتون كه ميدونين معافيت تحصيلي براي خروج از كشور فقط اگه بخوام كارشناسي ارشد ادامه بدم بهم نميدن چون قبلأ هم يكبار تو مقطع كارداني انصراف دادم.
    به نظرتون من ميتونم به بهانه سفر تفريحي ٢٠ روزه به روسيه برم ولي با هدف تحصيل اونجا بمونم و برنگردم؟
    ( قبل رفتن پذيرش ميگيرم و ابتدا يه ويزاي سه ماهه قابل تمديد براي دوره پادفك يا همون كالج رو سفارت روسيه تو تهران بهم ميده)
    در واقع ميخوام الان حين تحصيل وثيقه بذارم تفريحي برم ولي از قبل ويزا گرفتم از روسيه

    پاسخ
  207. سلام
    از راهنمایی خوب شما در این وبلاگ استفاده کرده و برای پاسپورت اقدام کردم و پاسپورتم را اردیبهشت امسال (99) گرفتم. اینجا چند نکته و تجربه را می‌نویسم:

    1- من برای امتحان آیلتس نیاز به پاسپورت داشتم و از آنجایی که مشمول و در حال تحصیل هستم باید از روش مجوز خروج پاسپورت تهیه می‌کردم. در این روش درخواست خروج و مقصد ثبت میشه و همه مراحل مطابق همین پست شما طی میشه.

    2- به لحاظ زمانی تجربه من اینطور بود :
    ثبت درخواست : 1 روز .
    اقدام از طریق دانشگاه: 1 یا 2 روز .
    ایجاد حساب قوامین: نیم روز.
    مدت زمانی که طول میکشد نظام وظیفه درخواست تاییدیه تحصیلی را تایید کند : 7 روز.
    صدور مجوز خروج: 2 روز
    اقدام برای پاسپورت: نیم روز .
    صدور و ارسال پاسپورت : 2 روز .
    ابطال سفر و معرفی به نظام وظیفه حضوری: 1 روز
    بازگشت پول به حساب: 8 روز.

    جمعا 31 فروردین درخواست زدم، 22 اردیبهشت پاسپورت گرفتم، 6 خرداد پولم برگشت.

    3- یک بحث هم هزینه ها هست :
    هزینه های ثبت تاییدیه از دانشگاه آزاد که من بودم : حدود 15000 تومان
    هزینه ودیعه که 15 میلیون تومان است
    هزینه افتتاح حساب قوامین: حداقل 200هزار تومان
    هزینه های پلیس +10 برای صدور پاسپورت (شامل عکس، هزینه دفتر، عوارض شهرداری، خزانه گذرنامه) حدود 200 هزار تومان.

    جمعا حدود 400هزار تومان هزینه مازاد بر 15 میلیون را در نظر داشته باشید.

    4- هنگام مراجعه به پلیس+10 با ظاهر مرتب بروید چون همانجا عکس می‌گیرن و همان عکس میره توی پاسپورت!

    5- مراجعه برای ابطال سفر و معرفی به نظام وظیفه باید حضوری باشد و در تهران واقع در میدان سپاه است. (نیازی به مراجعه به اداره گذرنامه نیست)

    پاسخ
    • ممنون از مطلب مفید شما، آقای سعید برای دانش آموزی هم می شه به همین طریق اقدام کرد ؟ و اینکه آیا بلیط یا مدرکی برای اثبات سفر می خوان یا خیر؟

      پاسخ
  208. سلام خیلی ممنون از مطلب خوبتون.
    من کارشناسی رو تموم کردم و می خوام درخواست پاسپورت بدم. الان هم در یک سال معافیت تحصیلی پس از پایان تحصیل هستم. آیا اگر درخواست فارغ التحصیلی بدم، باز هم در این مدت معافیت تحصیلی می تونم از طریق دانشگاه درخواست پاسپورت بدم؟

    پاسخ
  209. سلام ممنون بابت توضیحاتتون
    میخواستم ببینم میشه بعد ازینکه پاسپورت رو گرفت بدون انجام سفر وثیقه رو پس گرفت ؟

    پاسخ
  210. سلام..خسته نباشید خوشحال میشم که به سوالم جواب بدید….میشه با پاسپورت دانشجویی برای اخذ ویزای تحصیلی آلمان اقدام کرد محدودیتی که نداره؟؟؟؟

    پاسخ
    • سلام. توی مطلب به وضوح نوشتم و بالغ بر هزار بار هم در کامنت‌ها پاسخ دادم که پاسپورت دانشجویی هیچ فرقی نداره با پاسپورت معمولی.

      پاسخ
  211. غیر از اینکه برم دانشگاه دیگه راهی نداره که بهم مجوز خروج بدن ؟ یجا خوندم تو کامنت ها نوشته بودن میشه درخواست بدیم برای سربازی بعد تو این مدت که درخواست دادیم بهمون مجوز خروج میدن

    پاسخ
  212. سلام ..
    من میخواستم بدونم که آیا میشه من برای گذرنامه از طریق سفر زیارتی اقدام کنم بعدش کنسلی سفر بدم و وثیصمو بگیرم ..و از همون پاسپورت برای ادامه ی تحصیل تو ایتالیا اقدام کنم بدونم گذاشتن مجدد وثیقه؟ سفارت چک میکنه ببینه من مجوز خروج از نظام وظیفه دارم یا نه؟؟
    و اینکه آیا وثیقه حتما باید نقد باشه یا مستونم ضمانت نامه ی بانکی هم بزارم؟؟

    ممنون از وقتتون

    پاسخ
    • توی مطلب هم نوشتم. مجوز خروج فقط برای سیستم مرزهای ایرانه و هیچ‌ تفاوتی در پاسپورت وجود نداره.
      و سوال اولتونم خیر. برای خروج از کشور باید وثیقه بزارید.

      پاسخ
  213. وثیقه 15 میلیون؟ رای سفر ده روزه و یه کشور نزدیک هم انقد باید وثیقه گزاشت؟

    پاسخ
  214. سلام آقا فرزاد ممنون از راهنماییتون
    یه سوال داشتم من کلاس دوازدهم هستم هیجده سال هم شدم معافیت تحصیلی گرفتم تیر ماه کنکور دارم میخاستم بدونم بعد از کنکور بهم پاسپورت و مجوز خروج میدن یا نه ؟

    پاسخ
  215. سلام من تاریخ مجوزم فردا تموم میشه و نتونستم خارج بشم از کشور
    واسه برداشت وثیقه باید برم نظام وظیفه یا اداره گذرنامه؟
    پاسپورتمو نمیگیرن؟

    پاسخ
  216. سلام.مشمولین غایب خارج از کشور میتونن پاسپورتشون تمدید اعتبار کنند؟

    پاسخ
  217. سلام، اول ممنون بابت توضیحات.
    دوم اینکه نام انگلیسی که داخل پاسپورت نوشته میشه کجا توسطمون نوشته میشه؟
    اسپلش برام خیلی مهمه

    پاسخ
    • بعد از گرفتن اشتقال به تحصیل و گرفتن مجوز خروج، توی فرمی که جهت دریافت پاسپورت بهتون میدن باید بنویسید. اما اگر یکبار قبلا گرفته باشید تاجایی که میدونم نمیتونید تغییر بدید.

      پاسخ
  218. سلام ممنونم از توضیحات خوبتون،من ی سوالی دارم،اینکه من فارغ التحصیل شدم و زمان فراغت از تحصیلم هنوز تموم نشده، میتونم اقدام کنم واسه گرفتن پاسپورت؟ من صرفا فقط پاسپورت نامبر رو میخوام و قصد خروج ندارم

    پاسخ
  219. سلام .
    ببخشید قبل اینکه 18 سال بشم من پاسپورت گرفتم و هنوز تاریخ داره.الان لازمه برم پاسپورت دانشجویی بگیرم ؟

    پاسخ
  220. سلام میشه با پاسپورت دانشجویی به آلمان سفر کرد و اونجا برای پناهندگی اقدام کرد یعنی تو المان بهت گیر نمیدن که دانشجویی یا سربازی نرفتی

    پاسخ
    • خیر دوست عزیز همچین سوالاتی ازتون نمیپرسن. ولی برای رفتن به آلمان به ویزای شنگن نیاز دارین و باید برای گرفتنش از هفت خان رستم عبور کنید.

      پاسخ
  221. اگ پاس اینا اوکی شد و رفتیم و خواستیم بریم یجا موندگار بشیم و برنگردیم چطوری میشه؟

    پاسخ
  222. سلام فرزاد جان
    اگر یک شخصی که دانشجو هست برای مثلا سفر زیارتی پاسپورت بگیره بعد زمان مجوز خروج از کشور تموم بشه ایا دیگه نمیتونه با پاسپورت خالی از کشور خارج بشه؟ یعنی حتما باید از نظام وظیفه مجوز داشته باشه؟
    سوال دوم اینکه این شخص بعدا میتونه با همین پاسپورت مجوز خروج بگیره و با همین پاسپورت به خارج کشور بره یعنی فقط نیاز به گرفتن مجوز خروج باشه؟ یا باید دوباره از اول براش پاسپورت صادر بشه؟
    ممنون از پاسخی که میدی

    پاسخ
    • سلام.
      سوال اول: خیر. باید توی همون بازه باشه و بدون مجوز خروج امگان خروج وجود نداره.
      سوال دوم: همون پاسپورت قبلی اگر اعتبارش به اندازه کافی باشه اوکی هست و نیازی به تعویض نیست.

      پاسخ
  223. الان که دانشگاه ها بسته است باید برا معافیت تحصیلی چکار کنیم؟
    من یه گواهی اشتغال به تحصیل از قبل دارم ولی تاریخ انقضاش برا ۳۰ بهمن است
    یه معافیت تحصیلی هم تابستون بعد از اتمام کارشناسیم برام ارسال شده و توش نوشته که با اشتغال به تحصیل ارشدم تا ۱۴۰۱ موافقت شده
    با هیچ کدوم از اینا میشه؟

    پاسخ
  224. سلام.من محوز خروجم وقتش تموم ميشه ولي باتوجه به كرونا و بستن مرزها نتونستم خارج شم ،براي تمديد محوز بايد چكار كرد؟

    پاسخ
  225. سلام.من همه كارا كردم پاسپورت اومده ولي برگه پيوست مجوز خروج نداره همراهش. بايد چكار كنم؟؟

    پاسخ
  226. سلام.من براي مجوز خروج و پاسپورت توي پليس ١٠ كشور مقصد رو روسيه و نوع خروج هوايي روسيه زدم،،الان مرزها بسته شده،اگر كشور بدون ويزا زودتر باز شد ميتونم برم يا بايد حتما كشوري كه اعلام كردم برم؟؟ (چك ميشه كه كجارو اعلام كردم)

    پاسخ
  227. سلام وقتتون بخیر و نیکی
    با توجه به ویروس کرونا دیگ نمیشه مسافرت کرد.!
    خواستم ازتون بپرسم شما کدوم قسمت از نظام وظیفه رفتین برای استرداد وثیقه؟
    و این که وقتی مراجعه کردین چند روز بعد به حسابتون برگشت؟
    ممنونم

    پاسخ
  228. اگه خدمتو نیمه کاره رو بعد چند وقت بخام ادامه بدم (فعلا بلاتکلیفم)حین خدمت بخام واس ارشد دانشگاه قبول شم ادامه تحصیل بدم (خدمتم ایست بخوره واس ادامه تحصیل) با این شرایط میشه پاسپورت بگیرم؟

    پاسخ
  229. سلام.كسي كه سربازي بايد بره ايا با برگه اعزام به خدمت ميشه درخواست مجوز خروج و پاسپورت كرديا خير؟تنها راهش فقط تحصيلي هست؟؟

    پاسخ
  230. من ودیعه رو پرداخت کردم ولی اس ام نیومده و تو سایت هم زده درحال انتقال در حالی که ۲ روز گذشته و دوستم که دیروز وثیقه رو پرداخت کرده الان براش اس ام اس اومده

    پاسخ
  231. سلام من ودیعه رو پرداخت کردم شنبه صبح ولی الان دوشنبه اس و تو سایت زده در حال انتقال به سازمان و اس ام اس هم نیومده برام
    دوستم یکشنبه وثیقه رو پرداخت کرده و مجوزش صادر شده.
    میدونید چرا برای من طول کشیده؟

    پاسخ
  232. سوالی که داشتم اینه که من تازه فارغ التحصیل لیسانس شدم و تا یک سال مهلت معرفی به وظیفه دارم.
    می‌خوام برای تحصیل در کانادا اقدام کنم، اما قبلش باید آیلتس بگیرم که اون نیاز به پاس داره.
    من الان به توجه به وضعیت یک سال معرفی، بهم مجوز خروج و پاسپورت میدن؟ یا می‌گن باید برگه اعزام پر کنی؟
    بعد اگه کار به پر کردن برگه اعزام بکشه، بعدا که پذیرش دانشگاه گرفتم می‌تونم دوباره وضعیتش رو به معافیت تحصیلی تغییر بدم؟

    پاسخ
  233. برای مدارک لازم جهت پاسپورت، دیگه عکس 4*6 نیاز نیست ببرید . خودشون تو پلیس +10 ازتون عکس میگیرن…نرید عکاسی الکی هزینه اضافی بدید…

    پاسخ
  234. با سلام و تشکر از توضیحات خوب و کامل اتون.
    من دانشجوی دکتری هستم و مجوز خروج از کشور رو به صوت زیارتی برای کشور عراق گرفتم. حدود 5 روز در کشور عراق کار دارم و بعد از اون برای سه روز باید برم ترکیه و از ترکیه به ایران برگردم. می خواستم بدون زمانی که به ایران برمی گردم شامل جریمه نمی شم؟ چون اخرین باری که سفر خارجی داشتم برای باز پرداخت پول ودیعه مجبور شدم به میدان سپاه مراجعه کنم و آنجا بعد از چک کردن پاسپورت مبلغ ودیعه رو به حساب ام واریز کردن. با چک کردن پاسپورت مشخص میشه که من یک کشور دیگه هم رفتم که زیارتی نیست.
    با تشکر از راهنمایی شما

    پاسخ
    • نمیدونم حقیقتش! ولی خب احتمالا بتونین ماست مالیش کنین که زیارتتونو کردین و رفتین ترکیه کاری انجام بدین. اما به هر حال نمیدونم!

      پاسخ
  235. سلام اقا فرزاد ی سوال داشتم
    پاسپورت من اومده ولی برگه سفید که برای شما توضیحات داره برای من نیست !
    اون برگه سفید رو موقع خروج درخواست کردن از شما ؟
    با سپاس

    پاسخ
  236. سلام . من دانشجو هستم و قبلا مراحل گرفتن پاسپورت و اجازه خروجو طی کردم و اخرش پاسپورت و یه برگه اجازه خروج مثل شما برام پست شد .ولی بعدش از مجوز استفاده نکردم . الان بار دوم درخواست دادم و توی سایت نوشته مجوز صادر شده و ولی چون از قبل پاسپورت دارم دیگه اون کاغذی که روش تاریخ خروج بود برام پست نمیشه ..میخواستم بدونم واسه بار دوم هم اون کاغذ واسه خروج ضروریه یا همینکه روی سایت اداره گذرنامه هست کافیه؟

    پاسخ
  237. سلام آقا فرزاد خوب هستین وقتتون بخیر
    یک سوالی داشتم
    من کشور خروج از کشور رو زدم به مقصد عراق زیارتی !‌
    حالا هوایی رو چک کردم دیدم مثلا از تهران به بغداد ولی دو مسیره
    مثلا نوشته تهران به عراق ولی توقف در استانبول
    میخواستم بدونم این نوع بلیط رو میتونم بگیرم یا کلا باید به فکر ‍جستجوی بلیط یکسره باشم ؟
    با تشکر

    پاسخ
  238. سلام وقتتون بخیر
    من مجوز خروج از کشورم رو از 14 اسفند تا 4 فروردین زدم ولی بعد متوجه شدم سفرم به گرجستان از 26 اسفند تا 1 فروردین هست
    از 1 فروردین تا 4 فروردین تعطیلی رسمی هست من چطور تا قبل از 4 فروردین برای بازگشت وثیقه اقدام کنم؟
    آیا میشه بعد از 4 فروردین هم برای استرداد وثیقه اقدام کرد یا نه دیگه ضبط میشه؟
    ممنون میشم جواب بدید

    پاسخ
  239. سلام ببخشید من واسم پیام اومد که مجوز خروج از کشورم صادر شد مراحل بعدی رو ازپلیس گذرنامه پیگیری کنید….بعد یه ساعت دوباره برام پیام اومد که مجوز خروج از کشور شما توسط سازمان و ظیفه عمومی ناجا صادرگردید جهت رفع مشکل گذرنامه به پلیس گذرنامه مراجعه کنید…البته هنوز توی سایت ثبت نشده مجوز صادرشده زده درحال انتقال درخواست به سازمان نظام وظیفه….واینکه من هنوز به پلیس بعلاوه ده مراجعه نکردم واسه پاسپور به نظرتون پیغام دومی که واسم اونده یعنی چی برارفع مشکل؟؟!!کجا برم؟

    پاسخ
  240. با سلام ضمن تشکر از مطالب خوبتون
    برای من این پیغام اومده
    مجوز خروج شما از سمت سازمان وظيفه عمومي صادر شد. جهت رفع مشکل صدور گذرنامه خود به اداره پليس گذرنامه مراجعه فرماييد.
    حالا باید برم پلیس +۱۰؟؟؟

    پاسخ
  241. سلام ببخشید توی مرحله واریز ودیعه وقتی اطلاعات حساب رومیدی وشماره کارت ورمز دوم و…میزنی میره توی یه صفحه ای که بالاش نوشته (تاییدفرایند پرداخت) که پایین صفحه اش یه دکمه بازگشت داره یکیم چاپ من یه اسکرین ازصفحه گرفتم بازگشت رو زدم حالا اومدم توصفحه اصلی خودم اون پایین زده اماده ارسال به نظام وظیفه این یعنی تموم باید منتطر باشم جواب بیاد یا اشتباه عمل کردم پولم از حسابم برداشت شده وهیچ پیغام خطایی نیامد

    پاسخ
  242. سلام وخسته نباشید ممنون از مطالب مفیدتون ۲تاسوال داشتم.یکی اینکه اگه من بازه سفرروبزنم ۲۹اسفند تا ۱۴فروردین یعنی ۱۵ روز ولی کل مسافرت ۷روز بشه خروح وورودم به ایران .آیا ۱۵روزی که تو سایت زدم برام حساب میشه یا ورود وخروجی که تو پاسم میخوره ملاکه یعنی درواقع میخوام بدونم ۷روز برام‌حساب میشه توی یه ترمم یا ۱۵روز؟!
    اگه سفرم توی نوروز باشه الان که ترم بهمن شروع نشده وهنوز انتخاب واحد نکردم میتونم اقدام کنم یاباید حتما انتخاب واحد ترم بهمن شروع بشه کلاسها تشکیل بشن بعد اقدام کنم؟!
    ممنون

    پاسخ
  243. من تاییدیه تحصیلیم زر داخل سایت نظام وظیفه اومد یعنی دانشگاه تایید کرده ایا باز نیاز به برگه معافیت تحصیلی برای ارائه به پلیس +10هستم؟

    پاسخ
  244. سلام من مقصد سفرمو عراق زدم که به جای ۱۵ ، ۳ پرداخت کنم زدم بازه سفرمم یه جیز دیگه زدم که تو اون تاریخ نمیرم ، مشکلی که بوجود نمیاد؟

    پاسخ
  245. سلام من دانشجو بودم تموم کردم، الان اگه بخوام با وثیقه برم و و بعد یکسال نیام چی میشه؟

    پاسخ
  246. سلام داداش ممنون بابت مطالبی که به اشتراک گذاشتی. میخواستم بپرسم تو مرحله اول که کشور مقصد رو مشخص کردیم ایا تو مراحله بعد امکان تغییر مقصد هست؟ مثلا موقع اقدام برای پاسپورت اگه مقصدم عوض شده باشه؟ و اینکه کشور مقصد مثلا اگر ترکیه باشه بعد به جاش گرجستان برم مشکل ایجاد میشه؟ ممنون میشم راهنمایی کنی

    پاسخ
  247. سلام وقت بخیر
    ممنون از اطلاعات خوبی که در اختیار همه میزارین، من یه سوال دارم اگر راهنمایی کنین ممنون میشم، من دانشجوی ارشد بودم و به تازگی دفاع کردم، معافیت تحصیلی داشتم ولی برای گرفتن پاسپورت گفتن که چون دفاع کردم نمیتونم پاسپورت بگیرم، سوال من اینه اگر پذیرش یه دانشگاه خارج از کشور رو داشته باشم یا بخوام ازمون ایلتس بدم، میتونم درخواست پاسپورت بدم؟؟

    پاسخ
  248. سلام فرزادجان وقتت بخیر, دوتا سوال ازت داشتم:
    ۱- من دانشجو هستم و از قبل مشمولیت پاسپورت دارم و الان وثیقه رو پرداخت کردم و مجوز خروج از کشور هم برام صادر شده, آیا الان نیاز هست که برم اداره گذرنامه یا نیازی نیست و میتونم خارج شم ؟
    2- من سفرم رو سیاحتی زدم و و وثیقم هم 15 تومن بود ولی الان مقصد سفرم رو که تو سایت زدم عوض شده آیا مشکلی پیش میاد برام ؟

    پاسخ
  249. سلام من مي خوام برم از ايران خدمت نكردم ودانشجو هستم 15 مليونم دارم وثيقه بزارم اميدي هست

    پاسخ
  250. سلام من ۱۵ روز شده اومدم ولی پولمو برگشت نزدن الان باید برام نظام وظیفه چه مدرکی با خودم ببرم پولمو پس میدن؟

    پاسخ
  251. سلام خدمت شما
    میخواستم بدونم
    من پاسپورتم تا سال ۱۴۰۰ تاریخ داره
    بعد میخوام سفر سیاحتی برم ترکیه
    باید بازم پاسپورت بگیرم
    یا فقط وثیقه بزارم و کارای اشتغال به تحصیل رو انجام بدم؟

    پاسخ
  252. سلام،
    آقا گفتین بعد از برگشت از سفر بریم نظام وظیفه خودمونو با مدارکمون نشون بدیم که بتونیم وثیقه رو پس بگیریم.
    سوالم اینه که نظام وظیفه تو تهران کجاست آدرسش؟
    ممنون

    پاسخ
  253. من پولی رو که واریز کردم به حساب قوامینم برگشت ولی تو سایت زده انتقال به نظام وظیفه

    پاسخ
  254. سلام اولا ممنون از راهنمایی کاملتون بعدش سوالم اینه که اگه من فقط میخوام پاسپورت بگیرم برای وقت سفارت و اصلا ننیخوام از کشور خارج شم و راستش 15 میلیون تومن ندارم که بخوام وثیقه سیاحتی بذارم الان. آیا میشه گزینه زیارتی رو انتخاب کنم و وثیقه 3 تومنی بذارم. چون دیدم نوشتید برای اینکار مدارک دیگه ایم ازتون میخوان. اون مدارک چی هستن!؟

    پاسخ
  255. من ار دانشگاه کاعذی گرفتم که روش نوشته محوز خروج از کشور با پرداخت هزینه . من می خوام پاس بگیرم الان باید چیکار کنم /؟؟؟؟
    معافیت تحصیلی هم قبلش گرفته بودم .

    پاسخ
  256. سلام من درخواست مجوز خروج دادم ولی لغوش کردم الان چند بار میتونم از کشور خارج بشم همون 2 باره یا یکیش پرید

    پاسخ
  257. مرسی بابت مطلب جامع تون میگم اوجا که زده نوع ضمانت باید سازمانی رو بزنیم یا نقدی؟

    پاسخ
  258. سلام خسته نباشید
    ببخشید تاریخی که در سایت سخا باید وارد کنی باید دقیق باشه
    یا میشه یکی دو روز حداقل از ورود و خروج به کشور فاصله باشه
    مثلن من میخام تو تاریخ 27 بهمن برم اما شاید بلیط گیرم نیاد ب همین خاطر میخام 25 بزنم م مشکلی پیش نیاد
    میشه این کارو کرد یا دقیق باید باشه

    پاسخ
  259. سلام باتشکر از شما دوست عزیز که تجربیات مفید خودتون رودراختیار ما گزاشتید.یه سوال داشتم
    اونم اینکه مثلا اگر ناریخ پرواز رفت ۲ ام باشه وبرگشت ۹ ام بازه زمانی رو توی سایت یکم رفت ودهم برگشت بزنیم مشکلی پیش نمیاد

    پاسخ
  260. سلام وقتت بخیر
    اقا من 2 تا سوال دارم نه کسی پرسیده بود و نه جوابی بود براش!
    من تاریخ خروج رو الان 26/10/98 و ورود رو 16/11/98 زدم یک بازه 20 روزه! مقصد هم زدم ترکیه!
    1_ حالا اگر بشه و منم پیگیر باشم و همه چی درست باشه مثلاً پاسپورت من 20 ام بیاد! زودتر از 26 میتونم برم؟
    2_ خالا اگه بشه و منم پیگیر باشم و همه چی درست باشه مثلاً جای ترکیه میتونم کشور دیگه ای برم؟
    3_ بعید میدونم همه چی درست بشه ولی اگه بشه تو حالت 1 من زودتر از 26 ام برم و زودتر از 16 ام هم بیام زودتر باید اقدام به آزادی وثیفه بدم یا اینکه باید 17 ام برم برای آزادی وثیقه؟

    پاسخ
    • 1-فقط توی بازه‌ای که اعلام کردی اجازه داری از کشور خارج بشی
      2-واقعا نمیدونم. بنظرم منطقی نیست این کار. ولی باید از اداره گذرنامه بپرسی که آیا ممکنه یا نه.

      پاسخ
  261. سلام وقت بخیر
    من میخوام پاسپورت بگیرم ولی قصد خروج از کشور ندارم
    صرفا به پاسپورت برای کار های فریلنسری نیاز دارم
    بازم هم برای گرفتن پاسپورت به وثیقه نیاز هست؟

    پاسخ
  262. سلام و وقت بخیر
    من میخوام فقط پاسپورتم رو بگیرم و میخوام در اسرع وقت بهم برسه. اگه مثلا زمان سفر رو بزنم دو ماه دیگه (به علت مشکلاتی نمیتونم همین تاریخ های نزدیک بزنم)، بازم طی یه هفته بهم پاسپورت میرسه یا به خاطر اینکه تاریخ سفر رو دو ماه دیگه زدم، ممکنه طولش بدن و سریع بهم نرسونن؟
    ممنون

    پاسخ
  263. سلام
    برا خروج باید انتخاب واحد داشته باشیم؟
    بین دو ترم نمیشه رفت؟ من برای فردای امتحانات درخواست دادم دانشگاه تایید نمیکنه
    میگه اون موقع انتخاب واحد نداری

    پاسخ
  264. با سلام و سپاس من فقط قصد گرفتن پاسپورت دارم و 4 ماه ديگه ميخام برم سفر و الان زمان خروج را الكي مي زنم و نخواهم رفت اونوقت آيا اين زمان خروج الكي از مدت 20 روز قانوني براي خروجم كم نمي كنه ؟

    پاسخ
  265. در جواب پاسخی که شما دادید…کسی مرض نداره پول اضافی بده اره…ولی کسی جرات نداره…همچین ریسکی کنه…چون مطمعن نیست بشه با وثیقه زیارتی رفت مسافرت سیاحتی…من از یه اقا که خیلی خارج از کشور میرفت پرسیدم..گفت… میتونی بری و اصن کاری ندارند…ولی هنوز مطمعن نیستم…

    پاسخ
    • بله و اینو در نظر بگیرید که درصورتی که متوجه همچین مغایزرت عجیبی بشن چه عواقبی ممکنه داشته باشه! نظام وظیفه با کسی شوخی نداره!

      پاسخ
  266. سلام بازم معزرت ببخشید من زنگ زدم به دفتر اسناد رسمی
    گفتن اطلاع نداریم
    من موندم چکار کنم
    اگه میشه راهنمایی کنید
    با تشکر

    پاسخ
    • حقیقتش برای افرادی که برای تحصیل میرن خارج من میدونم که وثیقه سندی میزارن. اما برای مسافرت مطمئن نیستم. با این حال فکر نمیکنم مشکلی باشه. اما به هر حال حرف نظام وظیفه شرطه!

      پاسخ
  267. سلام خدمت شما با تشکر از زحماتتون
    ببخشید ازتون سوال پرسیدم که میشه به جای پول نقد … چک یا سفته یا سند گزاشت شما گفتید بله
    اما تو سایت نظام وظیفه زده پول نقد و زنگ هم میزنم میکن که فقط پول
    میشه راهنمایی کنید که من چکار کنم راهی هست برای اینکه پول نقد ندم
    باتشکر

    پاسخ
    • چک و سفته رو نگفتم. چون نمیدونم. اما سند ملک یا زمین رو میشه گذاشت. به هر حال میتونین با این دفتر اسناد رسمی تماس بگیرین که راهنماییتون کنن:

      021-88846288

      پاسخ
  268. سلام من میخوام به استرالیا برم و قصد بازگشت ندارم..میخواستم بدونم ایا توی فرودگاه و با سیستم چک میکنن که برای خروج از کشور شما کدوم کشور رو زدید…من میخوام با خروج زیارتی برم به استرالیا و نگرانم که جلوم رو بگیرند…ایا نوع خروج شما توی فرودگاه چک شد و بهتون گفتند ؟!؟!

    پاسخ
    • سلام. والا برای من مطابقت داشت و مشکلی پیش نیومد. ولی برای شما احتمالا مشکل بشه! اگر به همین راحتی بود که وثیقه زیارتی گذاشت بعد رفت مسافرت عادی کسی مرض نداشت که پول اضافه بده!:))

      پاسخ
  269. سلام
    لطفا این مورد رو هم اضافه کنید به متن برای راهنمایی دوستان:
    اول: عکس برای پاسپورت لازم نیست چون در پلیس +10 آنلاین میگیرن.
    دوم: برای گرفتن تایید دانشگاه که مهمترین بخشه چون میتونه کاملا وقت رو تلف کنه
    اول برین دانشکده خودتون بخش آموزش یه فرم هست به نام اجازه خروج از کشور که باید تکمیل کنید ببرید امضا بگیرید بعدش بعد اونا تایید رو میفرستن آموزش کل براتون که توسایت پلیس تایید کنن.
    موفق باشین

    پاسخ
  270. سلام خسته نباشید ببخشید وثیقه رو فقط باید نقد داد یا چک سفته یا سند ملکی میشه؟؟
    برای سفر سیاحتی میخام
    بیشتر سایت ها نوشتن یا پول نقد یا ضمانت نامه بانکی هر کجا ی چیزی نوشتن
    باتشکر

    پاسخ
    • بله. میتونین از طریق دفاتر اسناد رسمی از اموال غیر منقولتون وثیقه بزارین. منتها سند نباید در گرو بانک یا… باشه.
      میتونین با این شماره تماس بگیرین و سوالتونو بپرسین:
      ۰۲۱-۸۸۸۴۶۲۸۸ اسناد رسمی ۹۰۳ تهران

      پاسخ
  271. دوستانی که جدیدا پاس گرفتن با سفر سوری (کنسل شده) مبلغ ضمانت ضبط نمیشه ؟!

    پاسخ
  272. سلام یه سوال ریز
    برای گرفتن پاسپورت میتونم کشور مقصد رو زیارتی بزنم 3.5م ضمانت رو بدم بعد پاس رو گرفتم کنسلی شو بزنم؟
    مقصد زیارتی برا تایم های خاصیه (مثل اربعین) یا نه همیشه همون 3.5م ؟
    خلاصه : میخوام یع جوری اون 15م ضمانت بشه 3.5م ضمانت میشه عایا !؟

    پاسخ
  273. سلام
    ببخشید من فقط پاسپورت رو برای آزمون های تافل و جی ار ایی می خوام. آیا سفر سیاحتی درخواست بدم؟ تاریخش و کشورش مهم نیست؟ همین جوری از خودمون بنویسیم مثلا 4 ماه دیگه سفر به ترکیه خوبه؟
    و این که چون سفر رو کنسل می کنیم بعده ها برامون مشکلی پیش نمیاد برای خروج از کشور؟ (این خیلی مهمه)

    پاسخ
  274. با سلام
    امروز گذرنامه ام آمد اما فقط گذرنامه بود مجوز خروج از کشور نیامد آیا باید اون مجوز را حضوری از پلیس گذرنامه بگیرم؟

    پاسخ
  275. اگر بازه زمانی سفر تموم بشه بعد لغو سفر رو بزنید و پاسپورتت پیش خودت هست وثیقه هم نذاشتی سفر‌کنی؟!

    پاسخ
    • 11- آيا صدور مجوز خروج براي دانشجويان از سوي وظيفه عمومي محدوديت دارد؟

      خير صدور مجوز خروج در هر ترم تحصيلي از نظر وظيفه عمومي هيچ محدوديتي ندارد

      پاسخ
  276. سلام.
    ببخشید اگه یه دانشجو بخواد مهاجرت دائم کنه،برای ادامه تحصیل بره کشور های اروپایی،شرایط پاسپورت گرفتن چیه؟؟؟
    این شرایط که شما گفتین برای مسافرت کوتاه مدته…
    ممنون

    پاسخ
  277. سلام وقتتون بخیر
    من قصد خروج از کشور رو الان ندارم و پاسپورت رو برای امتحان آیلتس میخوام . میشه وثیقه گذاشت و سفر رو نرفت دیگه ؟ پول رو باز برمیگردوند؟

    پاسخ
  278. سلام ممنونم از راهنمایی تون. یه سوالی داشتم اینکه من قصد سفر ندارم.تاریخ برگشت رو در درخواست 12 اذر اعلام کرده بودم.متاسفانه تاییدیه دانشگاه دیروز 5 آذر اوکی شد و امروز 6 آذر وثیقه رو پرداخت کردم. با توجه به اینکه فرایند تایید وثیقه(اومدن پیام) و رسیدن پاسپورت به دستم ممکنه یک دو هفته ای طول بکشه و بعد از تاریخ برگشتی که 12آذر اعلام کردم میشه.بنظرتون مشکلی پیش میاد؟ من فقط نیاز به گرفتن پاسپورتِ دارم.سفر مهم نیس اصلا

    پاسخ
  279. یک دانشجو اگه بخواد برای بار دوم به خارج کشور بره باید چیکار کنه؟ دوباره نیاز به اشتغال به تحصیل و پروسه های قبلی میخواد،ممنون میشم اگه کامل توضیح بدین

    پاسخ
  280. سلام وقتتون بخیر ببخشید یه سوالی داشتم خب اگه این مراحل طی بشه و پاسپورت صادر بشه برای سفر به کشورهایی که ویزا میخوان مثلا کشورهای عضو شینگن چطور باید چیکار کرد خیلی مهم هستش بی زحمت راهنمایی کنید. ودر کل مدت زمانی که طول میکشه که کارها انجام بشه چقدر طول میشکه برای سفر به کشور اروپایی

    پاسخ
    • بستگی به شرایط خودتون و کشوری که اقدام میکنین برای ویزا داره. ممکنه تا چند ماه طول بکشه. پیشنهاد میکنم اول یه سفر ثبت کنین که نرین پاسپورتتونو که گرفتین کارتون که انچام شد بعد درخواست سفر بدین.

      پاسخ
  281. مطلب عالی بود
    واقعا مرسی
    فقط یه سوال دارم…
    میشه ۳.۵ پول گذاشت واسه سفر زیارتی بعد از کشور مقصد زیارتی رفت مثلا همین گرجستان؟
    فرودگاه اونجا گیر نمیدن؟
    دیگه ۱۵ تومن ادم نده!

    پاسخ
  282. سلام ممنون از راهنماییتون
    ببخشید من یه سوال داشتم من بازه سفرم رو ۱ ام تا ۵ ام زدم اما الان در مرحله وثیقه گذاشتن هستم یعنی پارت ۳ ولی تاریخ سفرم و همچنین برگشتم عوض شده یعنی ۵ ام تا ۱۰ ام شده و فرصتم واسه طی مراحل مجدد ندارم میخواستم ببینم برای اصلاح بازه سفر در این مرحله امکان پذیر هست ؟ اگر هست به چه شکله؟

    پاسخ
  283. سلام
    پرداخت وثیقه را باید همان موقع که دانشگاه تایید کرد انجام داد یا می شود چند روز دیگر انجام داد؟

    پاسخ
  284. با سلام
    برای پرداخت وثیقه باید با کارت قوامین خودم پرداخت کنم یا می توانم با کارت های دیگر بانک ها پرداخت کنم؟

    پاسخ
  285. من ۲۷ مهر ۹۸ بلیط برای ترکیه داشتم پیشنهاد میکنم اگه قراره مث من مجوز خروج دانشجویی بگیرین حداقل یه ماه قبل اقدام کنین چون طول میکشه .موقع برگشتم حتما باید برین نظام وظیفه ورودتونو بزنین بعد ۴۸ ساعت از اس ام اس تایید ورودتون پول وثیقتون به حساب قوامینی که به اسم خودتون ثبت کردین توو سامانه نظام وظیفه واریز میشه

    پاسخ
  286. سلام و وقت بخیر
    زمان مراجعه به فرودگاه اون برگه پیوست که کشور مقصد و بازه تاریخ رفت و برگشت رو زده هم لازمه؟

    پاسخ
  287. با سلام، من سال پیش از کشور خارج شدم و اون زمان از طریق معافیت تحصیلی پاسپورت گرفتم. حالا دوباره می خوام از کشور خارج بشم و پاسپورت هم دارم. فقط نمی دونم الان که وثیقه بذارم، بعدش چیکار باید بکنم؟ باید برم پلیس +10 یا اداره ی گذرنامه؟ یا هیچ کدوم؟ ممنون

    پاسخ
  288. سلام
    میشه برای پاسپورت اقدام کنیم و خارج نریم و وقتی که پولمون رو پس دادن قاچاق بریم ترکیه و از اونجا قانونی به اروپا بریم البته قبلش درخواست ویزا میدم ؟

    پاسخ
  289. سلام ، داداش من درخواست مجوز خروج از کشورو توی سایت نظام وظیفه دادم ولی دانشگام(یه جای بسیار پرت) داره اذیت میکنه
    دو هفتس میگه فلان سایت(دقیا نمیدونم چی میگن ) وا نمیشه و… میگه باید نامه ازینجا ببری نظام وظیفه مرکز استان و … ، ینی واسه ی چیز که اینترنتی هم میشه انجامش داد باید 300 400کیلومتر راننده گی کنم 😐
    میخواستم بدونم راه دیگه ای هم هست واسه گرفتن این مجوز؟یا یجا ایمیل بزنیم همچین چیزیو گزار بدم؟
    به شدت پاسپورت نیاز دارم ، و پاسپورت زیارتی و سیاحتی فرق میکنه؟ ینی با 3 تومن ثیقه هم میشه همون پاس معمولی 5 ساله رو گرفت؟

    پاسخ
  290. سلام
    من میخوام پاسپورت با همین وثیقه بگیرم و برم خارج و کلا هم برنگردم.
    با اون پاسپورتی که گرفتم میشه در ترکیه اقامت یکساله گرفت؟
    در واقع اونجا استعلام نمی کنن تا ببینن مجوز خروج من موقته؟
    میترسم برم اونجا و بهم اقامت ندن و مجبور بشم برگردم به ایران!

    پاسخ
    • توضیح دادم که! پاسپورت کاملا عادی هست مثل هر کس دیگه. مجوز خروج هم فقط توی سیستم مرزبانی و نظام وظیفه ایران هست. هیچ کشور دیگه‌ای بهش دسترسی نداره

      پاسخ
  291. سلام برای گرفتن پاسپورت میشه بدون مراحل نظام وظیفه اقدام کرد؟ یعنی من نمیخواهم مجوز خروج از کشور بگیرم من فقط پاسپورت میخواهم تا لاتاری ثبت نام کنم آیا میتونم بدون اون مراحل پاسپورت بگیرم؟

    پاسخ
  292. سلام.مرسی بابت توضیحات خوبت
    یه سوال مهم.من الان برای ثبت نام لاتاری باید پاسپورت رو تمدید کنم.باید باز وثیقه بذارم با اینکه نمی خوام از کشور خارج شم…؟ :((((((

    پاسخ
  293. سلام

    آیا کسی که دیپلم دارد و در دانشگاه پذیرفته شده است و غیبت ندارد می تواند برای رشته جدید دیگری در خارج از کشور اقدام کند و به صورت قانونی با معافیت تحصیلی از کشور خارج شود؟

    پاسخ
  294. سلام

    1. این لاشه پاسپورت قبلی رو که میگیرند دوباره بهمون بر میگردونند؟‌
    2. مشمولینی که غیبت ندارند و الان دانشگاه هستند آیا میتونند برای درس خوندن در مقطع کارشناسی یا پزشکی انصراف بدن و پاسپورت بگیرند و با مجوز طولانی از کشور خارج بشوند؟ یا باید منتظر باشند تا کارشناسی رو بگیرند؟

    پاسخ
    • منظورم این هست که آیا فردی غیبت نداشته باشد میتواند برای تحصیل در خارج از کشور از دیپلم به بعد و مثلا برای مقطع کارشناسی پاسپورت و معافیت تحصیلی بگیره؟ چون خودشون میگن فقط برای ارشد و بالاتر معافیت تحصیلی میدن؟

      پاسخ
  295. من یک هفته از ترکیه برگشتم هنوز پولمو نریختن. یعنی امروز تازه بازه تموم میشد. الان اس ام اس اومد که به اداره نظام وظیفه مراجعه کنید و اگر برگشتید ورودتون رو ثبت کنید.

    پاسخ
  296. سلام رفیق من یرای اربعین درخواست داده بودم حالا برگه موقتم اومده ولی من نرفتم حالا برام پیامک اومده با مدارک به وظیفه عمومی مراجعه کنید
    حالا این وظیفه عمومی چیه؟پلیس بعلاوه 10 باید برم
    میدون سپاه باید برم کجا باید برم؟

    پاسخ
  297. سلام
    وقت بخیر
    منظورتون از تاییده تحصیلی همون اشتغال به تحصیل هست
    چون من زنگ زدم به پلیش+10گفتند اشتغال به تحصیل می خواییم
    بعد اینکه چند روز طول میکشه تا تاییدش کنند

    پاسخ
  298. سلام سپاس بابت مطلب مفیدتون.
    من تو مرحله ی تایید دانشگاه هستم و 3 شنبه 30 ام هم بلیط پرواز ترکیه دارم امروز رفتم دانشگاه و مسئول آموزش برای تایید نبود و گفتن یکشنبه 28 ام میاد. اگه یکشنبه 28 ام صبح از طرف دانشگاه تایید بشه تا سه شنبه شب 30 ام مجوز خروج صادر می شه؟ پاسپورتم دارم.

    پاسخ
  299. سلام آقا فرزاد
    اطلاعات کافی و دقیقی بود و با یک ادبیات شفاف و همه کس پسند. عالی بود. ممنون از وقتی که برای ارسال این اطلاعات برای استفاده همه کردی. موفق باشی.

    پاسخ
  300. سلام ، مرسی داداش بابت توضیحاتت
    یه سوالی دارم ، من الان پاسپورت لازم دارم برای ی سری کارام، برای اربعین درخواست مجوز خروج از کشور دادم ولی قصد خروج ندارم، توی سایت نظام وظیفه زده بود 3تومن وثیقه میخاد که بعد از ثبت درخواست شد 0 تومن ! گویا وثیقه نمیخاد واسه اربعین!و منتظر تاییدیه دانشگاه هستم …
    فقط ی سوالی دارم ، اونم اینه که این پاسی که بهم میدن اعتبارش 5 سالست یا فقط تا انتهای اربعین اعتبار داره؟ و کی و کجا باید بگم که از کشور بیرون نرفتم؟ :/
    و معافیت تحصیلیم هم تا سال 99 هست ، بعد از اتمامش دیگه نمیتونم درخواست مجوز بدم دیگه؟ درسته؟ :))

    پاسخ
  301. سلام. من میخوام از طریق اربعین برای پاسپورت اقدام کنم ولی قصد ندارم برم فقط میخوام پاسپورتو بگیرم به من گفتن بهت پاسپورت موقت میدیم بعد از اربعین پاسپورت اصل میاد برات میخواستم بدونم بعد از اینکه تاریخ ورود و خروج از کشورو ثبت کردم ولی نرم پساپورت اصلو بهم میدن؟؟مشکلی واسم پیش نمیاد؟؟

    پاسخ
  302. سلام داداش !
    من حدودا 1 ماه دیگه پاسپورتم مدتش تموم میشه ( منقضی میشه ) باید تمدید کنم . راستش قصد خروج از کشور ندارم ولی دی ماه امتحان آیلتس دارم .. امتحان آیلتس هم نیاز هستش که پاسپورت ببری با خودت … برای تمدید پاسپورت بازم باید 15 تومن وثیقه بزارم ؟

    پاسخ
  303. ﺳﻼﻡ ﺟﻨﺎﺏ ﻣﺮﺳﻲ ﺑﺎﺑﺖ اﻃﻼﻋﺎﺗﻲ ﻛﻪ ﺑﺎ ﻣﺎ ﺩﺭﻣﻴﻮﻥ ﮔﺬاﺷﺘﻴﺪ.
    ﺳﻮاﻟﻢ اﻳﻨﻪ ﻛﻪ ﻣﻦ ﺩﺭاﻳﺮاﻥ ﺩاﻧﺸﺠﻮ ﻧﻴﺴﺘﻢ اﻣﻜﺎﻧﺶ ﻫﺴﺖ ﻣﺜﻼ ﻳﻜﻲ ﺩﻭﻣﺎﻩ ﺩاﻧﺸﮕﺎﻩ ﺑﺮﻡ ﻭﺑﻌﺪاﺯ ﮔﺮﻓﺘﻦ ﭘﺎﺳﭙﻮﺭﺕ اﺯ ﺩاﻧﺸﮕﺎﻩ اﻧﺼﺮاﻑ ﻣﻴﺪﻡ
    ﭼﻮﻥ ﻣﻦ ﺑﺎﻳﺪ ﺳﺎﻝ ﺁﻳﻨﺪﻩ ﻛﻪ ﻣﻴﺭﻡ ﺩاﺧﻞ ﻧﻮﺯﺩﻩ ﺳﺎﻟﮕﻲ ﺑﺎﻳﺪ ﺑﺮاﻱ ﻛﺎﻟﺞ ﺩﺭﺁﻟﻤﺎﻥ ﻭﻗﺖ ﻣﺼﺎﺣﺒﻪ ﺑﮕﻴﺮﻡ ﻭﻭﻗﺖ ﻣﺼﺎﺣﺒﻪ ﻫﻢ ﻻﺯﻣﺶ اﻳﻨﻪ ﻛﻪ ﭘﺎﺳﭙﻮﺭﺕ ﺩاﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﻲ.ﻓﻘﻄ ﺑﮕﻴﻦ ﺁﻳﺎ ﻣﻴﺸﻪ ﻳﻜﻲ ﺩﻭﻣﺎﻩ ﺩاﻧﺸﮕﺎﻩ ﺑﺮﻡ ﻭﺑﻌﺪاﺯ اﺧﺰ ﭘﺎﺳﭙﻮﺭﺕ اﻧﺼﺮاﻑ ﺑﺪﻡ??
    ﺧﻴﻠﻲ ﻓﻜﺮﻡ ﺩﺭﮔﻴﺮﻩ ﻭاﺳﺘﺮﺱ ﺩاﺭﻡ
    ﻟﻂﻔﺎ اﮔﻪ اﻣﻜﺎﻧﺶ ﻫﺴﺖ ﺭاﻫﻨﻤﺎﻳﻲ ﻛﻨﻴﺪ.
    ﻣﺮﺳﻲ

    پاسخ
  304. الان رفتم کد سخا بگرم که البته بازه ی اربعین هم هست. فقط شماره ملی گرفت و کد رو بهم داد. یعنی یکی دیگه هم میتونست جا من بره شماره ملیمو بگه و کدمو بگیره و بره تو سایت هر غلطی دلش خواس بکنه 😐

    پاسخ
  305. سلام همسرم پاسش رو برای سفرمون به ترکیه دقیقا منطبق با توضیحات شما گرفته ممنون از این مطلب جامع و کاملتون که کلی مارو راهنمایی کرد . در کنار پاسپورت یه برگه سفید اومد که تاریخ مجاز عدم حضور رو توی یه کادر نوشته و یه سری توضیحات دیگه . آیا این برگه برای خروج لازمه که در کنار پاس ارائه بشه ؟!؟

    پاسخ
  306. خب من مراحل اینترنتی را انجام دادم و بعد از این که پیامک اومد رفتم +10 فرم را پر کردم. واسه دانشجویان فقط همون موافقت الکترونیکی هست و واسه دانش آموزان گواهی اشتغال به تحصیل هم باید ببری. واسعه اربعین اقدام کردم.
    گفت پاسپورتت بعد از اربعین میاد و با یک کاغذ میری عراق!
    میترسم نرم اربعین و پاسپورتم نیاد! ۱۵۰ هم هزینش شد.

    پاسخ
  307. سلام اقا فرزاد دمت گرم که اینقد دقیق نوشتی
    فقط یه سوال
    اینکه وقتی وثیقه میزاری ۱۵ میلیون اگر تایید شد نیازی نیست مدرکی ببری پلیس +۱۰ برای اینکه تایید شده که ما ۱۵ میلیون و گذاشتیمو نظام وظیفه ام تو سایت تایید کرده

    پاسخ
  308. سلام مرسي از توضيحاتون
    فقط يه سوال دارم تو قانون گفتن هر سال اجازه يه بار خروج هست
    كسي كه ميخواد ٢سري خروج كنه شرايطش چي ميشه؟

    پاسخ
  309. سلام
    با تشکر از مدیر سایت
    من بعد از ۲ روز که آمدم از ترکیه اس ام اس آمد بازه زمانی تاریخ برگشت شما گذشت بعد ۶ روز رفتم نظام وظیفه که ورودم ثبت نشده بود آقا پاس رو گرفت به بارکدش رو اسکن کرد گفت تا آخر هفته دیگه یا هفته دیگه میاد ولی ۲ الی ۳ ساعت بعد که اس ام اس آمد ورود شما ثبت وثیقه بزودی واریز میشه ۴۸ ساعت بعد. از اس ام اس مبلغ واریز شد و پاس هم الآن پیش خودم هست
    در ضمن اس ام اس بانک قوامین رو فعال کنید
    همچنین جی بی رمز رمز دوم یک بار مصرف پویا
    حساب رو با ۲۰ هزار تومان باز کنید و ۱۵ میلیون رو داخل بانک قوامین کارت به کارت کنید
    داخل شعب بانک قوامین کارت خوان هایی است که تا سقف ۱۵ میلیون میشه کارت به کارت کرد

    پاسخ
  310. سلام.
    الان پاسپورت واسه اربعین گرفتم و وثیقه هم رایگان بود و قصد ندارم برم سفر. آیا بعد از پایان مهلت سفر باید خودم را به جایی معرفی کنم که من سفر نرفتم؟

    پاسخ
  311. سلام و خسته نباشید به مدیریت سایت بچه ها من رفتم وان ترکیه و به جا ۳ مهر ۴ مهر رفتم و ۷ مهر برگشتم
    بازه زمانی خروج مهم نیست فقط ورود باید به موقع باشه
    بعد از ۶ روز رفتم نظام وظیفه تو میدان سپاه با پاسپورت
    کارت ملیم رو نگاه کرد رفتم یه ساختمان دیگه آقا گفت برو دست راست رفتم چکم کردن رفتم گفت خط زرد رو دنبال کن به ساختمان دیگه طبقه ۲ خروج از کشور رو فیس گرفتم فقط وقت ها سریع به سریع می‌ره جلو تا خلوت شد سریع برید باجه
    پاسم رو اسکن کرد گفت تا آخر این هفته یا هفته دیگه وثیقت میاد بعد هم چند ساعت بعد اس ام اس اومد بازگشت شما در نظام وظیفه ثبت شد و بزودی وثیقتون برمیگرده
    همیشه بعد از ورود یک هفته صبر کنید اگر اس ام اس نیومد برید نظام وظیفه
    در ضمن پاسم رو هم نگرفتند
    قابل توجه کسایی که میگفتند پاس رو میگرند وثیقه رو میدم
    عوارض هم اینترنتی پرداخت کنید هر وقت پرداخت کنید تا آخر سال اعتبار داره برای استفاده

    پاسخ
  312. سلام و احترام
    تعداد روزی که سازمان نظام وظیفه، مجوز خروج از کشور صادر میکنه محدودیتی نداره و این موضوع فقط به محل تحصیل مربوط میشه
    این موضوع رو از خود نظام وظیفه پرسیدم و گفتم که همه دوستان در جریان باشند.
    ممنون از اطلاع رسانی و سایت خوبتون

    پاسخ
  313. سلام من دانشجوام پاسپورت هم ندارم ایا میشه درست کنم ممنون میشم اگه راهنماییم کنی

    پاسخ
  314. سلام آقا فرزاد .وقتتون بخیر عزیز
    من پاسپورت دارم و اعتبار هم داره الان وثیقمو گذاشتم و پس از 3 روز پیامک مجوز خروج شما صادر شد مراحل بعدی را از پلیس گذرنامه پیگیری کنید برام اومده . کار من دیگه تمامه ؟ ینی دیگه میتونم خارج شماز کشور ؟

    پاسخ
  315. سلام عزیز خیلی ممنون از مطالبت که انقدر ما رو خوب راهنمایی کرد.
    میخواستم بپرسم میشه ما صرفا برای گرفتن پاسپورت و نه خروج از کشور اقدام کنیم و تاریخ خروج و ورود کشور رو فقط با فاصله یک روز بزنیم؟
    چون گفته بودی که توی هر نیمسال فقط بیست روز میتونید سفر کنید.
    میگم به فاصله یک روز چون الکی اون مهلته ۲۰ روزمون نسوزه؟
    ما که تاریخ سفرمون معلوم نیست هنوز ولی بزای فقط گرفتن یک روز میشه این کارو کرد یا نه؟

    پاسخ
  316. سلام اقا فرزاد جان ممنون بخاطر مطالب مفیدت من چنتا سوال دارم اول اینکه من الان درخواست پاس دادم برای اربعین و نیازی به وثیقه نداره حالا الان تو سایت نوشته:درخواست شما برای برسی به سازمان وظیفه منتقل خواهد شد. حالا سوالم اینه فعلا باید صبر کنم کاری نباید انجام بدم؟ سوال بعدیم اینه من برای امتحان ایلتس میخوام پاس بگیرم و اصلا نمیخوام سفر زیارتیمو برم پاسمو که ازم نمیگیرن بعدا؟چون ماه بعد میخوام یه سفر سیاحتی برم باکو دیگه اونموقع لازم نیست اینکارارو انجام بدم؟فقط باید وثیقه بزارم و مجوز خروج از کشور بگیرم؟
    پیشاپیش ممنون از شما

    پاسخ
  317. سلام وقتتون بخیر من دانشجو ام پاسپورت هم دارم پارسال تابستون قسمت شد رفتم کربلا اربعین امسالم میخوام برم الان نمیدونم چیکار کنم اول باید برم پلیس+10 یا برم دانشگاه و اینکه چقدر طول میکشه مجوزخروجم صادر شه چون خیلی عجله دارم و استرس زیاد چون همراهام زود میرن میترسم جا بمونم . خیلی ممنونتون میشم جواب بدین .

    پاسخ
  318. سلام ممنون از راهنماییتون .یه سوال .من الان از سفر برگشتم 15 ملیون وثیقه ای که گذاشتم کی آزاد میشه؟؟؟!

    پاسخ
  319. سلام
    اگر یکی پاسپورت داشته باشه دیگه فقط به مجوز خروج از کشور نیاز داره دیگه؟

    پاسخ
  320. سلام خسته نباشید. من برای بیست تا بیست و هشت شهریوری که گذشت مجوز خروجم صادر شد ولی نرفتم. میخواستم بدونم که چجوری دوباره وقت بگیرم برای یکی دوماه آینده؟ حداکثر چقدر میتونم وقت بگیرم؟ پولم رو باید پس بگیرم دوباره بریزم و تمام این مراحل رو از اول برم؟ الان با این پاسپورت بدون گرفتن وقت خروج میتونم از کشور خارج بشم یا نه؟

    پاسخ
  321. اقا فرزاد سلام ، عرض به حضورت ک بنده برگه اتمام تحصیل دارم یعنی کاردانی تموم شده منتظرم ک کارای کارشناسی رو انجام بدم و فعلا تو اون بازه ی یکساله فراغت از تحصیل هستم میخوام بدونم ک میتونم برای اربعین اقدام کنم ؟؟؟ پاسپورت هم ندارم !
    ایا مجوز خروج میدن ؟

    پاسخ
  322. سلام. من تازه دانشگاه ثبت نام کردم. درخواست خروج از کشورم هم برای اربعین ثبت کردم. یه پیام برام اومده که مجوز خروج از کشور شما ثبت شد و برای ادامه مراحل برم اداره پلیس گذرنامه. پاسپورت هم ندارم. حالا من باید چیکار کنم؟ منظورش از اداره پلیس گذرنامه کجاست؟
    ممنون از پاسخگوییت.

    پاسخ
  323. سلام ممنون واسه توضیح خوبتون
    یه چیزی رو بگم که امسال قانون جدید گذاشتن که از تاریخ 7 مهر 1398 برای سفر زیارتی اربعین بدون پرداخت وثیقه میشه خروج از کشور گرفت
    من خودم به احتمال زیاد اربعین نمیرم اما میخوام توهمین بازه پاسپورتمو بگیرم

    پاسخ
    • سلام داداش یه سوال. این قانون جدید بدون پرداخت وثیقه. تا اربعین فقط میشه بدون وثیقه رفت کربلا؟یا بعد از اربعین هم میشه بدون پرداخت وثیقه رفت کربلا؟

      پاسخ
  324. آقا فرزاد یک سوال:
    یکی از رفقای ما مدت زمان تحصیلش طول کشیده و بنا بر این دانشگاه براش اشتغال به تحصیل صادر نمی کنه (زورش میرسه دیگه!)
    این بنده خدا برای اینکه بتونه پاسپورت بگیره، راهی داره کارش به دانشگاه نیوفته؟
    با توجه به اینکه ظاهرا امسال برای سفر اربعین نیازی به وثیقه گذاشتن و اخذ مجوز از نظام وظیفه برای دانشجویان نیست، این بنده خدا چطوری میتونه درخواست پاسپورت بده بدون اینکه نیازی به موافقت دانشگاه داشته باشه؟

    پاسخ
  325. سلام خیلی ممنون از مطلب بسیار مفیدی که زحمتشو کشیدین و ارائه کردین
    سوالی که داشتم این بود که اگه اون وثیقه 15 میلیونی رو بعد از گرفتن پاسپورتمون، پس بگیریم:
    1. آیا پاسپورتمون همچنان اعتبار بین المللی که قبلاً داشت رو خواهد داشت؟یعنی از طرف سفارت مثلاً آلمان قابل پیگیری خواهد بود؟ (چون میخوام وقت سفارت بگیرم از سفارت آلمان.)
    2. آیا همزمان با استرداد وثیقه، پاسپورت رو هم ازمون پس میگیرن؟

    پاسخ
  326. سلام من دانشجوی روزانه هستم هوشبری. دانشگاه میگه باید تعهد بدی و یه نفر به عنوان ضامن امضا کنه.منم می خوام برم خارج درس بخونم. اگه من نیام چه مشکلی برای ضامن پیش میاد

    پاسخ
    • حقیقتش درباره دانشگاه نمیدونم. باید از خودشون بپرسید که قانونشون چیه. احتمالا شخص باید هزینه و جریمه بورسیه شمارو بده

      پاسخ
  327. با سلام دوست عزيز. من با معافيت تحصيلي اقدام به پاسپورت كنم و تاريخ خروج رو بري دي ماه بزنم ايا الان پاسپورت رو ميتونم بگيرم يا بايد نزديك زمان خروج باشه تا پاسپورت رو بدن؟؟

    پاسخ
  328. سلام
    خیلی ممنون از توضیحات خوبت.
    من ۱ سوال داشتم، من خروج از کشور رو از تاریخ ۱۰ مهر تا ۲۸ مهر یعنی ۱۸ روز زدم، وثیقه رو هم واریز کزدن ۵شنبه، احتمالا شنبه(۳۰ شهریور) بره برای مجوز.
    هر وقت مجوز رو صادر کردن برای بازه ۱۰ مهر تا ۲۸ مهر، میتونم قبل از ۱۰ مهر برم برای پاسپورت اقدام کنم یا حتما باید در داخل بازه اعلامی پاسپورت رو بگیرم؟

    پاسخ
  329. آقا سلام وقت بخیر
    دوست عزیز من تازه دانشگاه ثبت نام کردم و کلاس هام 7 مهر تازه شروع میشه…میخواستم توی همین ماه یک سفر به گرجستان داشته باشم و یه مقدار هم عجله دارم راستش. آیا اگه الان درخواست خروج از کشورم رو بزنم دانشگاه قبول میکنه؟؟ یا حتما باید صبر کنم و چند جلسه سر کلاس ها حاضر بشم؟

    پاسخ
    • نمیدونم. ولی احتمالا کار خاصی باید انجام بدی اونجا. چون من یبار که به اشتباه رفتن مسئول اداره گذرنامه گفت که فقط دفعاتی که پاسپورت داری باید بیای اینجا!

      پاسخ
  330. سلام داداش
    تو سایت نظام وطیفه نوشته مجوز خروج شما صادر شد و جهت بررسی به اداره گذرنامه صادر شد
    مرحله 5 تموم شده مرحله 6 مونده
    الان من میتونم بذم اربعین یا نه باید اداره گذرنامه هم مجوز بده؟

    پاسخ
  331. سلام
    اول خیلی تشکر می‌کنم ازت بابت اینکه اومدی این مسئله رو توضیح دادی. الان دیگه قشنگ توی گوگل اولین نتیجه وبلاگتو میاره‌ها :دی
    من شاید از قبل عید هی دنبال این بودم که منی که فقط پاسپورت می‌خوام چطوری باید اقدام کنم. خصوصاً فقط اینجا اشاره شده بود که اونایی که سفر رو کنسل می‌کنن بهشون گفتن پاسپورت رو پس بدید!
    حالا با توجه به کامنت بعضی از دوستان و تجربه خودم، فرزاد لطفاً اون قسمت بروزرسانی رو تغییر بده و این مورد که سوال خیلی‌ها هست رو بذار به جاش:
    کسایی که پاسپورت نیاز دارن به هردلیل (اپلای کردن، وقت سفارت، آزمون‌های بین‌المللی و…) باید حتماً درخواست مجوز خروج از کشور بدن. اصلاً برای پر کردن فرم درخواست پاسپورت این لازمه که قبلش مجوز خروج از کشور رو داشته باشید. پس اینکه بعضیا گفتن بدون وثیقه گذاشتن میشه پاسپورت گرفت به کل اشتباهه. هیچ جایی هم همچین کاری رو انجام نمیدن. البته این فرایند گرفتن پاسپورت به خودی خود خیلی ابلهانه‌ست، چون خب هرکی می‌خواد میره درخواست خروج از کشور فیک به عراق می‌کنه و بعدشم کنسل می‌کنه و پاسپورت پیشش می‌مونه. در کل خیلی بیخود و غیرمنطقیه ولی روالش همونیه که بچه‌ها گفتن و نگرانی دیگه‌ای هم نیاز نیست کسی داشته باشه.
    منم بعد از گرفتن کد سخا و اقدام از سایت نظام وظیفه، منتظر موندم که دانشگاه هم تایید بکنه و بعدش هم اطلاعات حساب قوامین رو زدم و ۳ میلیون رو اینترنتی پرداخت کردم. دو روز بعدش که مجوز خروج از کشور اومد رفتم پلیس +۱۰ مدارک رو کامل کردم و دو روز بعدشم پاسپورت اومد. الانم بعد از گذشت یه روز از بازه‌ای که گفته بودم می‌خوام برم عراق رفتم نظام وظیفه اونجا کپی صفحه اول و آخر پاسپورت و دفترچه قوامین رو گرفتن و گفتن که تا ۱۰ روز دیگه پول به حساب واریز میشه. منم پاسپورت رو به خوبی و خوشی گرفتم و این همه فکر و ذکر به پایان رسید! :دی
    بازم متشکر از مطلب خوبت فرزاد. آپدیت کردن پست یادت نره :دی

    پاسخ
    • من قصد سفر ندارم الکی زیارتی بزنم ..جایی باید مدرک نشون بدم که واقعا میخوام سفرزیارتی برم؟؟یا نه مدرکی نمیخوان..؟

      پاسخ
    • خیلی ممنون که تجربتون رو گفتین
      منم شرایط‌ مشابه داشتم و وقتی رفتم نظام وظیفه که بگم سفر نرفتم فقط پاسپورت رو نگاه کرد و گفت تا دو سه روز دیگه پول بر میگرده
      الان ۶ روز گذشته ولی هنوز پول برنگشته
      برای شما پول چند روزه برگشت داده شد؟

      پاسخ
  332. سلام من دانشجو هستم و امسال اربعین میخوام برم زیارت کربلا و چند روز پیش اعلام کردن واسه دانشجویان وثیقه برای زیارت اربعین لازم نیس!! حالا رفتم مجوز خروج از کشور بگیرم میگه باید وثیقه بدی !

    پاسخ
  333. سلام من محمد جواد متولد ۱۳۷۷ دانشجو کارشناسی بانکداری آزاد تهران جنوب مجتمع ولیعصر میدان امام حسین((ع))
    با تشکر از مدیریت سایت من مراحل خروجم رو میگم
    من چند ساله میخواهم پاس بگیرم بالاخره وثیقه ۱۵ میلیونی جور شد و خوشبختانه با این سایت آشنا شدم من میخواهم برم وان ترکیه
    بریم سر اصل مطلب
    قبل از همه اینا یه حساب قوامین باز کنید که از ۲۰ هزار تومان میشه حساب افتتاح کرد بعد از خود پرداز موجودی حساب و موجودی کارت بگیرید که شماره شبا رو نوشته و ۱۵ رقم سمت راست میشه شماره حساب
    رمز پویا رو که یه بار مصرف بهتره فعال کنید وگرنه بین ۵ تا ۱۵ رقم ظاهراً باید رمز بزنید
    کارت های ۱۴۰۱ رو در تاریخ انقضا به صورت ۰۱ یعنی دو رقم اول را کاری نداشته باشید تا مثل من به مشکل نخورید
    ۱-اول باید کد سخا داشته باشید که از پلیس+۱۰باید تهیه کنید که اکثر دانشجو ها دارند
    ۲-وارد سایت
    https://services.epolice.ir
    کد ملی میشه نام کابری و کد سخا هم میزنید میرید تو بخش وظیفه عمومی و درخواست خروج رو انتخاب میکنید
    بازه زمانی رو انتخاب میکنید من زدم ۳ مهر برگشت هم ۷ مهر دقت کنید بازه برگشت باید دقیق باشه اگر دیر تر بیایید باید برید نظام وظیفه توجیه کنید تا ممنوع خروج نشید
    ولی اگر رفتتون به جا ۳ مهر شد ۴ مهر اشکال ندارد
    نوع سفر و کشور که میخواهید وارد آن شوید را وارد ۳۵۰۰ تومان پرداخت میکنید
    ۳-بدون حضور در دانشگاه دانشگاه تایید می‌کنه و لازم نیست تشریف ببرید برای من شنبه نزدیک ظهر زدم تا ساعت ۱۶ تایید شد فقط سایت رو چک کنید که از اس ام اس خبری نیست
    ۴- شماره حساب قوامین رو که اول مطلب توضیح دادم وارد میکنید و با هرکارتی که بخواهید میتونید پرداخت کنید ۱۵ میلیون رو ولی برای بازگشت پول فقط باید شما حساب قوامین رو وارد کنید
    من یکشنبه ساعت ۱ زدم ساعت ۴ درخواست خروجم اس ام اس شد
    به خاطر عاشورا و تاسوعا چهارشنبه رفتم پلیس +۱۰فرم پر کردم یکشنبه ساعت ۱۰ صبح گذرنامه اومد همون موقع اس ام اس اومد جمعه ۲۲ شهریور تحویل پست گردید
    پس پاس ۲ روزه معمولا چاپ میشه پست هم ۲ روزه میاره یعنی کلا ۴ روز باید منتظر پاس بمونید یا زودتر یا دیر تر میاد اگر عجله دارید برید اداره گذرنامه

    پاسخ
  334. سلام داداش من رفتم سفر و برگشتم ۱۳ ام ، ولی تاریخ ورودمو به ایران ۲۰ شهریور زده بودم ،امروز ۲۱ امه وثیغه رو کی میریزن ب حسابم؟ باید اطلاع بدم یا خودکار واریز میشه؟

    پاسخ
  335. سلام،خسته نباشید
    مرسی واسه مطالب مفیدتون

    من الان دانشجو هستم
    میخوام پاسپورت رو بگیرم که داشته باشمش ولی نمیخوام باهاش فعلا جایی برم، آیا بهم میدن یا حتما باید واسه سفر بگیرمش؟

    پاسخ
  336. سلام. من میخواستم واسه پاسپورت دانشجویی اقدام کنم ولی الان ترم 8 رو گذروندم و درسام رو هم کاملا پاس کردم فقط پروژه پایانی مونده که از اونجایی که ترم 8 پروژه رو برداشتم و یک سال تا تحویل پروژه وقت میدن الان تا آخر ترم 9 وقت دارم تحویل بدم پروژه رو (که قصد دارم پروژه رو تحویل ندم که بندازتم و دوباره درس رو اخذ کنم تا بتونم اینجوری وقت بخرم) به نظرتون با این شرایط دانشگاه به من اجازه خروج میده؟ (دانشگاهم دولته)

    پاسخ
  337. سلام فرزاد جان..من با وثیقه زیارتی اومدم ترکیه..یعنی از عراق اومدم استانبول حالا میخوام برگردم میتونم از اینجا مستقیم برم تهران یا حتما باید دوباره برگردم‌ عراق بعد برم تهران؟؟
    پرواز مستقیم استانبول به تهران بگیرم داستان نمیشه برام؟چون من خروجم به عراق بوده

    پاسخ
  338. سلام ميخواستم بپرسم كه اگر پس از ٣ سال مهر مشمولين را دريافت كرديم تا ١٤٠٠ اگر از دانشگاه خوددر خارج انصراف دهم وقتى به ايران رفتم براى خروج از ايران به مشكل ميخورم يا خير؟
    مرتبط به دانشگاه هست مهر مشمولين يا خير؟

    پاسخ
  339. ممنون از راهنماییتون
    من از قبل کدسخا داشتم و حساب قوامین هم چند روز پیش باز کردم
    امروز ۱۶ شهریور ظهر رفتم تو سامانه تاریخ رفت و برگشت رو زدم الآن ساعت ۱۹ نوشت منتظر پرداخت وثیقه باورم نمیشه دانشگاه بدون اینکه برم سریع کار رو انجام داد دانشگاه آزاد تهران جنوب میدان امام حسین که خیلی هم بی نظمه
    حالا برا پاس نمی‌دونم بستگی به دانشگاه داره ولی اگه اینجوری باشه اکثرا. آنلاینه
    حالا وثیقه رو میزارم ببینم اون چقدر طول می‌کشه تایید شه
    مرحله به مرحله میگم

    پاسخ
  340. اقا سلام و درود. اقا من مخواستم با معافيت تحصيلي پاسپورت بگيرم كه اقدام كنم برا ويزا بعد خب هنوز مدت زمان خروج مشخص نيست كه انتخاب كنم .فقط واسه ي ويزا لازمش دارم.چكا بايد كنم كه پاسپورت و بگيرم ؟

    پاسخ
  341. با سلام.خسته نباشي. اگر با معافيت تحصيلي داخل پاسپورت گرفتيم و رفتيم و خارج از كشور مونديم براي تحصيل ايا بعد كه خواستيم پاسپورتو تمديد كنيم سفارت ايا تمديد ميكنه يا اينكه چون سربازي نرفتيم تمديد نميكنن؟؟؟(من شنيدم تمديد ميكنن و كاري به سربازي ندارن)مخواستم ببينم ايا همينجوره؟؟

    پاسخ
  342. سلام
    آقا فرزاد من ۲۵ شهریور میخواهم زمینی برم وان
    الآن برای پاسپورت ظاهراً گفتید جدیدا وثیقه نمیخواهد من دانشجو هستم وثیقه نمیخواهد یا میخواهد
    میخواهم چک بزارم از طریق سایت هیچ کاری نکنم اول برم نظام وظیفه یا اول برم دانشگاه ؟

    پاسخ
  343. سلام.
    یه سوالی دارم.
    من تازه امسال کنکور دادم و هنوز دانشگاه نرفتم. الان برگه معافیت تحصیلیم رو گرفتم ولی وقتی میرم داخل پرتال الکترونیکی پلیس و درخواست مجوز خروج از کشورم رو ثبت میکنم این پیغام رو میده:
    امکان ثبت درخواست با معافیت تحصیلیدانش آموزی امکان پذیر نیست. لطفا از حوزه وظیفه عمومی محل سکونت خود پیگیری کنید.
    الان من دقیقا باید چیکار کنم؟
    میخوام برای اربعین برم کربلا.
    ممنون از پاسخگوییتون.

    پاسخ
  344. سلام فرزاد جان خسته نباشی
    من پاسپورتمو گرفتم و رفتم سفر و برگشتم
    ولی از اون بازه ای که تعیین کرده بودم زودتر برگشتم
    میخواستم بدونم الان من باید اقدامی کنم یا اون بازه تموم بشه خودشون وثیقه رو واریز میکنن ؟

    پاسخ
  345. سلام خسته نباشی آقای فرزاد
    سوالم این هست من میخوام برم آلمان و دیگه دوباره برگردم به ایران و آنجا آلمان دائماً بمانم
    و حکم من چیه؟
    و اگر میخواستم بر گردم جزای من چیه؟
    و رشته مهندسی برق را در آلمان میخوام ادامه بدهم و دوباره بر نکردم
    درباره این توضیح و راهنمایی کنید خیلی ممنون

    پاسخ
    • سلام. روز بخیر. تاجایی که میدونم اگر برنگردین وثیقه ضبط میشه و درصورت ورود به کشور (تاجایی که میدونم) ممنوع الخروج میشین

      پاسخ
  346. فرمودید اگر فقط صرفا جهت گرفتن پاسپورت وثیقه بزاریم برای پس گرفتن وثیقه باید پاس رو تحویل بدهیم
    وگرنه من اگه سفر به ترکیه دارم وقتی برگردم بعد از ۴۸ ساعت اتومات وثیقه برمیگرده
    من ۱ فروردین میخواهم برم استرالیا از کی باید مجوز خروج و.. رو انجام بدهم

    پاسخ
  347. سلام واقعا از اطلاعات مفیدتون ممنون من چند ساله دارم تحقیق میکنم به جواب درست نرسیدم
    من مثلا بخواهم ۲۰ شهریور با اتوبوس برم وان ترکیه از تهران مثلا اتوبوس ۹ صبح راه میفته
    ولی ولی فردا ساعت ۱ بامداد میرسه که میشه ۲۱ شهریور من تاریخ خروجم رو باید ۲۰ که از تهران میرم بزنم یا ۲۱
    کلا تاریخ خروج زمان دقیقش مهم یا نه یا فقط تاریخ برگشت مهمه

    پاسخ
    • ببینید من توی متن هم گفتم قرار نیست تاریخ خروج و ورود شما دقیقا همون روز باشه. شما میتونین شما اگر داری از مثلا ۲۷ام تا ۳۰ام میری مسافرت میتونی بازه سفرتو بزنی ۱۹ تا ۰۱م! شما میتونی طی این بازه‌ای که گفتی بری بیرون. دلیل نداره همون روز باشه

      پاسخ
      • درسته. بری ترکیه و برگردی خیلی زود پولتو میریزن. به اضافه؛ شما بزای اینکه فروردین استرالیا باشی باید قبلش کارای ویزاتم بکنی دیگه! پس از چند ماه قبل یه سفر برو تا پاستو بگیری که بتونی کارای ویزاتو انجام بدی

  348. سلام
    من امسال کنکور دادم هنوز معلوم نیست کدوم دانشگاه افتادم
    برای گرفتن پاسپورت برای اربعین باید چیکار کنم ؟؟؟
    با معافبت تحصیلی میشه کاری کرد؟

    پاسخ
  349. سلام آقا .من گذر نامه زمان دانشجویی دوسال پیش گرفتم الان کارت پایان خدمتموگرفتم معاف شدم .آیا دوباره باید گذر نامه بگیرم چون سه سال هنوز اعتبار داره یا نه باید عوض کنم پاسمو.ممنونم

    پاسخ
  350. با سلام.من از دانشگاه اخراج شدم بعد يكسال فرصت دارم ولي ميخوام از ايران برم و برنگردم براي چند سال(براي تحصيل ميخوام برم ولي دانشگاهش مورد تاييد ايران نيست) .به من پاسپورت ميدن و چقدر اعتبار داره و اينكه پاسپورت براي مشمولين چند ساله هست؟(يجا خوندم فقط به تعداد روز سفر ميدن) مرسي اگه كسي ميدونه و راهنماييم كنه .

    پاسخ
    • حقیقتش اگر اخراج شدی تا وقتی درخواست اعزام ندی نمیتونی مجوز خروج بگیری و ممنوع الخروجی. درباره مجوز خروج با درخواست اعزام هم من اطلاعی ندارم

      پاسخ
  351. با سلام.مرسي از راهنماييتات.من مخوام برم خارج از كشور درس بخونم و اونجا ٧سالي ميشه .اگر من پاسپورت بگيرم (٥ساله گفتي هست)و برم اونجا ايا بعد ٥سال به مشكل ميخورم و باز بايد بيام ايران براي تمديد پاسپورت؟يا ميتونم تا ٧سال برنگردم؟؟

    پاسخ
  352. سلام فرزادجان
    برای دریافت پاسپورت کشور کانادا، به عنوان supporting ID درج شده که پاسپورت ایرانی میتونین اخذ کنید یا ترجمه رسمی دفترچه بیمه یا گواهینامه،
    حالا به واسطه اینکه بد نیست پاس ایران داشته باشم برای عبور و مرور میخوام برای پاس اقدام کنم
    برنامه سفر من به کانادا به این زودی ها نیست و صرفا میخوام برای دریافت پاسپورت ایرانی برای تکمیل مدارک اخذ پاسپورت کانادا اقدام کنم
    آیا امکانش هست؟
    به چه صورت؟
    اگر به دفاتر پلیس+10 مراجه کنم بگم فقط برای پاسپورت کانادا میخوام اقدام کنم و قصد خروج ندارم مقبول هست؟
    ضمنا من مهر 98 دانشجوی کارشناسی ارشد خواهم شد
    ممنون میشم اگر راهنماییم کنی

    پاسخ
    • سلام. اینجوری که دوستان گفتن میتونین یه فرم درخواست سفر به هر مقصدی پر کنین و بعد از گرفتن پاسپورت ایرانیتون، اعلام لغو سفر کنین. پاسپورت ایرانیتون هم دستتون میمونه.

      پاسخ
  353. سلام، ممنون برای مطلب فوق العاده مفیدتون
    من تازه میخوام برای گرفتن پاسپورت اقدام کنم و ترم 7 هستم. از چندجا شنیدم اگه متوجه بشن سفر صوری بوده صرفا برای گرفتن پاسپورت و واقعا سفر نرفتیم وثیقه رو ضبط میکنن و ممکنه پاسپورت رو هم پس بگیرن. شما چنین موردی دیدین تا به حال؟

    پاسخ
  354. سلام فرزاد خان اگر الان درخواست پاسپورت را شروع کنیم و برنامه سفرمون نیمه دوم مهرماه باشه به هر دلیلی ممکنه مثلا سفرمون به نیمه اول آبان موکول بشه آیا این امر مشکلی ایجاد نمیکنه ؟ الان برنامه ما سفر در نیمه دوم مهرماه است آیا برای گرفتن پاتسپورت حتما تاریخ ورود و خروج باید دقیقا مشخص بشه؟

    پاسخ
  355. سلام فرزاد حان الان از من واسه صدور پاسپورت وثیقه میخان ولی هزیینه رو اعلام نکردن اگه من بخام به مقصد ترکیه برم هزیینه در حال حاظر چقدره؟؟

    پاسخ
  356. سلام خدمت فرزاد جان و دوستان….الان مثلاً ما باید تاریخ خروج از کشور رو وارد کنیم…اگه مثلا تور بگیریم و بخوایم بریم ترکیه و پرواز کنسل بشه و بیوفته برای روز بعد باید ما چیکار کنیم که مثلاً تاریخ خروج از کشور رو مثلا پنج شهریور زدیم و شیش شهریور بخوایم خارج بشیم

    پاسخ
  357. سلام فرزاد جان، من امید هستم که چند وقت قبل هم پیام دادم.
    برای کسانی که فقط میخوان پاس بگیرن
    امروز بعد از اتمام مجوز خروج از کشورم رفتم وظیفه و گفتم خارج نشدم می‌خوام وثیقه رو پس بگیرم، اون آقا هم پاسپورت رو فقط نگاه کرد و دید که خالیه و بعد پس داد.
    فقط حتما باید بعد از اتمام مجوز تون برید.

    پاسخ
  358. سلام ببخشید میشه فقط پاسپورت گرفت و بعدا مجوز خروج گرفت چون برنامه سفر خیلی جلوتر هست اما پاسپورت و باید بگیرم ؟

    پاسخ
  359. سلام فرزاد خان . ممنون از مطالب مفیدی که نوشتید. من تازه می خوام فردا برم برای کد سخا گرفتن و شروع ماجرا… فقط مشکلم اینه که برنامه سفرم یک هفته از 29 شهریور تا چهارم پنجم مهره. خواستم ببینم از نظر داستان تاییدیه تحصیلی و نیمسال اول دوم آیا اصلا ممکنه با این تاریخ بهم مجوز خروج بدن؟

    پاسخ
  360. سلام آقا فرزاد . ممنون از مطلب مفیدتون . من دارم به برادرزاده ام که الان دانشجوی مقطع لیسانس است کمک می کنم برای گرفتن ویزای دانشجویی و خروج با ویزای سیاحتی. مساله این است که دفتر خدمات پلیس بهشون گفته پاسپورتی که بهشون می دن مدتش همان مدت سفر است و بیشتر اعتبار ندارد.در حالی که برای گرفتن ویزا دانشجویی سفارت آن کشور نیاز به پاسپورت با اعتبار چند ساله دارد . الان من می خواستم از نظر و تجربه شما و سابر دوستان کمک بگیرم که آبا این حرف دفتر پلیس درست بوده ؟ من ایران نیستم و خودم نمی توانم چک کنم. ممنون میشوم اگر عزیزی تجربه اخیرش رو بامن در میان بگذارد

    پاسخ
    • کاملا اشتباه گفتن! فکر نمیکنم کشوری وجود داشته باشه که به شخصی که پاسپورتش کمتر از 3 به انقاضاش مونده رو راه بده! توی مطلم دیگه عکس تاریخ انقضا 5 ساله پاسپورتمم گذاشتم دیگه! 😐

      پاسخ
  361. سلام مطالب خیلی مفیدی بود میشه مثیقه غیر نقدی مثلا سند ملک گذاشت؟

    پاسخ
  362. سلام
    فرزاد جان من میخواستم برم ارمنستان پاسپورتمم گرفتم 15 میلیون هم پول واریز کردم ولی برنامم کنسل شده الان برا دریافت ودیعه ام باید چیکار کنم و کجا برم؟

    پاسخ
  363. سلام منم میخوام به مدت ۳ ماه به دبی سفرکنم اونم بامعافیت تحصیلی ایا امکانش هست؟

    پاسخ
    • نمیدونم دقیق. اما اجایی که میدونم اگر دلیل منطقی نداشته باشین وثیقرو بر میدارن و در صورت برگشت اعزام میکنن به خدمت

      پاسخ
  364. سلام وقت بخیر
    مطالب شما عالی و بسیار مفید بود و تشکر ویژه دارم
    من از اقدام اولین مرحله تا دریافت پاسپورتم کلا سه روز طول کشید که توضیح خوهم داد.
    من بعد از دریافت کد سخا و ورود به پنل درخواست خودم رو صبح زود ثبت کردم و تا یک ساعت بعد تاییدیه آمد که به دانشگاه انتقال داده شد. به دانشگاه رفتم و با سرعت تاییدیه دانشگاه رو هم گرفتم و واریز وثیقه آزاد شد و واریز کردم و روز اول تمام شد.
    روز دوم صبح ساعتهای 9 صبح تاییدیه نظام وظیفه هم آمد و رفتم پلیس+10، کارای صدور پاسپورت رو انجام دادم و بعد آن مستقبما رفتم اداره گذرنامه، با کلی معطلی (حدود 3 ساعت) تاییدیه برای اداره گذرنامه ارسال شده بود، اونجا با صحبت کردن و واجب بودن کارم توجیهشان کردم که باید هرچه زودتر پاسپورت بگیرم، سرهنگ ش که رییس بخش صدور هستند تایید کردند که صبح با پست برات ارسال میشه و روز دوم هم تمام شد.
    روز سوم صبح زود به پست منطقه رفتم اما از پاسپورت من خبری نبود، مجددا به اداره گذرنامه رفتم و با کلی مذاکره که باید برای ویزا اقدام کنم، با کمک سرهنگ ش، بعد از نیم ساعت در بخش دریافت گذرنامه اداره، صدا کردند و پاسپورت رو تحویل گرفتم.
    گویا گذرنامه ها بعد از چاپ و قبل از اینکه به اداره پست ارسال شوند، تا ساعت 10 صبح امکان دریافت گذرنامه های چاپ شده در اداره گذرنامه وجود دارد. البته کمی شانس و کمی ممارست نیاز دارد.
    فقط من هم سوالی داشتم از دوستان، آیا بعد از برگشت باید پاسپورت رو تحویل بدیم؟ به کجا؟ چجوری؟
    متشکرم

    پاسخ
  365. سلام فرزاد خان،من گذرنامه دارم ولی تاریخش تمام شده میشه راهنمایی کنید برای خروج کشور چه باید بکنم؟دانشجو هستم، و اینکه تو تابستون بهم نامه اشتغال به تحصیل میده دانشگاه؟

    پاسخ
    • سلام. این که توی تابستون بهت اشتغال بدن رو نمیدونم. اگر واحد برداشته باشی حتما میدن. بقیه مراحلش کپی همینی هست که بالا گفتم. منتها باید پاسپورتتو ببری تحویل بدی پلیس +10. همونجا که نوشتم لاشه پاسپورت قبلیتونو ببرین.

      پاسخ
  366. سلام آقا فرزاد وقتتون بخیر
    دمت گرم واقعا سایتت از همه ی سایتای رسمی دولتی مفید تره واسه ماها
    اگه براتون مقدوره منم راهنمایی کنید
    من وقت سفارت میخوام بگیرم واسه آلمان ولی یک سال دیگه نوبتم میشه ولی الان نیاز به وارد کردن شماره پاسپورت دارم. راستش یکم گیج شدم من برای گرفتن پاسپورت اونجوری که تو سایت نظام وظیفه دیدم به هر حال باید یه وثیقه بزارم چه زیارتی ثبت کنم چه سیاحتی. سوالی که دارم اینه که هیچ راهی نیست که الان وثیقه رو نذارم؟ و اینکه این شماره پاسپورتی که الان به عنوان زیارتی میگیرم تغییر نمیکنه تا سال دیگه که بخوام برای رفتن بگیرم؟ سال دیگه پاسپورتمو تحت چه عنوانی باید بگیرم؟ (چون تو سایت هیچ گزینه ای برای کسانی که برای تحصیل میخوان سفر کنن وجود نداشت)
    بازم دمت گرم
    هر جا هستی موفق باشی

    پاسخ
    • سلام. مرسی از لطفت 🙂 برای گرفتن پاسپورت به هر حال باید وثیقه بزاری. این رو در نظر داشته باش که شماره پاسپورت با تعویضش عوض میشه. بعضی سفارتا (به ویژه برای صدور ویزا) قبلش میگن که پاسپورتی که میارین حداقل 1 سال تاریخ داشته باشه تا شماره پاسپورت توی پروسه ویزا تغییر نکنه و در صورتی که تغییر کنه مجبور میشی دوباره فرم درخاست ویزا پر کنی! تاجایی که من میدونم همون پاسپورت رو میتونی نگه داری.

      پاسخ
  367. سلام ممنون از توضیحت ولی اگر الان محوز خروج بگیریم و بریم بگیم سفر کنسل شده اون بیست روزمون ک تو هر نیم سال وقت داریم نمیسوزه ؟؟؟؟

    پاسخ
  368. سلام فرزاد عزیز
    من پاسپورت دانشجوییمو گرفتم
    برای من ویزای اقامت انگلیس خورده توی پاسپورتم و خواستم بپرسم توی فرودگاه بهم گیر نمیدن و مانع خروج از کشورم بشن؟

    پاسخ
  369. سلام
    ممنون از اطلاعات خوبتون
    اگر من وثیقه رو بزارم و برم سفارت برگردم و بعد از یکی دو ماه ویزام در بیاد دوباره میتونم وثیقه بزارم و مجوز خروج بگیرم و برم؟

    پاسخ
  370. سلام به دوستان و فرزاد عزیز
    من همین امروز پلیس +۱۰ رفتم و انجام دادم کارو. اولا که فقط اصل مدارک رو ازم گرفتن و کپی رو نخواستن حتی عکس ۶ در ۴ رو بهم پس دادن (همه رو اسکن کردن)
    ضمنا من صحبت کردم گفتم که پاسپورت می‌خوام فقط، خود کارمند پلیس +۱۰ گفت وقتی پاسپورتت اومد، ترجیحا بعد از بازه مجوز خروجت، میری نظام وظیفه میگی سفرم کنسل شد، بعدم وثیقتو میریزن و پاسپورت رو گفت ازتون پس نمیگیرن.
    الان همه کارای مجوز سیستمی، توی مرز چک میکنن که مجوز داشته باشی و حتی اگر پاس هم داشته باشی بدون مجوز نمیتونی خارج شی، پس اصلا منطقی نیست که پاسو لازم باشه پس بدید و حق ندارن پاسو بگیرن ازتون.

    پاسخ
  371. سلام دستت درد نکنه خیلی مطالب خوب و مفیدی بود فقط یه سوال حساب بانکیت حتما باید باک قوامین باشه یا هر بانک دیگه ای باشه و رمز دوم داشته باشه قبوله

    پاسخ
  372. سلام آقا فرزاد عزیز
    یه سوال داشتم.
    من 5 سالمه و تا حالا پاسپورت نگرفتم. بهمن 97فارغ التحصیل شدم و تا بهمن 98 فرصت دارم برای سربازی اقدام کنم ولی میخوام برای کالج توی فرانسه ثبت نام کنم و به همین دلیل پاسپورت نیاز دارم. بهم گفتن میتونی پاسپورت رو با استفاده از سفر زیارتی تهیه کنی و سفر زیارتیو نری.
    آیا این پاسپورت باطل میشه تا زمانی که من بخوام کارای رفتنمو جور کنم؟

    پاسخ
    • سلام. جدا از اینکه به عنوان یه کودک 5 ساله تونستی سال پیش فارغ التحصیل بشی واقعا جای تبریک گفتن داره، تاجایی که میدونم اگر این کارو بکنی و نری پاسپورتتو ازت پس میگیرن.

      پاسخ
  373. سلام مجوز من صادر شد حالا تاریخ سفرم عوض شده
    چجوری میتونم تاریخ ورود و خروج تغییر بدم؟

    پاسخ
  374. سلام ،ببخشید در این عکسی که گذشتتید تا ۱۲/۱/۹۷ تاریخ خورده ،میخواستم بدونم تا پایان روز دوازدهم جزو سفر حساب میشه یا دولزدهم محسوب نمیشه؟

    پاسخ
  375. سلام ممنون از اطلاعات عالی که در سایت قرار دادید.
    سوال دارم و اونم این که من باید بلیط رزرو کنم و اونا نیاز به سریال گذرنامه دارن و من فعلا در مرحله گرفتن گذرنامه هستم. تو سایت یک گزینه هست برای خرید سریال گذرنامه. آیا میشه از این طریق پیش رفت؟ من حتی خریدم ولی فقط نوشته خرید شما موفقیت آمیز همین

    پاسخ
  376. سلام .. چند تا سوال داشتم .یکیش اینکه من رفتم کد سخا گرفتم و اینکه تا 1400 معافیت تحصیلی دارم ولی این دی ماه فارغ التحصیل میشم .. بعد از اون من میتونم گذرنامه بگیرم و برم خارج؟؟؟؟؟ و اینکه من شاید سه ماه بعد برم خارج نمیشه الان پاسپورت گرفت ؟؟؟؟؟باید حتما دقیقا زمان خروج و ورود تعیین بشه ؟؟

    پاسخ
    • اشتغال به تحصیل فقط برای ترم جاری میدن و بازه سفر باید توی اون ترم باشه! یعنی شما تا سال ۱۵۰۰ هم معافیت داشته باشی اشتغالی مه برای میدن مال ترمی هست که توشی! و طبیعتا مجوز خروجتم همون ترم خواهد بود.

      پاسخ
  377. سلام فرزاد جان ممنون از اطلاعات خوبت
    یه سوال داشتم
    من درخواست خروجم رو ثبت کردم و قبل از اینکه به دانشگاه مراجعه کنم توسایت برام این پیام اومده که تایید شده توسط سازمان مربوطه و منتظر واریز ودیعه توسط مشمول و گزینه ی پرداخت ودیعه هم برام باز شده
    میخواستم ببینم الان لازمه برم دانشگاه یا اینکه ودیعه رو پرداخت کنم و مابقی مراحل رو طی کنم؟
    ممنون از رسیدگیت 🙂

    پاسخ
  378. سلام اقا فرزاد من 25سال سن دارم وپایان خدمت ندارم میخوام خدمت برم چه ترفندی داره که دانشگاه برم و بعد از چند مدتی نامه اشتغال به تحصیل بگیرم و اقدام برای خروج از کشور رو بکنم ووثیقه هم بزارم

    پاسخ
    • ببین حقیقتش من راهکاری ندارم. چون بعید میدونم اجازه ثبت نام بهت بدن اگر تاحالا نرفتی و غیبت داری! درصورتی میتونی از کشور خارج بشی که آماده به خدمت بشی!

      پاسخ
  379. سلام
    یه سوال داشتم این تاریخ ۲۰روزرو میشه بیش تر زد
    اروری چیزی میده تو سایت بزنم

    پاسخ
  380. سلام اقا فرزاد من یه سوال داشتم من الان میخوام برم ترکیه معلوم نیست که۱۰یا۱۵مرداد میرم
    بعد اگه من مثلا بزنم تو سایت خروج ۱۰مرداد ورود به کشور ۳۰مرداد
    حتما باید ۱۰مرداد برم یا میتونم مثلا ۱۲برم
    برگشتش چی اون حتما باید ۳۰باشه دیگه به عنوان مثال

    پاسخ
    • سلام. ببین تاریخ رفت و برگشتی که توی سایت میزنی درواقع یه بازه برای خروج و ورودته. مثلا اگر زدی 10 تا 30 مرداد، یعنی از تاریخ 10 تا 30 مرداد حق داری هروقت دلت خاست خارج بشی و تا تاریخ 30 مرداد باید برگردی داخل کشور. میتونی همون 10 مرداد بری، میتونیم 29 مرداد بری. بهر حال 30ام باید برگردی.

      پاسخ
  381. سلام فرزاد جان
    بعد گذاشتن وثیقه و هنگام خارج شدن از کشور به بلیت برگشتت کاری دارن؟
    چون من بلیت برگشتم 6 ماه بعد از خارج شدنم و ورودم به کشور مقصدمه و کلا دیگه نمیخوام برگردم، یه وقت مثلا به بلیت برگشت نگاه نکنن بگن تو برا 6 ماه بعد بلیت گرفتی میخوای برنگردی نزارن برم :))
    ضمننا اینکه اگر کسی مثل من که پاسپورتشو با وثیقه گرفته بخواد به یه کشوری مثل سوئد سفر کنه بهش گیر نمیدن توی فرودگاه؟

    پاسخ
    • سلام. درباره سوال اول: تات جایی که میدونم مشکلی وجود نداره و اصلا جق ندارن که از شما بلیط برگشت بخان! درباره سوال دومت، نه مشکل نیست. مجوز خروج فقط برای خارج شدن از مرز ایرانه و اون پاسپورت یه پاسپورت معمولیه مثل همونی که همه دارن! اگر ویزاتون مشکلی نداشته باشه نه مشکلی نیست.

      پاسخ
  382. سلام وقتتون بخیر، من کدسخا رو دریافت کردم و الان چهار روزه که توی سایت ای پلیس درخواست خروج از کشور رو ثبت کردم ولی هنوز دانشگاه تایید نکرده، باید حضوری برم دانشگاه برای تایید؟ یا نمیخواد؟

    پاسخ
  383. سلام اقا یه سوال . من درخواست دادم از ۲۸ تیر ۹۸ تا ۲۴ مرداد ۹۸ تقریبا یک ماه.کار های دانشگاه و بقیش مونده .حالا بر فرض اینکه بقیه مراحل رو انجام دادم و وثیقه رو هم پرداخت کردم بعد تو اون تاریخ از کشور خارج نشدم چی میشه؟ (تو سایت نوشته تا ۱۰ روز بعد از پایان سفر یعنی ۲۴ مرداد ۹۸ میشه تا ۴ شهریور باید برم پلیس +۱۰ خودمو معرفی کنم تا پول رو برگردونن درسته؟) بعد مثلا خواستم بعدا ینی یه تاریخ غیر از اون چیزی که اعلام کردم از کشور خارج بشم تکلیف چیه اون وقت؟

    پاسخ
  384. سلام فرزاد جان
    ممنون از سایت خوبتون،من با راهنمایی شما کل مراحل دریافت پاسپورتم بیشتر از 5 روز نشد!
    الان یه سوالی دارم،برای بازگشت وثیقه کاری باید کرد یا اتوماتیک بر می گردونن به حساب قوامینی که تو سایت بهشون اعلام کردیم؟
    آخه من مجوز خروج از کشورم از 1 تا 10 تیر بود و سفرم 2 تا 5 تیر انجام شد اما هنوز مبلغ وثیقه بر نگشته و بهشون که زنگ می زنم میگن که 10 روز کاری طول میکشه تا بریزن ولی تا الان که برنگشته.به نظرتون چیکار کنم؟

    پاسخ
    • داخل سایت تو مرحله تعیین وضعیت هست و زده مجوز خروج از کشور صادر شده.
      نباید جایی برم برگشتمو ثبت کنن؟

      پاسخ
      • خروجت ثبت نشده. برای من به فاصله کمتر از یک ساعت از اسکن مرزی پاسپورتم، SMS از طرف سیستمشون اومد که ورود شما به کشور ثبت شد. توی سایت هم دوباره برام دسترسی باز کرده بود برای درخاست سفر جدید. باید پیگیر بشی که داستان نشه بعدا برات

  385. سلام خسته نباشید
    من بعد از تایید دانشگاه و پرداخت وثیقه الان تو مرحله بررسی سازمان وظیفه عمومی حدودا ۴ روز گذشته و هنوز مجوز نیومده بنظرتون باید چیکار کنم خیلی هم عجله دارم؟

    پاسخ
  386. آقا مطمئنی اگه صرفا برای گرفتن پاسپورت اقدام کنیم بعدش که نرفتیم برای بازگشت وثیقه باید پاسپورت رو پس داد؟
    من دیدم از دوستان رو که همینجوری پاسپورتشون رو گرفتن، پس هم ندادن پاسشون رو سفر هم نرفتن

    پاسخ
  387. سلام. من دانشجوی خارج از کشورم. در کشور محل تحصیلم پاسپورتم سرقت شد. و در سفارت اونجا پس از پرداخت هزینه لازم بهم پاسپورت جدید دادن. و کار ویزا هم انجام شد. اما وقتی برای تعطیلات به کشور خودمون مراجعه کردم توی فرودگاه گفتن باید برای اجازه خروج مجدد اقدام کنید و مهر زدن اخر پاسپورتم رو. مشمول نیستم و مشکل خدمتی ندارم. و تعهد خدمت داخلی هم ندارم. شما مراحلش رو میدونین؟ بر اساس پوشه مدارک لازم که پست به من داده ظاهرا باید نامه از وزارت علوم بگیرم.

    پاسخ
  388. سلام .آخرش که اون کاغذ خروج برات صادر میشه بازه خروج روش بود خودت قبلش تعیین کردی که چه زمانی میخوای از کشور خارج بشی؟ اگه تعیین زمان خروج دست خود آدم نباشه و قبلا بلیط هواپیما خریده باشه و زمان خروجی که نظام وظیفه بهش مهلت داد با زمان بلیط منطبق نباشه و نتونه پروازشو عوض کنه پس چیکار باید بکنه؟

    پاسخ
  389. سلام. خسته نباشيد. ممنون از سايت خوبتون

    صرفا جهت اطلاعرمي گم كه در صورتي كه سايت دانشگاه بسته بود ميتونيد از دانشگاه نامه بگيريد و ببريد وظيفه عمومي و اونجا تاييد كنن

    يه سوال هم داشتم. من الان درخواست خروج از كشور دادم و فعلا قصد خروج دارم. بعد از خروج پاسپورت رو از من پس ميگيرن؟ مرسي از شما

    پاسخ
  390. سلام داداش الان که تابستونه اشتغال به تحصیل نمیدن چیکار باید بکنیم؟

    پاسخ
  391. سلام. من تنها برای وقت سفارت نیاز به پاسپورت داشتم که با مراجعه به پلیس +10 گفتن باید درخواست خروج بدی و وثیقه بزاری و پاسپورت که گرفتی کنسل کنی و نری.
    سوالم اینه اگه با این روش پاسپورت گرفتم و وقت سفارتمم اکی کردم، برای پس گرفتن وثیقم:
    1- چه زمانی بگم سفرم کنسل شده؟ قبل از رسیدن به تاریخی که ادعا کردم میرم میتونم برم بگم کنسل شده یا نه؟
    2-باید حضوری برم برای پس گرفتن وثیقم؟
    3-پاسپورتم رو میگیرن با این روش یا نه پیش خودم میمونه؟

    پاسخ
    • محدودیت زمانی نداره. بعد از اون مدت هم میتونین برین.
      برای پس گرفتن وثیقتون اینطوری که دوستان گفتن ظارها باید حضوری برید و پاسپورتتون رو تحویل بدید!

      پاسخ
  392. سلام. تشكر فراوان بابت سايت خوبتون
    من كه رفتم دانشگاه ميگه سايت خرابه و نمي تونيم وارد بشيم اما دانشگاه ميگه ميتونم بهت نامه بدم. ايا ميشه با نامه كاري كرد؟ اخه هر چي ميگم سايت ، ميگن سايت بستس. مرسي از شما دوست عديز

    پاسخ
  393. سلام فرزادجان
    من مراحل رو کامل طی کردم و وثیقرم پرداخت کردم الان برام اس ام اس اومده:”مجوز خروج از کشور شما از سمت سازمان وظیفه عمومی ناجا صادر شد. مراحل بعدی را از پلیس گذرنامه پیگیری نمایید”.
    من پاسپورت دارم، الان چه کاری باید انجام بدم!؟ الان میتونم خارج شم یا باید برم پلیس گذرنامه که یه سری مراحل دیگه رو انجام بدم!؟

    پاسخ
  394. فرزاد جان سلام
    خوبی؟
    من چند تا سوال دارم.
    1. ببین من الان توی سایت درخواست خروج رو ثبت کردم و توی توضیحات زده: “درخواست شما جهت بررسي به محل تحصيل مربوطه منتقل گرديد”. الان من میتونم برم دانشگاه برای تأییدیه تحصیلی یا باید صبر کنم تأیید بشه؟
    2. من خروجم رو زدم زیارتی که پاسپورت رو بتونم بگیرم بعدش برم تغییرش بدم به سیاحتی و پونزده میلیون وثیقه رو بریزم. این کار دردسر داره؟ چطوری میشه تغییر داد نوع سفر و مبلغ وثیقه رو؟
    امیدوارم بتونی زودتر جوابمو بدی، یه مقدار عجله ایه کارم.
    مرسی

    پاسخ
  395. SALAM
    Man darkhaste khoroj az keshvare soori dadam bara karbala! Shnbe movafagh misham vasigharo bezaram va to ghesmate vorodo khoroj 20-25om tir maho zadam mikham bedunm passportam ta un moghe amade mishe ? Age nmishe va az tarike 20om begzare bazam passport miad baram?

    پاسخ
    • سلام. کاملا شانسیه که تا اون تاریخ برسه یا نرسه. حتی اگر از ۲۵ ام هم بگذره بازم میدن پاسپورت بهت ولی اجازه خروج نداری

      پاسخ
  396. سلام ممنون بابت مطلبتون.
    فقط چندتا سوال داشتم:
    1-بعد از اينكه درخواستمو تو سايت زدم بايد برم دانشگاه يا بايد منتظر تاييد دانشگاه باشم بعد برم؟
    2-اگه من طبق تاريخي كه تو درخواست دادم به هر دليلي از كشور خارج نشم چه ميشه و چه بايد بكنم؟

    پاسخ
  397. داداش سلام خوبی؟ اولا ممنون از اطلاعاتت من با همین کارایی که گفتی گرفتم پاسپورتمو فقط می خواستم ازت بپرسم ببینم میدونی چجوری باید تاریخ خروج و ورودمو عوض کنم؟ وثیقه هنوز دست نظام وظیفه ست و من تاریخ 18/4 تا 28/4 زده بودم واسه خروج حالا میخوام عوضش کنم

    پاسخ
  398. سلام مرسی از مطلب خیلی خوبو مفیدتون خیلی به من کمک کرد خودم این چند روزه درگیر کاراش بودم و می خام مطالبی رو اضافه کنم شاید به کسی کمک کرد

    برای گرفتن کد سخا رفتم پلیس+10 کارت ملیمو گرفت و 1000 تومان پول نقد برام تعجب بر انگیز ولی فک میکنم اینطور که پیداست جاهای خلوت تر زودتر کار آدمو راه میندازه

    برای دانشگاهم شما میرین امور آموزش یا معاونت فرهنگی یه فرم پر میکنید توش نوشته چه کسایی باید امضا کنن ولی طبق اطلاعاتی که من جمع کردم همه جا رئیس دانشکده هم باید امضا بزنه پیشنهاد من اینه که بین دو ترم برید چون دانشگاه انقد خلوته که حتی می تونید با رئیس دانشکده هم گپ بزنید و زود کارتون راه میوفته کل روند ثبت نام اینترنتی تا کارای دانشگاه من دو روز طول کشید موفق باشید

    پاسخ
  399. سلام آقا فرزاد چندتا سوال داشتم ازت ممنون میشم جواب بدی:

    1_من قبل از 18 سالگی پاسپورت گرفتم و تا 2022 اعتبار داره الان میتونم از همون پاسپورت استفاده کنم؟ آخه دانشگاه به من گفت نمیتونی از اون پاسپورت استفاده کنی ولی 3 تا پلیس 10+ رفتم هر سه تاشونم گفتن از همون پاسپورت میتونی استفاده کنی.
    2_ آیا من میتونم تا مرحله ی تایید دانشگاه پیش برم ولی وثیقه رو 2و 3 هفته بعد پرداخت کنم؟
    3_اگه همه ی مراحل رو انجام بدم ولی سفرم کنسل بشه چی میشه؟

    پاسخ
    • سلام آرش جان. پریروز هم پرسیدی پاسختو دادم. حرف پلیس+10 ملاکه. منم فکر میکنم با همون پاسپورت میتونی بری. درباره سوال دومت هم آره. ولی درصورتی که خیلی نزدیک بازه سفرت باشه دیگه نمیتونی پرداخت کنی. کنسل بشه باید بری اعلام کنسلی سفر کنی و تاجایی که میدونم پاسپورتتو تحویل بدی تا وثیقتو پس بدن.

      پاسخ
  400. سلام فرزاد جان من ماه دیگه می‌خوام برم خارج و توی تابستون دانشگاه درخواست تایید میکنه؟ و اینکه گفتن نیازی به گواهی اشتغال به تحصیل نیست خودشون توی سیستم ثبت می‌کنند درسته؟
    ممنون

    پاسخ
  401. سلام آقا فرزاد دو تا سوال داشتم ازت ممنون میشم جواب بدی:
    1_ من قبل از 18 سالگی پاسپورت گرفتم ولی تا 2022 اعتبار داره، اگه وثیقه بزارم میتونم با همون خارج شم یا با وجود اینکه اعتبار داره یا باید عوضش کنم، آخه از دانشگاه این سوالو پرسیدم گفت باید پاسپورت جدید بگیری ولی از سه تا پلیس 10+ پرسیدم همشون گفتن با همون پاسپورت قبلی میتونی خارج شی.
    2_ من میتونم تامرحله ی تایید دانشگاه پیش برم ولی وثیقه رو 2.3 هفته بعد بزارم ؟

    پاسخ
  402. سلام
    فرزاد جان باز یه سوال دارم:
    تو متن نوشتی تو هر ترم دو دفعه و مجموعا 20 روز میشه مجوز خروج از کشور گرفت ولی تو سایت نظام وظیفه نوشته :
    ۶- آیا صدور مجوز خروج برای دانشجویان از سوی وظیفه عمومی محدودیت دارد؟

    صدور مجوز خروج در هر ترم تحصیلی از نظر وظیفه عمومی هیچ محدودیتی ندارد.

    این قانون عوض شده؟ یعنی تو هر ترم هر قدر بخوایم میتونیم مجوز خروج از کشور بگیریم؟ یعنی 20 روز میری میای دوباره بعد اینکه وثیقه رو واریز کردن دوباره 20 روز می گیری و الی آخر ؟

    پاسخ
    • حقیقتش چیزی که باعث شد من این مطلب رو بنویسم نبودن هیچ اطلاعات دقیق و به‌روز در همین سایت نظام وظیفه و امثالش بود. اطلاعاتشون قدیمیه و خیلی جاهت با کقیقت تعارض داره. این ۲۰ روز رو توی پلیس +۱۰ به من گفتن. بنظرم منطقی نیست همش بریم و برگردیم و وصیغه بدن بهمون!

      پاسخ
  403. سلام
    مرسی که مفصل به این موضوع پرداختی.
    من امروز درخواستمو ثبت کردم و الکی یه تاریخی دادم تا بتونم پاسپورتمو بگیرم و بلیطم رو برای آخر شهریور رزرو کنم بعد میرم و میگم نرفتم تا پولم رو بگیرم و دوباره برای آخر شهریور اقدام کنم .
    به نظرت مشکلی پیش نمیاد؟
    این که آخر شهریور میخوام برم دانشگاه تایید میکنه؟
    دو بار درخواست خروج میدم مشکل نداره؟

    پاسخ
    • دوبارش بعید بدونم داشته باشه اما باید از دانشگاهتون بپرسی که اشتغال میده یا نه برای تابستون! و اینکه یسری از دوستان گفتن که اگر سفر نرین باید پاسپورت رو پس بدین!

      پاسخ
  404. سلام.
    من الان دانشجو کارشناسی ارشد هستم و 2 هفته دیگه فارغ التحصیل میشم. پاسپورتم رو پارسال به هوای رفتن به کربلا گرفتم بعدش رفتنمو کنسل کردم. الان پاسپورت دارم ولی سربازی نرفتم. شما میدونید میتونم از کشور خارج شم یا نه؟

    پاسخ
  405. سلام
    فرزاد جان ممنون بابت پاسخ به سوالات قبلی یه سوال دیگه هم برام پیش اومده:
    من چون باید برای ثبت نام تو آزمون بهمن ماه 98 مدارک و پاسپورتم رو ارائه بدم میخواستم بدونم آیا با مجوز خروج از کشوری که در نیم سال اول تحصیلی سال 98 صادر شده ( نمی دونم اصلا برای نیم سال دوم یعنی اردیبهشت 99 مجوز صادر می کنن یا نه !!! ) میتونم در نیم سال دوم ( اردیبهشت 99 ) در تاریخی که معین کردم از کشور خارج بشم یا نه؟

    پاسخ
  406. سلام و با تشکر از مطالب مفیدتان .
    گواهی اشتغال به تحصیل دانشجویی باید خطاب به کجا صادر شود (جهت اخذ پاسپورت و سفر سیاحتی)

    پاسخ
  407. سلام دادا
    من كارداني بودم اخراج شدم الان من بايد اماده ب خدمت بگيرم تا بتونم پاسپورت بگيرم؟
    يا بايد از همون دانشگاه مجوز بگيرم ؟

    پاسخ
  408. سلام
    خوبی فرزاد جان ؟
    3 تا سوال دارم ازت :
    من برای یوس دارم میخونم و غیبت هم ندارم الکی هم تو دانشگاه پیام نور ثبت نام کردم تا بتونم پاس بگیرم الان من باید از 5 اردیبهشت تا 25 اردیبهشت 99 برم ترکیه برای امتحانات میخواستم بدونم که:
    1) آیا امکانش هست که خودمون تاریخ( 5 اردیبهشت تا 25 اردیبهشت ) رو مشخص کنیم تا مجوز ورود و خروجمون رو توی اون تاریخ بزنن؟ چون پس و پیش بزنن واقعا به دردسر می افتم
    2) اگه مثلا حداکثر تاریخی که برای بنده برای ورود دوباره به کشور زدن 25 اردیبهشت 99 بود و من 7 خرداد 99 وارد کشور شدم میتونم پولم رو پس بگیرم؟ در کل شرایط این بالا کشیدن پول چه مدته؟ چقدر دیر کنم پولم رو نمیدن؟
    3) برای اینکه پاسپورتم تا زمان مورد نظر حاضر بشه ( 5 اردیبهشت باید ترکیه باشم ) باید کی اقدام کنم؟

    پاسخ
    • سلام.
      سوال اول: تاریخ رفت و برگشتتو خودت انتخاب میکنی. بخاطر همین دقیقا همون روزایی که میخوای مجوز میدن بهت.
      سوال دوم: درباره دیر اومدن نمیدونم حقیقتش. ولی تاجایی که میدونم اگر دیر برگردی باید یه دلیل موجه بیاری در غیر این صورت معافیتت کلا باطل میشه و پولتم پس نمیدن.
      سوال سوم: اوایل اسفند شروع کن که به تعطیلات پساعید و عید و پیشاعید نخوری و خیالت راحت باشه!

      پاسخ
  409. سلام پسر من سال گرشته یعنی خرداد97پیش دانشگاهیگرفته و الان دانشجو نیست برای تیر ماه شرکت کزده تا بره دانشکاه الان اگر ب ه دانشگاه میتونه ویزای تحصیلی بگیره

    پاسخ
  410. سلام خسته نباشید من پشت کنکوریم و مدرک دیپلممو توی دو سال پیش سال ۹۶ گرفتم ولی معافیت تحصیلی نگرفتم و پشت کنکور واسادم که امسال ۹۸ کنکور بدم الان میخوام واس رفتن به ترکیه با خانواده اقدام کنم ولی رفتم میگن شما نه دانشجویی نه دانش اموز و باید اول درخواست بدی برا سربازیت بعدش که تاریخ اعزامت معلوم شد وضعیتت معلوم میشه و قبل اون میتونی بری خارج ،در صورتی که من نمیخوام برم سربازی و امسال دانشگاه قبول میشم نظرتون چیه چیکار کنم

    پاسخ
  411. سلام
    فرزاد جان یه راهنمایی کن اگه میتونی من میخام برم چین برای صدور ویزا به پاسپورت نیاز دارم
    بعد رفتم پلیس +۱۰ گفتن اول باید وثیقه بریزی برای پرداخت وثیقه هم تاریخ ورود و خروج لازمه که گرفتن تاریخ نیاز به ویزا و درنتیجه پاسپورت داره چیکار باید کرد به نظرت

    پاسخ
    • پیچیده شد! همه وصلن به هم! پیشنهاد میکنم تاریخ سفرتونو حدودی و در بازه‌ای که احتمال میدین ویزاتون اوکی باشه وارد کنین که به درد سر نخورین! در غیر این صورت باید یبار سفرتونو کنسل کتید و دوباره درخواست بدین!

      پاسخ
  412. سلام،ببخشید از زمانی که وثیقه رو تو سایت میذاریم(بعد از مرحله تایید دانشگاه)تا زمانی که پاسپورت به دستمون میرسه چقدر زمان میبره؟

    پاسخ
  413. سلام خوبی یه سوال داشتم مثلا برای وثیقه من میخوام سفر سیاحتی برم ولی وثیقه زیارتی بزارم آیا به نظرت مشکلی پیش میاد؟

    پاسخ
  414. سلام. روزتون به خیر. سوال بنده این هست که اگر بازه ی تاریخ خروج از کشور بنده تغییر کنه در حالی که برای بنده مجوز خروج در بازه دیگری داده شده. چطوری میتونم تاریخ رفت و برگشتم رو تغییر بدم؟ باید درخواست رو در سامانه لغو کنم یا امکان اصلاح و صدور مجدد هست؟

    پاسخ
  415. سلام
    آیا میشه اون مدتی که واسه هر نیم سال خارج شدن میدن (۲۰ روز) . هردو نیمسال رو روهم استفاده کنی ینی چهل روز بمونی اون ور

    پاسخ
  416. سلام آقا فرزاد عزیز. من الان ۲۰ سالمه ولی وقتی ۱۶ سالم بود یه پاس،گرفتم که ساله ۲۰۲۰ انقضاشه. من الان دانشجو کاردانی ناپیوسته هستم و شهریور ماه معافیت تحصیلیم به پایان میرسه و هیچ واحوی تاحالا پاس نکردم ولی تصفیه کردم با دانشگاه و شهریه هارو دادم. آیا با اون پاسی که تا ۱ سال دیگه اعتبار داره میتونم خارج بشم؟ آیا میتونم بدون اخذ مجوز از دانشگاه برم؟ در غیر این صورت آیا به من اصلا اجازه میده دانشگاه که برم مسافرت؟ خیلی ممنون اگه وقت کردی جواب بده 3>

    پاسخ
    • درباره واحد هات، دانشگاه فقط مسئول اینه که تکلیف اشتغال به تحصیل شمارو مشخص کنه. نمره ها و واحد های افتاده و… اهمیتی ندارن.
      درباره پاس قبلی، با اون پاس نمیتونین خارج بشین. باید درخاستتونو ثبت کنین و پاسپورت قبلیتونو تحویل بدین به پلیس +10. بدون اخذ مجوز از دانشگاه امکانش نیست.

      پاسخ
  417. سلام
    اگه من بخوام تیر ماه سفر کنم و الان که خرداد ماه هست اشتغال به تحصیل بگیرم مشکلی پیش نمیاد؟یا باید تاریخ اشتغال به تحصیل در بازه تاریخ سفر باشه؟مرسی

    پاسخ
  418. سلام اقا فرزاد.
    من دانشجو هستم و ميخوام برم تايلند.و هرساله واسه كارمم يك بار به چين ميخوام برم.ميشه توضيح بدين من پاسپورت ٥ ساله بگيرم براي هر سري ورود و خروج از دانشگاه بايد اجازه بگيرم؟و يا با اون پاسپورت ٥ ساله ام ميتونم هرسري كه خواستم برم.خواهشا يه توضيح كامل بهم بدين.

    پاسخ
  419. سلام‌ جواب واسه اونایی که گفتن برگشتیم باید پاسپورت تحویل بدیم ؟؟
    خیر سفرتون و میرید و برمیگردید یا اصلا نمیرید پاسپورت به شما میدن ولی دیکه برنمیگردونید .
    اگرم کنسل شد سفرتون توضیح میدید که چرا کنسل شد و وثیقه به حسابتون برمیگرده .
    ادمین جان من سوال داشتم‌،
    من اقدام کردم اما توی مرحله دانشگاه جوابی داده نشد و دوباره اقدام کردم که جواب بگیرم
    دقیقا ۳.۴ روز از اخرین امتحان تاریخ رفت و زدم !
    مشکلی که نداره ؟
    اگر باز جواب نگرفتم کدوم قسمت دانشگاه میتونم برم و صحبت کنم ؟
    مرسی واسه راهنماییاتون

    پاسخ
    • اینجا سایت شخصیه. ادمین اسم داره. فرزاد :))
      بسته به دانشگاهه. هرچقد بزرگتر باشه دپارتمانا بیشتر میشن و احتمالش هست بیشتر پیچیده بشه. دانشگاه قبلی ما امور دانشجویی داشت که اونجا انجام میدادن. اینیکی دانشگاه که کوچیک تره توی بخش آموزش و دبیرخونه انجام میدن.
      اشتغال به تحصیل هم معمولا در بازه قانونی تحصیل بهتون میدن. مثلا آخر خرداد که ترم دوم تموم میشه. اما بعضی دانشگاها ممکنه عشقی رفتار کنن!

      پاسخ
  420. سلام ممنون از اطلاعات خوبتون
    فقط در مورد اون بیست روز شما مطمئن هستید؟
    اینکه مجموعش باید بیست روز باشه
    من فکر کنم هر بار خروج حداکثر بیست روزه

    پاسخ
  421. سلام چند تا سوال داشتم.
    1. اگر وثیقه بزارم و برم و دیگه نیام چی میشه؟
    2. اگر مجبور شم بعد از مثلا 4 5 ماه برگردم ایران، چی میشه؟
    3. من دوران کاردانی دو بار سنوات یا کمیسیون خوردم اما حالا کارشناسی می خونم. مشکلی پیش میاره؟

    پاسخ
    • سلام.
      1- وثیقتون رو میکشن بالا.
      2- سرباز فراری حساب میشید و بخاطر اون مجوز تحصیلتون باطل میشه و احتمالا بزور میبرنتون سربازی و اضافه میزنن و…!
      3-بعید بدونم مشکلی باشه. دقیق نمیدونم

      پاسخ
  422. با سلام و درود خدمت فرزاد جان و تشکر از توضیحاتت

    من دانشجوی دکتری هستم و معافیت تحصیلی دارم. برای ی مدرسه تابستانی توی چین یا استرالیا میخام اقدام کنم. تا الان هم کلا پاسپورت نگرفتم. الان برای ثبت نام توی اون مدرسه های تابستانی و گرفتن ویزا باید شماره و اطلاعات پاسپورت رو براشون ارسال کنم. الان سوال من اینه که من باید اول ی پاسپورت به صورت معمولی بگیرم و بعد از این که ثبت نامم تو مدرسه تابساتی تکمیل شد و زمان ورود و خروج مشخص شد بیام این مراحلی که شما گفتی رو طی کنم؟ یا راهش چیز دیگه ای هست؟

    پیشاپیش ممنون

    پاسخ
    • پیشنهاد میکنم از همین الان اقدام بکنی و بازه‌ای که قراره استرالیا باشی رو وارد کنی توی سیستم. مراحل پیش بری و وثیقه بزاری و با پاسپورتی که احتمالا تا هفته بعد میرسه دستت اقدام کنی. باید طی همین مراحلی که توی مطلبم توضیح دادم عمل کنی

      پاسخ
  423. خوب وقتی کنسل کردیم سفر زیارتی و پاسپورت رو بهشون پس دادیم بعدا اگه دوباره بخوایم پاسپورت بگیریم پاسپورت با همون شماره سریال بهمون میدن یا کلا پاسپورت مون عوض میشه و شماره سریالش هم تغییر میکنه ؟

    پاسخ
  424. سلام
    من میخوام اپلای کنم و باید اسکن صفحه ی اول پاسپورتم رو سابمیت کنم برای دانشگاهی که میخوام اپلای کنم. ولی پاسپورت ندارم. خواستم بدونم
    میشه درخواست سفر زیارتی بدم و 3ونیم بذاریم و پاسپورت رو بگیریم ولی نرم کربلا ؟؟ و بعد از مدت زمانی که گذشت برم پولم رو بگیرم و پاسپورت هم بهشون پس ندم؟؟؟ چون از پاسپورتم واسه اپلای میخوام استفاده کنم و فعلا قصد خروج ندارم ؟؟

    پاسخ
    • اینطوری که دوستان گفتن اگر سفرتون رو کنسل کنید باید پاسپورت رو پس بدین. اما اگر فقط اسکن یا شماره پاسپورت میخاین میتونین همینکارو بکنین و بعد از براشتن اسکن و کد پس بدید.

      پاسخ
  425. سلام
    بعد از اینکه از سفر برگشتیم باید پاسپورت پس بدیم تا وثیقه رو بهمون برگردونن ؟؟؟

    پاسخ
  426. سلام
    خیییلی ممنون از اطلاعات کامل و مفیدتون .
    میخواستم بدونم که من الان به پاسپورت برای گرفتن نوبت سفارت لازم دارم
    و قصد خروج از کشور رو هم ندارم
    آیا امکانش هست که بدون تعیین محل سفر و نذاشتن وثیقه پاسپورت گرفت؟؟؟؟

    پاسخ
  427. عرض ادب داداش من قسمت دانشگاهشو درست متوجه نشدم که به کجا مراجعه کنم آموزش دانشکده ی مربوطه، رئیس دانشگاه؟!! درست نگرفتم. سوال دوم هم در مورد نوع حسابه ک اگ من الان برم حساب قوامین باز کنم شرایطشو توضیح ندادین ک مثلا چند ساله باشه و از این صحبتا اگ ممکنه لطف کنی راهنماییم کنی چون گیر کردم تو این مراحل!!!

    پاسخ
    • درباره سوال اولتون بسته به دانشگاهه. اما من رفتم آموزش فرمش رو پر کردم و بعد دادم ریاست دانشگاه.
      سوال دومتون هم اگر زیر ۱۸ سال هستین نیازی به این بازی ها برای گرفتن پاسپورت ندارین. اگرم بالای ۱۸ سال هستی اوکیه. با کارت ملی برو و بگو یه حساب برای وثیقه سربازی میخوام.خودشون راهنماییت میکنن

      پاسخ
  428. سلام.باید برای خروج تاریخ مشخص کنیم براشون که کی میریم تا روند بره جلو؟میتونم تاییدیه و پول رو بانک بذارم و برای خروج تاریخ رو مشخص کنم برای اینکه برنامه سفرم بهم نخوره.
    و اینکه تاریخی که زدن 98.1.2 تا 98.1.12 اجازه خروج دارین یعنی بین این روزا هر وقتی که خروج کردین روز شمار شروع میشه؟یعنی اجازه خروج شما بین این روز ها هست؟یا این تاریخ اینه که 10 روز میتونین برید و بیاین؟

    پاسخ
    • خیر. سیستم دسترسی های شمارو پله به پله باز میکنه و نمیتونین کارارو پس و پیش انجام بدین!
      درباره سوال دومتون، من طی این بازه زمانی حق دارم یکبار خارج بشم و تا پایان همون بازه زمانی باید برگردم به ایران.

      پاسخ
  429. ممنون از پاسخگویی. چون دوستم گفت بری سازمان نظام وظیفه مقصد رو واست عوض میکنن

    پاسخ
    • امکانش از طریق مراجعه به نظام وظیفه هست. اما از طریق سایت، خیر. بهتره با نظام وظیفه تماس بگیرید و‌جویا بشید. باوجود مغایرت محل سفر مشکلی برای سفر من که پیش نیومد.

      پاسخ
  430. سلام من مقصد خروج رو زدم گرجستان ولی حالا مقصدم عوض شده میخوام برم ترکیه آیا امکانش هست مقصد رو تغییر بدم؟؟؟؟

    پاسخ
  431. سلام
    حدودا بعد از چند روز وثیقه رو بر می گردونن ؟ من حداکثر موعد برگشتم به ایران ، ۱۵ اردیبهشت ۹۸ بوده ، الان سه روز گذشته ولی پولی واریز نشده هنوز …
    ممنون میشم راهنمایی کنید .

    پاسخ
  432. فرق این پاسپورت با پاسپورت معمولی فقط اینکه یه بار اجازه خروج میدن؟ فرق دیگه ای نداره ؟دوم اینکه برای خروج تنها میشه رفت؟ توی بعضی از سایت های خارجی برای تایید هویت به عکس گذرنامه دارند میشه از این پاسپورت استفاده کرد؟احتمال اینکه پلیس +10 درخواست رو قبول نکنه (بجز نقص مدارک) وجود داره؟

    پاسخ
    • دقیقا. گذرنامه‌ کاملا معمولی هستش مثل همونایی که مامان باباها دارن. درباره رد درخواست واقعا نمیدونم. ولی تاجایی که میدونم اگر مشکل غیبت یا مثل اون نداشته باشی مشکلی نخواهی داشت.

      پاسخ
  433. سلام مرسی از اطلاعات خوبت
    میخاستم بدونم وثیفه دقیقا چجوری باید باشه پول نقد میتونیم بزاریم یا سند یا قول نامه خونه؟؟؟؟

    پاسخ
  434. سلام می خواستم بدونم اعتبار این پاسپورت چه جوری ؟ یعنی تا چند ماه اعتبار داره ؟ من پاسپورتم رو لازم دارم برای کاری که می گن باید حداقل 6 ماه تا تاریخ انتقضاش مونده باشه آیا از این پاسپورت میشه استفاده کرد؟و بعد میخواستم بدونم بعد از برگشت به ایران آیا پاسپورت رو باید تحویل داد یا میشه نگه داشت؟
    لطفا هرکی میدونه جواب بده فوری !!!!!!!

    پاسخ
    • سلام.
      پاسپورتی که میگیرین مثل هر پاسپورت دیگه‌ای ۵ سال اعتبار داره. اما بعد از برگشت به ایران قابل استفاده نخواهد بود (چون اجازه خروج بهتون نمیدن).
      بعد از برگشت نیازی به پس دادن پاسپورت نیست. ( من که پس ندادم. وثیقه رو‌هم برگردوندن.)

      پاسخ
  435. سلام دوستان
    دوستانی که قصد گرفتن پاسپورت صرفا جهت گرفتن وقت سفارت دارن میتونن درخواست زیارتی بدن که مبلغ پرداختیش 3 میلیون تومان هستش و فقط سریال پاسپورت رو برای گرفتن وقت سفارت استفاده کنن و بعدش پاسپورت رو پس بدن و مبلغشون رو پس بگیرن

    پاسخ
  436. سلام آقا فرزاد گل
    خیلی ممنون از تجربه ی مفیدی که در اختیارم قرار دادی .
    من تقریبا همه ی مراحل کارای دریافت پاسپورت با توجه با راهنمایی های شما انجام دادم و خدا رو شکر خیلی خوب پیشرفت .
    با آرزوی سلامتی و موفقیت

    پاسخ
  437. سلام. مرسی از مطالب.
    اگه بعد از گرفتن پاسپورت فارق التحصیل بشم مشکلی پیش میاد؟ کلاس ندارمو فقط دفاع پایان نامم مونده. اگه مثلا برنامه سفر رو برا شهریور بزنم و خرداد دفاع کنم و فارق التحصیل شم چطور میشه؟

    پاسخ
  438. سلام.
    من سال 12هستم و میخام برم ترکیه و میخاستم بدونم نیاز برای گرفتن پاسپورت وسیقه باید بزارم یا نه؟
    ممنون میشم راهنمایی کنید

    پاسخ
    • فقط سند اموال غیر منقول درصورتی که در گرو جای دیگه مثل بانک نباشه میشه. حداقل ارزش ملک باید 15 میلیون باشه و عوارض و… هم پرداخت شده باشه

      پاسخ
  439. سلام من معافیت تحصیلی دارم و پشت کنکوری هستم و میخوام نوبت سفارت بگیرم بازم میتونم یا نمیشه پاسپورت بگیرم

    پاسخ
  440. سلام، برای گرفتن وقت سفارت نیاز به پاسپورت دارم، ولی نمیخوام فعلا از کشور خارج بشم.
    راهکاری وجود داره که از یک بار اجازه خروج در هر ترم استفاده نکنم و بدون دریافت اجازه خروج از دانشگاه و نظام وظیف و دادن وثیقه، صرفا برای وقت سفارت، برای پاسپورت اقدام کنم؟

    پاسخ
  441. سلام ممنون از توضیحات خوبتون میخاستم بدونم من که پشت کنکوری هستم میتونم پاسپورت بگیرم.اگه ن پس چطور اقدام کنم؟

    پاسخ
  442. سلام ممنون از توضيحاتتون
    من يك سوال دارم
    الان ك من پاسپورت دارم ولي ميخوام تمديدش كنم ب دلايلي
    چون شهريور ميخوام برم سفر سياحتي
    بايد همين كارايي ك گفتين انجام بدم يا اين باطل ميشه و پاسپورت جديد درخواست ميديم؟؟!!

    پاسخ
  443. سلام فرزاد جان
    مرسی بابت توضیحاتت
    من قصد دارم برای فرصت مطالعاتی برم آلمان ( دوره دکتری)، منتها پاسپورت ندارم
    از طرفی چون پروسه ویزا گرفتن ممکنه چندماه طول بکشه، صرفا میخوام واسه دریافت پاسپورت اقدام کنم و بعدش برم دنبال قضایای ویزا گرفتن…
    روال پاسپورت گرفتنو از کجا باید شروع کنم؟ و هزینه وثیقه گذاشتن چقدره تقریبا؟

    پاسخ
    • به‌به به سلامتی… پروسش کمتر از یکماه طول میکشه در حالت عادی. طبق حالتی که گفتم برید پلیس+10 سخا بگیرید و… وثیقه‌تون هم فکر میکنم همون 15 میلیون باشه. برای ویزا گرفتن باید قبلش پاسپورت داشته باشید چون شماره پاسپورت و اصلش رو میخواد…

      پاسخ
  444. سلام
    ممنونم بابت اطلاعات خوبی که دادید؟
    من پاسپورت رو برای وقت سفارت میخوام، امروز هم که رفتم پلیس +10 گفت باید از طریق سایت درخواست بدم وپول و… واریز کنم. اما توی سایت چیزی راجع به این موضوع نبود.
    ممنون میشم بهم بگید که باید چیکار کنم که بتونم پاسپورت رو برای وقت سفارت بگیرم.
    ممنونم

    پاسخ
    • اگر منظورتون از پول، وثیقه هست، واقعا نمیدونم. چون انگار بسته به پلیس+10 چیزی که میگن فرق میکنه! یسریشون میگن باید بریزید، یه سری میگن نمیخواد. من پیگیری میکنم دقیقتر خبرش رو بدم

      پاسخ
  445. سلام
    من چون من چون نیاز به پاسپورت داشتم برای یه سری کارا،و دانشجو ام،برای گرفتن پاسپورت تو سامانه سخا سفر زیارتی رو زدم چون وثیقه کمتری میخواست نسبت به سفرای دیگه،حالا پاسپورتم اومده میخواستم وثیقمو پس بگیرم رفتم میدون سپاه اعلام کنسلی سفر بکنم چون واقعان نمیخوام برم!گفت پاسپورتتو بده،منم چون ترسیدم یه موقع باطلش کنه گفتم جاگذاشتم!
    حالا میخواستم از شما بپرسم کسی در این مورد چیزی میدونه کمکم کنه؟!

    پاسخ
    • سلام. والا مطمئن نیستم ولی بعد از برگشت از سفر پاسپورت رو باطل نمیکنن. من فکر میکنم که شاید شماره پاسپورتون رو بخوان یا نیاز باشه از پاستون برای باطل کردن سفر استفاده کنن. باید ازشون میپرسیدین. بنظرم زنگ بزنین و بپرسین

      پاسخ
  446. سلام ممنون از راهنمایی فوق العاده شما ، فقط این که من تصمیم ندارم از کشور خارج بشم فقط به گذرنامه احتیاج دارم ، با هم نیاز به کد سخا و وثیقه و اینجور چیز ها هست ؟

    پاسخ
  447. سلام دوست عزیز – میشه راجب گرفتن پاسپورت برای نوبت سفارت توضیح بیشتر بدید
    یعنی کدوم مراحلش مشابه و چه تفاوتی ها در عمل داره خیلی ممنون.
    چون سایت شاید چک کنم اگر جواب رو به ایمیلم بفرستید بسیار بسیار سپاس گذار خواهم شد

    پاسخ
  448. سلام واقعا دستت درد نکنه خیلیخوب توضیح دادی.
    فقط یه سوال. برای گرفتن تاییدیه تحصیلی گفتی که تصویه حساب کردی بادانشگاه. ینی باید همه وام هایی که گرفتمو پرداخت کنم؟؟!

    پاسخ
    • مرسی :)) وام رو شما از صندوق رفاه میگیرین. برای مجوز خروج نیازی به پرداخت وامهاتون به صندوق رفاه نیست. فقط باید با دانشگاه تسویه حساب کرده کنید.

      پاسخ
  449. سلام ، سال نو مبارک عزیز
    خیلی عالی توضیح دادی فقط یک مورد رو متوجه نشدم !

    برای اونایی که فقط پاسپورت برای وقت سفارت میخوان یه جا گفتی نیاز به وثیقه نیست یه جا گفتی هست ! یکم دقیق تر اگه توضیح بدی ممنون میشم …

    پاسخ
  450. سلام دوستمن ممنونم که تجربتو به اشتراک گذاشتی
    یسوال دارم من الان نیاز به پاسپورتم دارم ولی نمیخوام فعلا از کشور خارج بشم برای وقت سفارت میخوام
    الان من باید وثیقه بزارم یا بدون وثیقه بهم میدن ؟؟

    پاسخ
  451. سلام جناب
    من این ترم مرخصی گرفتم از دانشگاه
    نمیتونم پاسپورت بگیرم ؟

    پاسخ
  452. اگر در مدت اعلام‌شده نتونستم از کشور برم بیرون ،چطور می‌توانم وثیقه رو آزاد کنم؟

    پاسخ
  453. سلام وقت بخیر

    برای تایید دانشگاه باید جایی مبلغی رو واریز کنیم و ی کد دریافت کنیم و اون کد رو به دانشگاه تحویل بدیم تا تایید بزنه ؟ اون 3500 رو پرداخت کردم ولی دانشگاه از چیز دیگه ای حرف میزنه … سیستم دانشگاه هم سوخته و من همینجوری معطلم .. شما پیشنهادتون چیه

    پاسخ
    • حقیقتش از من هیچ پولی نگرفتن و منطقا نباید هم بگیرن چون ظیفشون هست! اگر سیستمشون مشکل داره باید راهکار دیگه‌ای بدن. پیشنهاد میکنم از یه پلیس+10 بپرس. احتمالا میتونن یه نامه کتبی بدن که بدی به نظام وظیفه تا مشکلت حل بشه

      پاسخ
  454. سلام … من تابستون گذرنامه گرفتم ولی مشکل تایپی داشت و مجبورم الان عوضش کنم

    رفتم کاراشو انجام دادم ولی مراحلشو یادم نمیاد به طور دقیق .. من پاس قبلیمو باطل کردم و توی سیستم نظام وظیفه هم بعداز پرداخت اون 3500تومن منتظر تایید دانشگاهم تا بعدش وثیقه رو واریز کنم .. دانشگاه سیستم نظام وظیفه ش خراب شده و میگه باید کلی منتظر بمونین .. تازه میگه برای تایید دانشگاه شما باید با پرداخت ی مبلغ ظاهرا 25000تومن ی کد بگیرید و اون کد رو برای ما بیارید تا ما تایید بزنیم … سوال من اینجاست که کلا نمیدونم اون کد چیه و قبلا هم برای گرفتن پاس همچین مبلغی رو واریز نکردم و کدی رو نگرفتم .. حداقل اینکه یادم نمیاد….. میخواستم بدونم شما میدونی اون پرداخت اصلا چی هست و کجا باید انجام بشه تا کد دریافت شده (اس ام اس ) رو به دانشگاه بدم و اونا تایید بزنن؟ عجله دارم و شانس من خورده به خرابی سیستم دانشگاه

    پاسخ
    • سلام. من خودمم هیچ پرداختی نداشتم به دانشگاه و شما هم نباید داشته باشید! تایید اشتغال به تحصیل شما باید از طریق سیستم خودشون و رایگان انجام بشه. اگر سیستمشون مشکل داره شاید بتونن نامه بزنن. بنظرم به نظام وظیفه میدون سپاه برین و بپرسین (من هربار تماس گرفتم جواب درست جسابی ندادن بهم)

      پاسخ
  455. درود و خسته نباشید میگم، خیلی خودمونی و رَوون نوشتی دمت گرم داداش
    فقط یه سوال داشتم اینکه این پاسپورتی که صادر میشه 5 سال وقت داره دیگه درسته؟
    آیا چیزی توش درج میشه که به چه دلیل صادر شده ؟ یعنی تحصیلی، سیاحتی، زیارتیه چی هست ؟
    ممنون میشم اگر اطلاع دارید توضیح بدین

    پاسخ
    • سلام. مرسی از لطفت.
      پاسپورت 5 سال اعتبار داره دقیقا مثل یک پاسپورت معمولی. موضوع اینه که این پاسپورت وقتی برگردی ایران همچنان دستت هست اما برای خروج مجدد باز هم باید درخواست خروج از کشور ثبت کنی اما لازم نیست درخاست پاسپورت بدی. یعنی با همین پاس که میگیری میتونی کاراتو پیش ببری اما هربار که میخوای از ایران بری بیرون باید از سایت مجوز بگیری.
      و توی پاسپورت قید نمیشه که برای چه کاری گرفتی و پاسپورتی که بهت میدن کاملا مشابه یه نفر هست که سربازیش تموم یا معاف شده. ظاهر پاسپورت هیچ فرقی نداره.

      پاسخ
    • سپاس بابت پاسختون
      توی عکس نوشته
      سفر به مقصد ترکیه بلامانع است
      یعنی حتی اگر وثیقه هم نگذاشته باشیم امکانش هست با همون پاس وارد ترکیه شد ؟!
      یا بنده اشتباه می کنم~

      پاسخ
      • خیر. اینجا من اول وثیقه رو گذاشته بودم بعد پاسپورت برام اومد. تا وقتی وثیقه نذارین نمیتونین از کشور خارج بشید. اون مقصد ترکیه هم بالا توضیح دادم توی سایت که دارین پر میکنین باید بنویسین کجا دارین میرین.

    • راستی ببخشید یادم رفت بپرسم
      من که فارغ التحصیل شدم توی سایت نظام وظیفه شروع و پایان تاریخ معافیت رو زده
      که مال من تا دقیقا اول بهمن ۹۸ هست پایان معافیت. الان برای من بازم تایید دانشگاه مهمه یا اینکه اصلا ربطی به دانشگاه دیگه نداره چون نمیتونم مثل شما اشتغال به تحصیل بگیرم.

      پاسخ
      • برای گرفتن مجوز خروج باید گواهی اشتغال به تحصیل بگیرین. حتی اگر معافیت داشته باشین اما درستون تموم شده باشه دانشگاه بهتون اشتغال نمیده پس نمیتونین خارج بشین.

  456. سلام
    چطوری فرزاد؟
    چه جالب که خاطراتت و اینجوری ثبت می کنی
    آفرین

    پاسخ
    • سلام بچه ها من ۲۳ مرداد وقتم تموم میشد باید اعلام حضور میکرد ارش برای مسافرت استفاده نکردم ولی از ۲۲ تا الان کرونا داشتم یک هفته هم تعطیلی سراسری بوده الان انقدر دیر شده مشکلی پیش نمیاد اگه شنبه برم؟ کسی تجربه منو داره یا میدونه

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

این مطلب رو با دوستاتون به اشتراک بزارید!